show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1.4 GL Special 1990

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2014 23:03 #947003 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 GL Special 1990
Alles bekeken. Zag er allemaal droog uit. Tip gekregen om kleppendeksel te checken of deze los zit. Dit moet ik nog doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2014 23:16 #947005 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 GL Special 1990
voor benzineverbruik nvt. waarschijnlijk bedoelden ze het deksel van de carburateur, onder het luchtfilter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2014 23:22 #947009 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 GL Special 1990
ja - ok dat bedoelen ze dus. Dank je Wouter. Ik zal proberen het luchtfilter te verwijderen en dan vijf schroeven die ik moet nagaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2014 21:26 #947408 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 GL Special 1990
Door omstandigheden met andere zaken bezig geweest, maar kleppendeksel bekeken. Zat zoals ik het zag goed vast (zag maar drie schroeven) Pakking onder luchtfilter is wel aan het vergaan.

Poeh - dit wordt nog een onderzoek zeg. Met vrij snel choke dicht duwen na starten red ik op een volle tank 200 km. Nog te weinig lijkt me? Wat mij opvalt is dat ik snel na koude start choke kan uittrekken, als ik twee kilometer later de auto uit zet, kan ik direct warm starten. Op ritjes van 3 km draait na uitzetten de koelfan onder de motorkap. Ik weet het gewoon niet meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-05-2014 22:34 #947418 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 1.4 GL Special 1990
Misschien dat je met de auto terecht kunt bij ??n van de clubleden om er eens naar te laten kijken, daarover gesproken, lid worden heeft vele voordelen waaronder het gebruik kunnen maken van de sleuteldagen met de daarbij vaak aanwezige expertise op verschillende gebieden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2014 13:29 #947427 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 GL Special 1990
uh.. choke uit kunt trekken??

even voor de duidelijkheid: de knop INgedrukt, is de choke UIT, normale rijstand dus.

geheel of gedeeltelijk uitgetrokken = choke actief.

als je rijdt met choke actief is het brandstofverbruik inderdaad exorbitant.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2014 14:05 #947432 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 GL Special 1990
Ik druk me verkeerd uit. Koude start choke actief. Heel snel kan choke uit. Kilometer daarna kan ik stoppen en half uur daarna starten met choke uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2014 19:37 #947443 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 GL Special 1990
ohhh ok, ja het lijkt er nog steeds op dat je motor teveel brandstof krijgt. Je zou voor een indicatie ook de bougies eens kunnen bekijken.

ook een 4-gas meting bij een garagebedrijf kan je veel vertellen over hoe de motor loopt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2014 21:21 #947445 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 GL Special 1990
Dank jullie voor het meedenken, ik denk dat een lidmaatschap van de club mij wel wat voordelen kan bieden :-)
Zal de bougies eens bekijken - zijn een half jaar geleden door de vorige eigenaar vervangen. Garage zei dat ze CO2 hebben afgesteld. Was te hoog, maar blijkbaar bijgesteld - wordt dit ook met 4-gas meting gedaan?

zijn er sowieso leden bij mij in de buurt eigenlijk? Regio Gouda? / Zuid-holland

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-05-2014 21:38 #947446 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 1.4 GL Special 1990
Jij hebt het nu over CO2, een 'hot item' natuurlijk vandaag de dag, maar niet wat er bij onze auto's gemeten word voor de A.P.K (om die misschien ontstane verwarring iets op te helderen)

Ik weet alleen niet wat voor invloed het mengsel dat de carburateur verlaat heeft op het CO2 gehalte (als dat inderdaad werkelijk is wat de garage heeft gemeten), het CO gehalte heeft in ieder geval zeker een relatie tot het mengsel (rijk, arm en daartussen ergens de concessie tussen laufkultur en emissie eisen)

4-gas meting is bij onze auto's niet verplicht voor de A.P.K, maar ook daarin zit het CO gehalte.

Zolang het CO gehalte bij stationair draaien maar aan de eisen voldoet.
(die ik niet voor elke type motor en bouwjaar uit mijn hoofd weet)


Ter info:

De 4 gassen die bij een 4-gas meting (hence the name :)) worden gemeten zijn:

CO (koolmonoxide)
CO2 (kooldioxide)
HC (koolwaterstof)
O2 (Zuurstof)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD