show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Arjen's nieuwe 340

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2014 23:02 #943139 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Arjen's nieuwe 340
was naar mij gericht geloof ik. maar ik heb het er met Bart over gehad en er moet per auto 1 eigenaar zijn. iets anders levert moeilijkheden op. ik ben er wat te emotioneel mee bezig, sorry.

zet hem te koop op marktplaats, speurders en vergeet ook belgie niet. misschien is er een andere 850 rijder die iets leuks voor erbij zoekt. en vraag een degelijke prijs. een te lage prijs wordt niet serieus genomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2014 23:12 #943142 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340

Arjen850;226751 schreef : Hoe zie jij dit?

Het was inderdaad naar Floris gericht.
Ik heb zelf helaas geen plaats voor nog een auto er bij (tenzij ik er een 1.7 (GLE) sedan uit '88/'89 mee kan bemachtigen).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2014 01:05 #943143 door V300 register
Hier doet zich een probleem voor dat we op de ledenvergadering in februari al hebben gesignaleerd: we hebben een stagnerend aantal clubleden (plusminus 200). Hoe handelen die clubleden? Die hebben eigenlijk allemaal die auto('s) die ze willen hebben. Ruimte voor meer (of zin in meer) is er eigenlijk niet. En dus worden hele mooie auto's maar moeizaam of niet verkocht. Op de ledenvergadering is gevraagd om ideeen om het club-beleid voor de toekomst vorm te geven. Laat ik eens een balletje opgooien:
We hebben de keuze uit een actieve of een passieve strategie. Actief is:
- bewust proberen de 300-serie te promoten. Wanneer je hoort dat iemand op zoek is naar een auto hem/haar in de richting van de 300-serie proberen te loodsen. Of nieuwsmedia proberen te interesseren voor de 300-serie. Zo loopt mijn zoon momenteel stage bij de volkskrant en hij is op zoek naar onderwerpen....
- een opkoopfonds starten om sloopdrama's zoals bij Arjen te voorkomen. Ik wil best financieel wat bijdragen maar ik kan geen 2e auto kwijt in ons smalle straatje. Voorwaarde is dan wel dat we ergens opslag ruimte beschikbaar hebben

Passieve strategieen zijn:
- Accepteren dat het zo is....

De laatste strategie is natuurlijk dramatisch maar niet uit te sluiten. Wel zouden we dan, in mijn ogen, moeten proberen om van alle modellen die er ooit zijn verschenen er minstens eentje in stand te houden. Ik heb eens zitten turven en volgens mij zijn er dat zo'n 200..... Ieder lid 1 model!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2014 08:02 #943144 door V300 register
Daar is wat voor te zeggen Wim, en ik weet ook wel een loods te huur te staan van 250m2, maar dat kost dus letterlijk 100en euro's per maand, terwijl je in het meest gunstige geval 25 auto's kwijt kunt. Is dat een goed idee voor auto's die eigenlijk toch niemand echt wil?
Daarnaast, welke auto's ga je opslaan? Ik zelf vind een Winner bijvoorbeeld helemaal niks omdat ze zo kaal zijn, terwijl iemand anders dat weer geweldig vindt en nog niet dood gevonden wil worden in een GLE.

Bewust proberen de 300-serie te promoten is sowieso een goed idee natuurlijk. Zet vooral een "mijn auto"-topic op autoweek, laat vrienden/familie een keer met je auto rijden, vertel hoe leuk het is,... Mensen zullen oprecht geinteresseerd zijn!

Verder ben ik van mening dat we ons vooral op kwaliteit moeten richten. De leden hun auto's laten koesteren, en hen met de club ondersteunen.
200 leden is maar een kwantitatief cijfertje natuurlijk, en zegt verder niet zoveel. Bovendien zijn er ook nog liefhebbers van de Volvo 300 die bewust niet bij onze club zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2014 09:46 #943145 door V300 register
@Arjen: op 6 april is de Elandrun. Zet hem daar eens een dagje neer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2014 19:16 #943161 door V300 register
Dit kan gewoon niet. Arjen je hebt PB. Deze wordt gered...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2014 20:00 #943165 door V300 register
Jan, is de redding nabij?
Voor dat geld, zou ik hem er bijna bijnemen,of ruilen tegen mijn GLT.
Maar die is natuurlijk niet rood :-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2014 20:06 #943166 door V300 register
Ja ik wil 'm kopen. yeehaa!

Ik rij zo'n 12 a 13.000 km per jaar, dus LPG is gunstig. Ik zit het topic door te spitten en val van de ene in de andere verbazing: een betere 340 vind je niet,:drool: zeker niet voor dat geld.:nono:

Mocht de deal doorgaan betekend het wel dat m'n 1700 een nieuwe eigenaar krijgt....:(

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2014 20:07 #943167 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Arjen's nieuwe 340

Janusz;226783 schreef : een betere 340 vind je niet,:drool: zeker niet voor dat geld.:nono:

exact! voor een handgeschakelde auto is de markt ook iets makkelijker, lijkt het. dus vrees niet voor je 1.7

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2014 18:35 #943189 door V300 register

Janusz;226783 schreef : Ja ik wil 'm kopen. yeehaa!

Ik rij zo'n 12 a 13.000 km per jaar, dus LPG is gunstig. Ik zit het topic door te spitten en val van de ene in de andere verbazing: een betere 340 vind je niet,:drool: zeker niet voor dat geld.:nono:

Mocht de deal doorgaan betekend het wel dat m'n 1700 een nieuwe eigenaar krijgt....:(

Je hebt een bericht terug, hoop hem hier nog kwijt te kunnen raken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC