- Berichten: 4
Martijn's "nieuwe" Volvo 340 1.7DL
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Wat normaal is, is dat 99% van de 1700's een gare carburateur heeft. Die klachten die jij noemt zijn niet normaal, die carburateurs zijn gewoon zo gevoelig

Als je zo'n ding echt perfect wilt laten lopen, moet je eigenlijk de carburateur reviseren (altijd eerst stage 0 tuning natuurlijk). Kost niet veel hoor, als je het zelf doet. Als de carb eenmaal 100% is lopen die wagens echt geweldig. Ik heb zelf al eens een flink stuk mogen rijden met een goede 1700 en ik vond het een aangename ervaring.
Veel succes/plezier ermee!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martijn Caris
- Nieuw lid
-
Je merkt ook wel dat hij lekker pittig is alleen hij komt niet los!
Weet alleen niet of ik die klus zelf aandurf, misschien maak ik meer kapot als wat anders.
Heb wel al revisiesetjes gevonden op internet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het typenummer is 7701031047
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Het reviseren van de carburateur is een relatief eenvoudig klusje als je een beetje technisch inzicht hebt.
Ik was er ook huiverig voor maar het is best goed te doen, bereid je voor door de nodige info over het reviseren op te zoeken, Orden de onderdelen na demontage en zet ze in dezelfde volgorde terug (of vervang ze door de nieuwe uit de revisieset).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;211480 schreef : Weet wel dat er bij een revisieset geen nieuwe vlotter zit. Deze kun je wel apart kopen. De Renault dealer kan ze uit Frankrijk laten komen voor ongeveer ?50 en een paar dagen wachten.
Het typenummer is 7701031047
Past de vlotter voor een Renault 21-carb ook niet op die voor de 340? In beide gevallen volgens mij een Solex CISAC 28-34 Z10... toch? Wellicht zijn die voor de Renault-dealer makkelijker te krijgen..?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens mij kan de Renault dealer niet eens zoeken naar onderdelen die ook op een Volvo passen, meen ik me te herinneren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martijn Caris
- Nieuw lid
-
Denk dat ik hem zowiezo moet maken anders komt hij misschien niet door de 4-gas meting.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Uitsluitend het CO% moet beneden een bepaalde waarde liggen, ik dacht
onder de 3.5%. Als hij daaraan voldoet, kun je nog kijken naar de lambda
waarde; liefst iets te rijk laten lopen, dus lambda tussen 0.9-0.95.
Optimaal vermogen en nog enig koelend effect voor de cilinders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
1000 toeren is veel voor een 1700. Ze kunnen zelfs met 500 toeren blijven lopen, maar dat is wel heel karig. Ik zelf heb m op ? 800 toeren afgesteld. Als de carburateur goed is afgesteld, loopt ie superfijn en hoor je 'm bijna niet lopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.