show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
SstennizZ 340 1986
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2012 12:09 #908889
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic SstennizZ 340 1986
Je kan natuurlijk lpg overwegen. Ik rij al jaren woon-werk verkeer met een 340/360 op lpg en dat bevalt uitstekend.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2012 12:30 #908895
door V300 register
Net de nieuwe thermostaat er in gehangen. Temp komt nog steeds niet echt boven een kwart van de meter. Niet lang kunnen rijden, dus vanmiddag ook nog weer even proberen. Wat wel opviel was dat er al warm water in de slang kwam voordat de meter begon op te lopen, dus misschien dat toch de meter zelf kuren heeft. Ook zag de thermostaat die er uit kwam er eigenlijk nog prima uit.
Ook was het wel even schrikken toen we hem warm aan het draaien waren. Toen de meter eenmaal op begon te lopen kwamen er flinke (bijna) witte rookpluimen uit de uitlaat. Dit zal wel aan het weer gelegen hebben, want dit was een stuk minder toen we ff een rondje gereden hadden. Er zat verder ook geen olie in de kvs (althans, dat was meer water dan kvs) en geen water in de olie. Wel zat er best wat roest in de kvs. Die ga ik dus binnenkort ook maar ff helemaal aftappen en verversen.
Wat LPG betreft is het meer een facepalm momentje dat ik er niet meteen een met lpg gekocht heb. De 1100+ die het me nu gaat kosten om het er in te laten maken ga ik er met het woon/werk wat ik rij dan pas na een maand of 14 uit hebben tov die polo.. Ik heb mandigers een mailtje gestuurd om te vragen wat het kost om een deels gebruikte installatie in te bouwen, maar nog geen reactie gehad..
Ook was het wel even schrikken toen we hem warm aan het draaien waren. Toen de meter eenmaal op begon te lopen kwamen er flinke (bijna) witte rookpluimen uit de uitlaat. Dit zal wel aan het weer gelegen hebben, want dit was een stuk minder toen we ff een rondje gereden hadden. Er zat verder ook geen olie in de kvs (althans, dat was meer water dan kvs) en geen water in de olie. Wel zat er best wat roest in de kvs. Die ga ik dus binnenkort ook maar ff helemaal aftappen en verversen.
Wat LPG betreft is het meer een facepalm momentje dat ik er niet meteen een met lpg gekocht heb. De 1100+ die het me nu gaat kosten om het er in te laten maken ga ik er met het woon/werk wat ik rij dan pas na een maand of 14 uit hebben tov die polo.. Ik heb mandigers een mailtje gestuurd om te vragen wat het kost om een deels gebruikte installatie in te bouwen, maar nog geen reactie gehad..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2012 13:16 #908896
door V300 register
Volgens mij is het simpel: wordt de kachel goed warm?
LPG zelf inbouwen kan je al rond de 600 euro klaar zijn. Ik denk ook dat je het er sneller uit hebt dan 14 maanden. Afhankelijk van de afstanden natuurlijk. Ik reed vorig jaar makkelijk 1000 km in de week.
LPG zelf inbouwen kan je al rond de 600 euro klaar zijn. Ik denk ook dat je het er sneller uit hebt dan 14 maanden. Afhankelijk van de afstanden natuurlijk. Ik reed vorig jaar makkelijk 1000 km in de week.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2012 13:28 #908897
door V300 register
Ja ik rij ongeveer 900 a 1000 km per maand..
is 20 km rijden naar mijn werk.
Ik heb idd een inbouwpakket gezien (alles nieuw) van 600 euro. Heb hier alleen dan weer 0 ervaring mee.. Ik heb de besparing tov de polo (1:15) op benzine met de volvo (1:10) op LPG berekend op ongeveer 100 euro per maand. Dus dan zou ik het er met 6 maanden uit hebben.
Ik kijk nog wel ff. Eerst maar eens uitvogelen wat het verbruik nu doet. Verder net nog even naar de carb gekeken. Hij loopt wel errug mooi warm. Geen wisselend toerental bij intrappen van de rem, geen hoog toerental, geen benzinelucht rond de carb en bij de slangen enzo. Ik weet dat dit al het derde klokkenhuis is wat er in zit, dus vertrouw deze minder dan dat ik het blok vertrouw.

Ik heb idd een inbouwpakket gezien (alles nieuw) van 600 euro. Heb hier alleen dan weer 0 ervaring mee.. Ik heb de besparing tov de polo (1:15) op benzine met de volvo (1:10) op LPG berekend op ongeveer 100 euro per maand. Dus dan zou ik het er met 6 maanden uit hebben.
Ik kijk nog wel ff. Eerst maar eens uitvogelen wat het verbruik nu doet. Verder net nog even naar de carb gekeken. Hij loopt wel errug mooi warm. Geen wisselend toerental bij intrappen van de rem, geen hoog toerental, geen benzinelucht rond de carb en bij de slangen enzo. Ik weet dat dit al het derde klokkenhuis is wat er in zit, dus vertrouw deze minder dan dat ik het blok vertrouw.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2012 16:53 #908907
door V300 register
Ik snap er niks meer van.. Temp loopt nu op naar een kwart en blijft daar staan. Ok kan ik mee leven.. Maar het verbruik..... 23km (waarvan 20 snelweg), 3,5 liter!?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2012 16:55 #908908
door V300 register
1 op 5.7 nette score hoor..
Nee ff serieus.. ruikt het ook naar benzine in je auto? als hij volgetankt is met name
Nee ff serieus.. ruikt het ook naar benzine in je auto? als hij volgetankt is met name
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2012 18:16 #908915
door V300 register
Nee man, geen rare luchtjes of wat dan ook.. :S Als ik niet naar de km stand zou kijken, zou ik nooit iets raars vermoeden aan het blok. Hij loopt gewoon prima. Koud ff de choke aan en langzaam weer in totdat de temp op begint te lopen, maar verder niets bijzonders. Kan het zijn dat hij gewoon veeuul te rijk afgesteld staat en dus door de hoeveelheid benzine meer koelt en zo veel verbruikt? Of zou ik dat nog aan andere dingen merken?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2012 21:41 #908921
door V300 register
Niemand die me even de goede richting op kan duwen? Of even voor me kan kijken? Het is wel errug jammer dat ik meteen de verkoper geloofde toen hij zei dat het toch wel rond de 1:12 moest liggen wb verbruik..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2012 22:03 #908922
door V300 register
Ik twijfel wel aan de betrouwbaarheid van je meting op zo'n korte rit. Rij eerst eens een tank leeg en meet dan nog eens.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2012 22:59 #908928
door V300 register
Nee, op 23 km kun je geen goede meting doen, want dan hangt het teveel af van hoe vol je 'm daadwerkelijk hebt gedaan beide keren. Verschil tussen slang na eerste keer afslaan terughangen vs. nog een paar keer 'doorvullen' kan zo meer dan een liter zijn, en dan nog hoe diep je de spuitmond erin hebt zitten, hoe snel de tank gevuld wordt (hoe sneller hoe eerder de benzine weer omhoog borrelt en de tank afslaat).
Zelfs een kwart tank geeft wel eens een raar beeld.
Zelfs een kwart tank geeft wel eens een raar beeld.
Moderators: Mark Smeets