Arjen's nieuwe 340
- V300 register
- Verbannen
-
Grappig detail uit de folder, bij fabrieksopties die tegen meerprijs leverbaar zijn staan hoofdsteunen achter. Ik dacht dat dat alleen op een sedan mogelijk was, maar dat staat er niet bij!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag even in Brabant geweest bij iemand van de Daf Club, die mij heeft geholpen. EMVK bleek defect, diverse slangen waren niet helemaal ok.:S
Gereviseerde EMVK en wat nieuwe slangen en gaan als de brandweer :w00t:
Zo'n CVT is wel wennen, als je alleen maar 340's met handbakken hebt gereden. 120 met 4500 toeren is wel iets anders dan 150 met 4500 toeren met m'n 1700.
Zondag komt er een koper voor m'n 1700, wie weet rijdt ie volgende week in Den Haag rond...

Afgelopen zaterdag een trekhaak gescoord en wat andere onderdelen, het begint er op te lijken. Ook nog ff een radiootje inbouwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;227627 schreef : met name in de stad is het de beste automaatsoort. geen trappen, lekker vlot. voor de snelweg zou er een overdrive op mogen. hmmm.. wie heeft er een weekend over?
Liefst eentje die de hele variomatic buiten spel zet uiteraard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
-
die beige bekleding komt uit mijn ex volvo 340 gl special net zoals de stuurbekrachtiging
en de elektrische ramen
ik heb er ook een een 340 gl rai special uit 1984 met cvt maar dan zonder schuifdak,
stuurbekrachtiging en elektrische ramen en een 3-deurs .
wel met gordels achterin. restauratieobject.
de clubwinkelier van dcn heeft er ook een in goede staat met toerenteller volgens hem af fabriek. de 300 docu op siteje komt ook van hem
in het buitenland had men soms andere specs voor de gl rai special
zuinig op zijn ; er zijn er maar weinig meer over...
mvg
andre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
2900 rpm bij 70 km/h en 2100 rpm bij 50, gewoon bij constante snelheid op vlakke weg. Dat lijkt toch wat aan de hoge kant. :confused:
Waar kan dit in zitten?
Verder blijft ie, als ik het gas loslaat en de auto uit laat rollen, hangen op 1800 toeren en pas als ik bijna stil sta, zakt ie terug naar stationair. Is dit normaal?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Tot slot de secundaire schijf afstand richting de 2 mm afstellen; met de poelies in de eindstand tbv hoogste overbrenging loopt de riem dan n?t iets verder binnenin de secundaire (op een iets kleinere diameter dus; = langere overbrenging).
Het bij 1800 toeren blijven hangen bij afremmen op de motor is exact volgens plan. Dit is het tachorelais wat z'n werk doet. Als het toerental lager zou worden is de kans veel te groot dat je met gedeeltelijk op geschakelde vario tot stilstand komt. Wegrijden kost je dan een stukje koppeling :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.