Arjen's nieuwe 340
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;194875 schreef : Ik doe dat eigenlijk voor de zekerheid, omdat er niet met trekbouten gewerkt wordt en er toch een hele massa aanhangt die steeds ook een frictiemoment krijgt. Dus eigenlijk meer gevoel/mijn logica.
Baad het niet dan schaadt het ook niet, heb het in de "how to" bij gevoegd;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het normale koppelen met de voet is al volledig overgenomen door de gewichten die de drukgroep naar voren duwen door centrifugaalkracht. het hele systeem met de vacuumbalg, koppelvork, druklager en 3 vingers op de drukgroep is alleen om de drukgroep tijdens het schakelen wat verder vrij te trekken zodat je terwijl de motor op choke loopt (en het toerental dus boven het normale aangrijpmoment) nog tussen P,R,N en D kan schakelenArjen850;194876 schreef : Het werkt eigenlijk hetzelfde als een gewone koppeling(koppelvork, druklager) alleen wordt deze inplaats van een kabel bediend door vacuum.
- V300 register
- Verbannen
-
De correcte spelling is trouwens: Baat het niet, dan schaadt het niet. voor de mierenliefhebbers.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;194877 schreef : baad het niet dan schaad het niet, maar je hoeft er geen borgmiddel aan te doen; doe dit zelf ook nooit. frictiemoment komt niet direct op de bouten; wordt voornamelijk al opgevangen op de raakvlakken van de drukgroep. daarnaast is een drukgroep eigenlijk 1 grote veer die in gebruik onder spanning staat; van spontaan lostrillen is dus eigenlijk geen sprake
Das de 2e keer dat we hetzelfde zeggen, de derde keer trakteer je Anjo?:w00t:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
De benzine pomp zwete ook behoorlijk olie, zowel de pomp zelf, maar ook achter de dikke kunststof pakking vandaan.
Boutjes los, pomp eraf, en dan met een plamuur mes heel voorzichtig de pakking van het blok halen. In mijn geval zijn ze ook aan het smeren geweest met vloeibare pakking, dus dat ook goed schoon gemaakt.
De pakking achter de dikke kunststof pakking was kapot, en lekte ook, daar maken we dus zelf een nieuwe voor:
Daarna weer netjes terug monteren aan het blok, schrik niet de dunne benzine leiding is na de foto ook vernieuwd hoor:yesyes:
De start motor maakte na het starten regelmatig zo'n naar kreuntje, ik kon nog aan een heel net exemplaar komen, en dus die er ook opgezet:
Daarna de koplampwisser blaad(jes) vernieuwd:
Emblemen op de zijkant geplakt:
Ook nog even bezig geweest met de econometer die het vanaf aankoop al niet deed. De slang was dus kapot, en lekte daar dus ook. nieuw stuk vacuum leiding tussen gezet, en ook die werkt weer.
En dan langzaam wordt het onder de kap zoals ik het graag hebben wil:
Op deze foto kun je de nieuwe benzine leiding alweer zien zitten:
Waterpomp, temp sensor en de sensor voor de fan heb ik vandaag besteld, als het goed is krijg ik die morgen binnen. Heb eerst een echte oude Zweed(240) met een behoorlijke lekstroom, en daarna zal ik de waterpomp monteren..
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;194973 schreef : Arjen, je bent net nieuw hier en hebt nu al een van de meest vermakelijke topics. Zeer goed bezig en ook inspirerend hoe serieus je de zaken aanpakt!
:woops:
- V300 register
- Verbannen
-