show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Arjen's nieuwe 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2012 21:19 #900257 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340

Erik;194672 schreef : Ik denk misschien wel te ver. Maar de krukaspakking achterzijde maakt bij mij kans. Immers er zit een opening bij de sensor in het koppelingshuis. Dat is ongeveer richting onderkant van de hoofdremcylinder. Het kan ook beide zijn.

Grappig Erik, want ik denk idd dat het de krukas kering is.. Recht boven op het koppelings huis zit ook een gaatje, en mijn gevoel zegt dat zodra ik hem op toeren breng, daar de olie naar buiten komt, en hard ook..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2012 22:25 #900274 door V300 register
Het volvo nummer heb ik ondertussen(3267244), maar is er hier bij iemand bekend of hier ook een om nummering van bestaat? Ga ervan uit dat de Volvo hem niet op voorraad heeft, en misschien kunnen ze hem wel helemaal niet leveren. Wellicht kan ik er dan via een andere manier aankomen.

Wil er eigenlijk morgen aan beginnen, en dan zaterdag weer klaar..

En dan komt het volgende, waarom is dit gebeurd, of tewel: wat heb ik fout gedaan. De leiding met restrictie heb ik toen weggegooid(ook elders in dit blog al besproken) heb dit opgelost door een ontluchtingsnippel in de nieuwe vacuumleiding te zetten.(auto liep anders vreselijk beroerd) na plaatsing ontluchtings nippel lieptie weer perfect.
De leiding zit zeker niet dicht, kan er goed doorheen blazen en zuigen, net te weinig om er goed mee te ademen..
Zou het daar aan liggen, of kan er nog iets anders zijn waardoor ik ineens druk heb gekregen in de motor. Uiteraard kan het toeval zijn en is de kering gewoon lek gegaan, maar ik wil absoluut voorkomen dat ik deze klus nog eens kan gaan doen..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 22:56 #900278 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Arjen's nieuwe 340

Arjen850;194694 schreef : Het volvo nummer heb ik ondertussen(3267244), maar is er hier bij iemand bekend of hier ook een om nummering van bestaat? Ga ervan uit dat de Volvo hem niet op voorraad heeft, en misschien kunnen ze hem wel helemaal niet leveren. Wellicht kan ik er dan via een andere manier aankomen.

Bel morgen tijdens openingstijd even naar Volvo dealer Harrie Arendsen, vestiging Doetinchem, en vraag naar dhr. Renskers
Waarschijnlijk kan hij je wel vertellen of er een nummerwijziging is geweest en of het onderdeel nog leverbaar is.

E?n ding is zeker; als hij zegt dat iets niet meer leverbaar is bij Volvo, dan is het ook ?cht gegarandeerd niet meer leverbaar, i.t.t. vele andere dealers :)
Echt een geweldige service daar!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2012 23:01 #900280 door V300 register

volvofiel;194698 schreef : Bel morgen tijdens openingstijd even naar Volvo dealer Harrie Arendsen, vestiging Doetinchem, en vraag naar dhr. Renskers
Waarschijnlijk kan hij je wel vertellen of er een nummerwijziging is geweest en of het onderdeel nog leverbaar is.

E?n ding is zeker; als hij zegt dat iets niet meer leverbaar is bij Volvo, dan is het ook ?cht gegarandeerd niet meer leverbaar, i.t.t. vele andere dealers :)
Echt een geweldige service daar!

Eigenlijk bedoelde ik meer of er iemand is die een nummer weet van een (universeel) kering, soms is het originele onderdeel nummer omgenummerd naar bv een nummer van SKF..

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 23:17 #900281 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Arjen's nieuwe 340
dat plaatje achterop de cylinderkop kan lekken, maar dan is het wel koelwater. denk inderdaad ook wel aan de keerring.is inderdaad gewoon een universele maat. al zouden ze die dingen bij Volvo nog hebben liggen zou ik 'm niet meer willen monteren, een keerring die al wat jaren op de plank ligt dicht vaak ook niet echt best meer af

hoe en wat met het ontluchtingsnippel vat ik niet helemaal zonder fototje, maar de grote aansluiting van het originele T-stuk op het kleppendeksel moet vrij/zonder knikken bij het luchtfilterhuis aankomen, anders gaat hij inderdaad druk opbouwen.

carterdruk hoeft niet perse een reden te zijn trouwens; bij lui-gereden auto's floepen ze er ook nog wel eens uit als de auto ineens wat vaker gebruikt wordt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2012 23:27 #900283 door V300 register

AvdAkker;194701 schreef : dat plaatje achterop de cylinderkop kan lekken, maar dan is het wel koelwater. denk inderdaad ook wel aan de keerring.is inderdaad gewoon een universele maat. al zouden ze die dingen bij Volvo nog hebben liggen zou ik 'm niet meer willen monteren, een keerring die al wat jaren op de plank ligt dicht vaak ook niet echt best meer af

hoe en wat met het ontluchtingsnippel vat ik niet helemaal zonder fototje, maar de grote aansluiting van het originele T-stuk op het kleppendeksel moet vrij/zonder knikken bij het luchtfilterhuis aankomen, anders gaat hij inderdaad druk opbouwen.

carterdruk hoeft niet perse een reden te zijn trouwens; bij lui-gereden auto's floepen ze er ook nog wel eens uit als de auto ineens wat vaker gebruikt wordt.

Hmm, en hoe zou ik aan die maat kunnen komen? Of zou de Brezan dat zo uit kunnen zoeken?

De leiding waar normaal gesproken het 'balletje met gaatje" zit heb ik vervangen, in de nieuwe vacuum leiding (dus degene die ervoor in de plaats is gekomen) heb ik midden in een ontluchtingsnippel van een wielremcilinder gedrukt.
Dit omdat de auto zonder enige restrictie loopt als een dweil, ik ontdekte dat als ik de vacuum leiding iets verboog, dat hij meteen mooier ging lopen, dus daarom een restrictie geplaatst zijnde een ontluchtings nippel. Zou eerlijk gezegd niet weten wart ik er van moet fotograferen:p

Dat kan dus ook nog, auto heeft erg weinig gereden, en nu ineens dik duizend km verdeeld in een paar dagen..

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 23:37 #900285 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Arjen's nieuwe 340
aaah zo, ja daar krijg je inderdaad geen carterdruk van; zolang die dikke slang naar het luchtfilterhuis maar goed zit

ik ben het vergeten te vermelden, maar bijv Dafhobby heeft ze zo op de plank liggen (verser voorraad:p); maatvoering weet ik niet zo 123 uit het hoofd maar vond ze vrij goedkoop dus nam de moeite niet om op de markt te gaan struinen naar andere leveranciers

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2012 23:42 #900286 door V300 register

AvdAkker;194705 schreef : aaah zo, ja daar krijg je inderdaad geen carterdruk van; zolang die dikke slang naar het luchtfilterhuis maar goed zit

ik ben het vergeten te vermelden, maar bijv Dafhobby heeft ze zo op de plank liggen (verser voorraad:p); maatvoering weet ik niet zo 123 uit het hoofd maar vond ze vrij goedkoop dus nam de moeite niet om op de markt te gaan struinen naar andere leveranciers

Dat was mijn eigen gevoel dus ook, die dikke leiding zit gewoon goed.. Dan ga ik hem gewoon vervangen. Eerst maar kijken of ik hem elders kan bemachtigen, heb hem zaterdag morgen nodig;D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2012 23:51 #900288 door V300 register

menneke76;194635 schreef : Beetje, je hebt hem van mij overgenomen... :y:

Duurde even voordat ik in de gaten had dat je de groene bedoelde, ik dacht even dat je bedoelde dat ik de blauwe van je had gekocht:yesyes:
Tja, we hadden het er al over dat ik alles over zou bouwen, en dat gebeurd dus ook:)
Awel, hij blijft dus verder leven;D Moet zeggen dat de terug reis perfect is gegaan, en dat de 340 prima liep, heb heel even 165 op de teller gehadyeehaa!
Mijn R die er op dat moment achter reed, vond dat het maar 150 was, maar toch:halo:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2012 23:53 #900289 door V300 register
Nog nuttige tips voor het verwijderen van de tussenas? Of schuift hij altijd gewillig?:yesyes:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC