show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Arjen's nieuwe 340

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2014 18:43 #943594 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340
Gaaf hoor!

Grappig detail uit de folder, bij fabrieksopties die tegen meerprijs leverbaar zijn staan hoofdsteunen achter. Ik dacht dat dat alleen op een sedan mogelijk was, maar dat staat er niet bij!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2014 19:39 #943930 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340
Zoooo,

Vandaag even in Brabant geweest bij iemand van de Daf Club, die mij heeft geholpen. EMVK bleek defect, diverse slangen waren niet helemaal ok.:S

Gereviseerde EMVK en wat nieuwe slangen en gaan als de brandweer :w00t:
Zo'n CVT is wel wennen, als je alleen maar 340's met handbakken hebt gereden. 120 met 4500 toeren is wel iets anders dan 150 met 4500 toeren met m'n 1700.

Zondag komt er een koper voor m'n 1700, wie weet rijdt ie volgende week in Den Haag rond...:cry:

Afgelopen zaterdag een trekhaak gescoord en wat andere onderdelen, het begint er op te lijken. Ook nog ff een radiootje inbouwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2014 10:20 #943953 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340
Fijn he, zo'n variomatic?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2014 10:52 #943954 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Arjen's nieuwe 340
met name in de stad is het de beste automaatsoort. geen trappen, lekker vlot. voor de snelweg zou er een overdrive op mogen. hmmm.. wie heeft er een weekend over? :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2014 22:00 #943997 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340

powerflux;227627 schreef : met name in de stad is het de beste automaatsoort. geen trappen, lekker vlot. voor de snelweg zou er een overdrive op mogen. hmmm.. wie heeft er een weekend over? :P


Liefst eentje die de hele variomatic buiten spel zet uiteraard :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2014 22:56 #944000 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Arjen's nieuwe 340
Jan,

die beige bekleding komt uit mijn ex volvo 340 gl special net zoals de stuurbekrachtiging
en de elektrische ramen

ik heb er ook een een 340 gl rai special uit 1984 met cvt maar dan zonder schuifdak,
stuurbekrachtiging en elektrische ramen en een 3-deurs .
wel met gordels achterin. restauratieobject.

de clubwinkelier van dcn heeft er ook een in goede staat met toerenteller volgens hem af fabriek. de 300 docu op siteje komt ook van hem

in het buitenland had men soms andere specs voor de gl rai special

zuinig op zijn ; er zijn er maar weinig meer over...

mvg

andre

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2014 18:35 #944017 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340
Toch ben ik nog niet helemaal tevreden over de toerentallen.

2900 rpm bij 70 km/h en 2100 rpm bij 50, gewoon bij constante snelheid op vlakke weg. Dat lijkt toch wat aan de hoge kant. :confused:

Waar kan dit in zitten?

Verder blijft ie, als ik het gas loslaat en de auto uit laat rollen, hangen op 1800 toeren en pas als ik bijna stil sta, zakt ie terug naar stationair. Is dit normaal?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-04-2014 20:39 #944023 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Arjen's nieuwe 340
Als jouw auto ook het decelaratie mechanisme op de carburateur heeft klinkt dat vrij aannemelijk als normaal, mijn 340 heeft dat in ieder geval wel en heeft dan tot effect dat de motor wat langer op een hoger toerental blijft draaien alvorens werkelijk al afremmend terug te zakken naar stationair.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2014 22:37 #944027 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340
Dit lijkt mij ook normaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2014 09:28 #944035 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340
De constante toerentallen bij vaste snelheid zijn vaak nog enigszins te tweaken door een emvk met hoge vacuumwaarde te selecteren (er zit redelijk wat spreiding in de fabriekswaarden). Ook moet het vacuumsysteem in de vario echt perfect dicht zijn, membranen maar ook de keerringen van de doorvoerpotjes etc.

Tot slot de secundaire schijf afstand richting de 2 mm afstellen; met de poelies in de eindstand tbv hoogste overbrenging loopt de riem dan n?t iets verder binnenin de secundaire (op een iets kleinere diameter dus; = langere overbrenging).

Het bij 1800 toeren blijven hangen bij afremmen op de motor is exact volgens plan. Dit is het tachorelais wat z'n werk doet. Als het toerental lager zou worden is de kans veel te groot dat je met gedeeltelijk op geschakelde vario tot stilstand komt. Wegrijden kost je dan een stukje koppeling :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD