Steven's derde Volvo 340 DL
- V300 register
- Verbannen
Wat je kunt doen is na het schuren 2x goed ontvetten met thinner (geen terpentine want dat is vettig), daarna met een kleefdoekje er over en binnen spuiten met de afzuiging aan. Ook vooral goede kwaliteit gebruiken (het verschil tussen Motip en Action/bouwmarkt zie je vooral op grote vlakken), en niet 2 verschillende merken door elkaar. Ook vele dunne lagen spuiten en tussendoor nat schuren met korrel 1200. Op die manier kun je sinaasappelhuid stof in de lak en druipers voorkomen.
Echter, spuitbuslak bestaat uit slechts 1 component en oplosmiddelen in tegenstelling tot lak van de autospuiterij. Die laatste bevat 2 componenten en geen oplosmiddelen. Het voornaamste verschil is dat spuitbuslak minder hard wordt, minder glans heeft en de glans het komende jaar nog verder achteruit gaat. Je blijft altijd verschil zien.
Los daarvan, prachtig werk geleverd! Ook een goede keuze om hem professioneel af te laten lakken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Prachtige 340 geworden weer, knap werk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Ging dan ook niet sneller dat 100 en bereikte die snelheid maar met veel moeite, zat echt geen gang in.
Vandaag eens z'n oude carburateur open gehaald en proberen te onderzoeken waar het probleem zich in kan zitten.
Ik heb wel wat ontdekt maar weet niet of dat een oorzaak zou kunnen zijn.
Dat mogen jullie bepalen
Het "Deelverrijkingsmembraam" bleek een verschil te hebben met het origineel ten opzichte van degenen uit een revisie set.
Het pennetje is bij het nieuwe membraam iets korter dan het origineel.
Eigenlijk te kort. Het zou een balletje in moeten duwen zodat daar brandstof langs kan komen?
Alleen deze raakt het balletje niet eens aan, daar is deze te kort voor.
Bij het originele membraam steekt het pennetje exact 2,5mm uit.
Bij het nieuwe membraam is dat exact 1,9mm.
De afstand van de messing moer tot aan het balletje is 2,05mm
Linker membraam de nieuwe, de rechter is het origineel:
Het nieuwe membraam kan deze dus nooit induwen.
Zou dit de oorzaak geweest kunnen zijn?
Weet iemand precies de functie van dit membraam?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
General Custom;247260 schreef : Grote stukken spuiten met spuitbus blijft sowieso een lastig iets Steven. Dat ligt meer aan het laksysteem dan aan jezelf.
Wat je kunt doen is na het schuren 2x goed ontvetten met thinner (geen terpentine want dat is vettig), daarna met een kleefdoekje er over en binnen spuiten met de afzuiging aan. Ook vooral goede kwaliteit gebruiken (het verschil tussen Motip en Action/bouwmarkt zie je vooral op grote vlakken), en niet 2 verschillende merken door elkaar. Ook vele dunne lagen spuiten en tussendoor nat schuren met korrel 1200. Op die manier kun je sinaasappelhuid stof in de lak en druipers voorkomen.
Echter, spuitbuslak bestaat uit slechts 1 component en oplosmiddelen in tegenstelling tot lak van de autospuiterij. Die laatste bevat 2 componenten en geen oplosmiddelen. Het voornaamste verschil is dat spuitbuslak minder hard wordt, minder glans heeft en de glans het komende jaar nog verder achteruit gaat. Je blijft altijd verschil zien.
Los daarvan, prachtig werk geleverd! Ook een goede keuze om hem professioneel af te laten lakken.
+1
Je kunt het ook gewoon dik rollen op een mooie dag (de plas natspuiten eromheen) en daarna polijsten. Gaat best goed, hoor!
Verder goed resultaat, ondanks dat de strippen eraf vielen met de verf (niet goed ontvet/te vroeg erop geplakt?).
Ik heb de auto gezien voordat je ermee aan de slag ging, maar dit is écht een verbetering!
100 punten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Steven340;247335 schreef : Zou dit de oorzaak geweest kunnen zijn?
Weet iemand precies de functie van dit membraam?
waarschijnlijk niet!
Deellastverrijking wordt gebruikt bij carburateurs waarvan het hoofdcircuit nogal arm afgesteld staat. De functie is om extra brandstof te geven als er een laag vacuum in de inlaat heerst.
De brandstofopbrengst is dus op die manier in grotere mate afhankelijk van de omstandigheden dan bij een vaste sproeierinstelling.
Het verschil in vermogen met en zonder deellastverrijking zal niet zo heel groot zijn, maar het zal wel degelijk merkbaar zijn in een beter rijdende auto als het werkt zoals het hoort.
Als je echt problemen hebt zoals 'wil niet hoger dan 3000 rpm' en 'hij haalt de 100 maar daarna is het klaar' moet er wel iets meer aan de hand zijn. Normaliter als je volgas geeft komt de 2e trap erbij en die staat sowieso al heel rijk ingesteld.
Controleer eerst maar eens of de brandstofsproeiers onderin de vlotterkamer schoon zijn, en of de kanalen waar de emulsiepijpjes in zitten schoon zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Betreft een solex, sproeier al gecontroleerd, niets op aan te merken.
Wilde deze werkend maken voor m'n witte CVT
Die moet de stalling in, wel makkelijk als hij dan rijdt.
Heeft voornamelijk als donor gedient voor deze, dus nu weer terug opbouwen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Steven340;247373 schreef : Tweede trap :confused:
Betreft een solex, sproeier al gecontroleerd, niets op aan te merken.
Wilde deze werkend maken voor m'n witte CVT
Die moet de stalling in, wel makkelijk als hij dan rijdt.
Heeft voornamelijk als donor gedient voor deze, dus nu weer terug opbouwen
oh, geen 2e trap dus. Blijft over het inspecteren van sproeiers en mengbuis + emulsiepijp. Bij de 2-traps carbs kunnen de emulsiepijpjes naar boven toe eruit gehaald worden als de luchtsproeier eruit is. hoe het bij de Solexen zit weet ik niet uit het hoofd, maar goede kans dat het net zo is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Er bleek behoorlijk wat speling op de aandrijfas te zitten. De Splein was helemaal uitgesleten.
De aandrijfas vervangen voor een andere, evenals het staartstuk van het koppelingshuis met as.
Om te vergelijken, de slechte links en de goeie kant rechts.
Maar dat was nog niet eens het ergste.
De rechter steekas bleek ook behoorlijk los te zitten bij de diff zijde.
2 van de 6 boutjes vielen er bijna zelfs uit.
Nog nooit gezien dat die los trilde :wtf:
Alles weer strak aangedraaid, de versnellingsbak olie ververst en het diff bij gevuld, maar dat was eigenlijk nog wel aardig op peil.
Verder miste nog een rubber van de uitlaat van de einddemper evenals het steuntje waar hij aan hoort te hangen, dat allemaal weer hersteld, uitlaat hangt meteen een stukje hoger.
Staat nu bij de garage, worden 5 gloednieuwe dunlops onder gelegd, inclusief dus het reservewiel.
Kan hij z'n reis afmaken zonder op een thuiskomer te rijden mocht het nodig zijn.
Rijdt nog altijd als een tierelier :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.