Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
- Verbannen
-
A: inderdaad wat JL zegt.Dat wat je eigenlijk kwijt wil raak je niet kwijt..
B: alles weer schoonmaken na gebruik........
Ik vind het erg omslachtig............
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;232818 schreef : Het nadeel van deze manier ....
A: inderdaad wat JL zegt.Dat wat je eigenlijk kwijt wil raak je niet kwijt..
B: alles weer schoonmaken na gebruik........
Ik vind het erg omslachtig............
Volgens mij kun je bij een niet verlaagde 340 zelfs een afwasteil onder de auto schuiven en de olie aflaten. Dan hoef je niet eens te krikken!
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
voorheen had ik een bak zonder wieltjes, maar dan schuif je de kranten aan de kant als je die bak onder de auto schuift
- V300 register
- Verbannen
-
Nu lees ik dat veel mensen hun twijfels hebben over rommel die achterblijft in de carterpan. Misschien is dit wel zo, want helaas kunnen we er niet inkijken. Als je gaat redeneren blijft er echter altijd wel wat troep liggen natuurlijk... Bij een oliewissel via de aftapplug vanwege het opstaande randje/moer/kooitje/... aan de binnenkant waar je de plug indraait. Ook de dikte van de olie speelt een rol aangezien je de motor niet eerst ?cht warm kunt laten lopen (niet zo handvriendelijk bij het uitdraaien van de plug). Met het pompje omdat de zuigkracht kleiner is dan de kracht waarmee de olie normaal naar buiten stroomt.
Maar goed, als je het zo gaat bekijken, eigenlijk is het nog niet eens zo'n slecht idee om ??n keer per 5 jaar of zo de zaak een keer ?cht goed schoon te maken door de carterpan er een keer onderuit te draaien.
Feit is overigens wel dat er een volle kan van 5 liter in ging, precies de inhoud die Haynes weergeeft voor een 1.7 inclusief oliefilter. Het peil stond, net als de vorige keer op de conventionele manier, nu ook weer net aan het maximum.
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Al zou ik de motor olie op conventionele wijze wisselen.
Waar ik wel echt meerwaarde zie is wisselen bak-olie van de AW71 automaat in de 245. Die heeft geen aflaatpunt, dus moet de pan er geheel af, icm met meermaals flushen. Dan kan deze wel uitkost bieden, lijkt me.
- V300 register
- Verbannen
-
Als leegzuigen moet kunnen.....dan kan het ook andersom natuurlijk.Van de oliefles naar de bak/dif pompen...............................ideaal!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
maakt ie veel lawaai?
- V300 register
- Verbannen
-