show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
SstennizZ 340 1986
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2012 23:04 #908929
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic SstennizZ 340 1986
Tanken voor gevorderden :+
Met veel snelweg doe ik 1op14 (b14.3, 5bak)
Met veel snelweg doe ik 1op14 (b14.3, 5bak)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2012 00:45 #908936
door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic SstennizZ 340 1986
Als je zeker geen lekkage hebt, dan kan het nog zijn, dat de vlotternaald niet goed afsluit.
remedie : inpoetsen met zilver- of koperpoets, en daarna goed schoon spuiten met remmen reiniger.
Enne,... het stuur van de Nissan zit niet aan de VERKEERDE kant, maar aan de ANDERE kant .
remedie : inpoetsen met zilver- of koperpoets, en daarna goed schoon spuiten met remmen reiniger.
Enne,... het stuur van de Nissan zit niet aan de VERKEERDE kant, maar aan de ANDERE kant .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2012 07:41 #908938
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic SstennizZ 340 1986
Als het een 180sx zou zijn, dan had hij aan de verkeerde kant gezeten.. 
Ik ben er idd achter gekomen dat het aftanken een kunst appart is.. Eerst maar ff leeg rijden dus. Ook misschien maar eens de temp sensor vervangen. Hij is nu warm op een kwart en op de snelweg met die ochtendkou zakt hij naar net boven het eerste streepje. In de stad gaat hij dan weer naar een kwart. Thermostaat is nu uitgesloten, dan is het dus of de meter zelf of de sensor?
Verwarming wordt iig lekker warm..

Ik ben er idd achter gekomen dat het aftanken een kunst appart is.. Eerst maar ff leeg rijden dus. Ook misschien maar eens de temp sensor vervangen. Hij is nu warm op een kwart en op de snelweg met die ochtendkou zakt hij naar net boven het eerste streepje. In de stad gaat hij dan weer naar een kwart. Thermostaat is nu uitgesloten, dan is het dus of de meter zelf of de sensor?
Verwarming wordt iig lekker warm..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2012 07:38 #908995
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic SstennizZ 340 1986
Gister nog even het deurpaneel aan de bestuurderskant er af gehaald. CV doet het soms wel, meestal niet. Op zich best lastig als hij wel open gaat, maar niet dicht met 4 deuren..
Alles doorgemeten. Voeding klopt en als ik de overige motoren rechtstreeks aansluit werken ze ook gewoon. Hoofd motortje getest en die doet het dus soms wel, soms niet. Duszs als iemand er nog een heeft liggen hoor ik het graag!
Alles doorgemeten. Voeding klopt en als ik de overige motoren rechtstreeks aansluit werken ze ook gewoon. Hoofd motortje getest en die doet het dus soms wel, soms niet. Duszs als iemand er nog een heeft liggen hoor ik het graag!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2012 15:20 #909009
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic SstennizZ 340 1986
Dat heb ik ook gehad! Dat het stuurkastje in de bestuurdersdeur (zit geen motortje in) het niet altijd doet. Ik raad je aan het kapotte stuurkastje te bewaren, want veel kans is het eenvoudig te repareren :yesyes: Ik ben hiermee bezig geweest, maar nog niet echt uitgebreid...
Als je het stuurkastje vervangt, werkt de CV overigens weer perfect. Het enige is dat deze dingen niet zo geweldig goed te krijgen zijn op de sloperijen. Als sloopauto's deze kastjes nog hebben, dan zijn ze vaak in slechte staat en/of duur.
Als je het stuurkastje vervangt, werkt de CV overigens weer perfect. Het enige is dat deze dingen niet zo geweldig goed te krijgen zijn op de sloperijen. Als sloopauto's deze kastjes nog hebben, dan zijn ze vaak in slechte staat en/of duur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2012 15:38 #909010
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic SstennizZ 340 1986
Ok, nouja ik had ook al gekeken, het werkt ook met zo'n universele 5 dradige. Hij maakt namelijk gewoon verbinding met een van de twee stuurdraden. 12v gestuurd. En die zijn maar 8 eurie..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2012 15:49 #909011
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic SstennizZ 340 1986
Dat is wel een mooi alternatief als het werkt, zo'n universeel dingetje. Elektrisch is het allemaal niet zo spannend inderdaad, maar vooral over de montage hoor je slechte verhalen... Vaak over stangetjes die er uitschieten en heel die ellende :hmmz2:
Bovendien, als je het origineel kunt laten (zonder het 5-dubbele te betalendan), is dat toch veel leuker?
Bovendien, als je het origineel kunt laten (zonder het 5-dubbele te betalendan), is dat toch veel leuker?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2012 21:52 #909030
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic SstennizZ 340 1986
Leuker absoluut, maar geen zin om er weken naar te lopen zoeken.. En montage hangt van je eigen handjes af.. Mijn eerst 4 auto's hadden allemaal een universeel CV setje (met die goeikope motortjes en stangetjes) en dat werkte altijd prima. Ik vind het nu vervelend dat het niet werkt, want heb nog niet, of eigenlijk niet meer de routine om voor het uitstappen alle deuren te checken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-07-2012 08:04 #910819
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic SstennizZ 340 1986
*kuch* stof..
Weer een paar maandjes verder..
Met wat lui rijden nu toch mooi 1:13 a 1:14 kunnen rijden! Van plan om er in Oktober mee naar Italie (Rome) te rijden.. Maar eerst komende maand ff wat dingen aanpakken:
- Olielekkage.. Vorige eigenaar had het er over dat hij de kleppen had laten stellen, maar volgens mij hebben ze toen dezelfde pakking gebruikt oid voor de kleppendeksel, want die is zo lek als een vergiet. Ook vermoed ik dat hij misschien op nog meer plekken lekt, aangezien er elke ochtend een vochtige plek onder het blok ligt. Ik las ergens iets over lekkages makkelijk te verhelpen bij 300 series, welke pakkingen/keerringen moet ik aan denken?
- Watertemp sensor. Thermostaat is goed, blok is snel op temperatuur, koelfan werkt, maar temp meter blijft voor het eerste streepje. Nu zag ik dat de sensor flink aangetast is aan de bovenkant, dus denk dat hij niet helemaal lekker meer werkt. Gezien de lange rit die we gaan maken toch maar even vervangen en hopelijk dan opgelost.
- Koppeling/bak nakijken. Ik dacht dat de koppeling op zijn laatste tandvlees zat, maar gekke is dat hij (helemaal bovenin) wel hard aangrijpt. Ook slaat hij bij laten schieten in zn 3e versnelling gewoon meteen af. Wel heb ik nog steeds die irritante rammel bij het ontkoppelen en ontkoppeld houden. Vraag me nog steeds af wat dat is.. Volgens vorige eigenaar hebben ze het allemaal, maar ben het hier op het forum nog niet tegen gekomen.
- Roestplekken.. Zijn er helaas wat meer dan ik verwacht had. Zit een flinke onder de bijrijdersdorpel, op de bestuurdersdorpel, in de achterbak en onder het rechter achterlicht. Weet niet of ik nog tijd heb om dat dicht te maken voor oktober, aangezien ik ook nog een buts werk aan de nissan heb voor september.
Ach, voordeel is dat hij als een zonnetje rijd, meisje is erg fan van het rijden er in en hij slurpt bij het rijden nieuwe stijl niet zo heel erg.
Weer een paar maandjes verder..

- Olielekkage.. Vorige eigenaar had het er over dat hij de kleppen had laten stellen, maar volgens mij hebben ze toen dezelfde pakking gebruikt oid voor de kleppendeksel, want die is zo lek als een vergiet. Ook vermoed ik dat hij misschien op nog meer plekken lekt, aangezien er elke ochtend een vochtige plek onder het blok ligt. Ik las ergens iets over lekkages makkelijk te verhelpen bij 300 series, welke pakkingen/keerringen moet ik aan denken?
- Watertemp sensor. Thermostaat is goed, blok is snel op temperatuur, koelfan werkt, maar temp meter blijft voor het eerste streepje. Nu zag ik dat de sensor flink aangetast is aan de bovenkant, dus denk dat hij niet helemaal lekker meer werkt. Gezien de lange rit die we gaan maken toch maar even vervangen en hopelijk dan opgelost.
- Koppeling/bak nakijken. Ik dacht dat de koppeling op zijn laatste tandvlees zat, maar gekke is dat hij (helemaal bovenin) wel hard aangrijpt. Ook slaat hij bij laten schieten in zn 3e versnelling gewoon meteen af. Wel heb ik nog steeds die irritante rammel bij het ontkoppelen en ontkoppeld houden. Vraag me nog steeds af wat dat is.. Volgens vorige eigenaar hebben ze het allemaal, maar ben het hier op het forum nog niet tegen gekomen.
- Roestplekken.. Zijn er helaas wat meer dan ik verwacht had. Zit een flinke onder de bijrijdersdorpel, op de bestuurdersdorpel, in de achterbak en onder het rechter achterlicht. Weet niet of ik nog tijd heb om dat dicht te maken voor oktober, aangezien ik ook nog een buts werk aan de nissan heb voor september.
Ach, voordeel is dat hij als een zonnetje rijd, meisje is erg fan van het rijden er in en hij slurpt bij het rijden nieuwe stijl niet zo heel erg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-07-2012 11:08 #910823
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic SstennizZ 340 1986
Voor wat betreft de olielekkage.
De pakking kan slecht zijn (zeker als hij als droge koek eruit is gekomen) en mogelijk teruggemonteerd zonder de oppervlakken netjes schoon te maken. Bovendien is het heel goed mogelijk om de moeren van het kleppendeksel zo strak aan te draaien dat het deksel verbuigt. Onder de moeren horen bovendien vilten ringetjes die onder andere moeten voorkomen dat de olie langs de schroefgaten naar buiten komt.
Grote kanshebbers voor lekkage zijn de beide krukaskeerringen.
De pakking kan slecht zijn (zeker als hij als droge koek eruit is gekomen) en mogelijk teruggemonteerd zonder de oppervlakken netjes schoon te maken. Bovendien is het heel goed mogelijk om de moeren van het kleppendeksel zo strak aan te draaien dat het deksel verbuigt. Onder de moeren horen bovendien vilten ringetjes die onder andere moeten voorkomen dat de olie langs de schroefgaten naar buiten komt.
Grote kanshebbers voor lekkage zijn de beide krukaskeerringen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets