Steven's derde Volvo 340 DL
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
General Custom;245323 schreef : Prachtig werk Steven!
Inderdaad, de paravanhoek die Wouter ook al aanhaalde. Ik heb al een paar lassers gesproken, professioneel en hobbymatig, die het niet aandurven om daar een nieuw stuk in te lassen bij de Millionaire omdat ze niet weten wat ze er mee moeten en/of twijfels hebben over de kwaliteit van het eindresultaat. Respect dus dat jij het doet!
Huh, voor een beetje ervaren lasser/plaatwerker is dat toch geen probleem?
De randzaken nemen alleen veel tijd in beslag, zoals raam de-/monteren, (A-stijl bekleding demonteren beschermen) dashboard/hemel afschermen,met een beetje pech deur demonteren of het voor scherm en alles weer fatsoenlijk uitmeten en passen.
Een professioneel heeft er imo 'geen zin in' (kosten als boosdoener; want bij een 300 moet altijd alles goedkoop) en een amateur zal bang zijn vanwege gebrek aan ervaring.
Daarom, respect voor die jongen, gewoon doen.
“Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.”
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Cilinder 1: 10 bar
Cilinder 2: 10 bar
Cilinder 3: 9,7 bar
Cilinder 4: 9,8 bar
Lijkt in orde :S
Of concludeer ik nu toch enige slijtage?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
De waarden zijn ietsje aan de lage kant, bij zo uit mijn hoofd een compressie verhouding van 9.25:1 hoort een compressie druk van zo'n 12.5 Bar.
Geen reden in ieder geval voor de motor om niet meer dan 3000 tpm te willen draaien.
Heb je de bougies ook even aan een scherpe blik onderworpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Morgen wat andere dingen doen, brandstofslangen vervangen, koppeling afstellen. Auto is na overschrijving nog niet verzekerd, dus nog geen proefrit kunnen maken. Renix in ieder geval uitgewisseld, en anders de carb. wisselen. In één van die dingen moet het toch zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Geen idee wat er in de huidige carburateur nou niet goed is, maar dat ga ik nog onderzoeken.
Alle brandstofslangen vervangen, en de koppeling afgesteld.
Rijdt weer zoals het moet.
Wat er nog verder op de To-do lijst staat:
- Gordels achterin inbouwen
- kapotte lampjes dashboard vervangen
- radio inbouwen, (m'n broer wilt zo'n modern ding, dat gaat echt tegen mijn princiepes in, maar goed voor deze keer dan maar)
- wat delen extra in de tectiel zetten.
En wonderbaarlijk maar waar, de o zo bekende hoekjes bij de ophanging van de brandstof tank zijn NIET doorgeroest, wel wat oppervlakte roest nadat ik de coating verwijderd had maar geen gaatjes. Dus dit even extra goed behandelen.
En tot slot, grondig poetsen en schoonmaken, zowel van binnen als van buiten en in de machine kamer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Vond dit zelf ook niets en heb er daarom een radio naast gezet in het dashboard kastje. Geen lelijke disco radio in het zicht en toch het genot van handsfree bellen. Mits je een radio hebt die er mooi in past natuurlijk.Steven340;245504 schreef : - radio inbouwen, (m'n broer wilt zo'n modern ding, dat gaat echt tegen mijn princiepes in, maar goed voor deze keer dan maar)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.