Arjen's nieuwe 340
- V300 register
- Verbannen
-
mastertje;194866 schreef : Superrrr bedankt voor de how to Arjen! :y: Nu weet ik ook wat ik moet doen voor een dergelijk klusje. Nog een paar vraagjes;
Is het centreren van de koppelingsplaat alleen even voor het uitlijnen zodat de spline er weer makkelijk infloept bij herassemblage?
Wat voor momenten heb je gebruikt op de bouten (of welk standje luchtdruk)?
Hoe werkt zo'n keerring nou eigenlijk, draait ie mee of niet? Moeten de randen ge?lied zijn? Is het een slijtage onderdeel?
Echt nodig is het centreren niet, plaat blijft iets los zitten. Ik heb het gebruikt, zodat de plaat tijdens de montage niet tussen de drukgroep zakt(dit zou eventueel ook met een verlengstuk van de ratel kunnen.
Bij bv de koppeling van mijn 850R is het dus echt belangrijk dat de koppelingsplaat echt goed is gecentreerd,
anders krijg je de bak er echt nooit op..
Voor de bouten van de drukgroep heb ik 20nm gehanteerd, vliegwiel heeft mijn vader de moment sleutel gesteld, en heb ik niet naar gekeken, maar mijn vader heeft een lijst waar die gegevens in staan, wellicht ook in de vraagbaak.
Nee, keering staat stil, krukas draait. Echt slijtage niet, wel onderhevig aan ouderdom, of een te hoge carterdruk. Olie heb ik eraan gesmeerd voor de goede afdichting(vergelijk dit met het smeren van olie op de ring van het nieuwe olie filter)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
keerring zit aan de buitenkant in het motorblok en dat staat dus stil, de binnenkant zit om de krukas heen en de krukas draait dus in de keerring. de binnenste afdichting is een soort rubberen flap met een spiraalveer erin die de flap tegen de krukas gedrukt houd.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;194870 schreef : great minds think alike zal ik maar zeggen:)
Of tewel, 2 zielen 1 gedachte:yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;194871 schreef : Ik maak de bouten van de drukgroep met borgmiddel vast.
Oke, dat heb ik niet gedaan. Is dit een voorgeschreven iets, of heb jij dit gedaan omdat je ervaring hebt met losgelopen drukgroep bouten?
- V300 register
- Verbannen
-

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
mastertje;194874 schreef : Merci beaucoup mannen
weer wat geleerd. Ik zie nog niet helemaal voor me hoe de drukgroep werkt met die vacuum balg (en evt. centrifugaalgewichten?) maar dat komt wel als het apparaatje voor m'n neus ligt.
Het werkt eigenlijk hetzelfde als een gewone koppeling(koppelvork, druklager) alleen wordt deze inplaats van een kabel bediend door vacuum.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-