Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;221984 schreef : Blok lijkt wel nat aan de onderkant.
Inderdaad nu je het zegt. Veel kans van een keer wisselen van olie, of de lekkage die ik eerder achter de verdelerkap had o.i.d. Er is nu in elk geval geen meetbaar olieverbruik.
Gelekt koelvloeistof zou natuurlijk ook nog kunnen.
Bart Manders;221988 schreef : Ik heb nog wel een tankje van een 2 liter over.........
Bedankt voor het aanbod, maar dat van een 1.4 werkt prima!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;222008 schreef : Inderdaad nu je het zegt. Veel kans van een keer wisselen van olie, of de lekkage die ik eerder achter de verdelerkap had o.i.d. Er is nu in elk geval geen meetbaar olieverbruik.
Gelekt koelvloeistof zou natuurlijk ook nog kunnen.
Je kan je carterpan natuurlijk even reinigen met remmenreiniger, wel even karton of iets in die richting eronder natuurlijk en dan kijken of het terugkomt.
Zo heb ik het bij mij ook gedaan en dan heb je binnen no-time in de gaten waar het vandaan komt als het lekkage is, anders is het inderdaad een keer gemorst. Goed bezig met de tectyl en het lassen by the way! :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-

Het blijft een heerlijk moment: het geluid van de centrale vergrendeling, hoe de motor langzaam sputterend weer tot leven komt, het geluid van de koplampwissers als je de ramen sproeit, de geur van het interieur, en hoe het langzaam opwarmt in de zon. Dat blijft elk jaar weer mooi, het zelfde gevoel, hoe ik 3 jaar geleden voor het eerst in mijn eerste auto stapte
Maar het mooiste is wel als je je auto gaat wassen. Dat het champagne zilver grijs metallic weer tevoorschijn komt. Iets waarvan ik weet dat ik er vanavond vanuit mijn slaapkamerraam nog 10 minuten naar zit te kijken

De GL Special zal nu een paar nachtjes in de stalling door gaan brengen, op de plaats van de Millionaire...
Maar ik voel de vraag aankomen, waarom staat de Millionaire nu thuis?
Enerzijds natuurlijk het verlangen om er weer mee te rijden, en anderzijds ligt hier een hele leuke Renault carburateur en nokkenas conversie, waarmee het wagentje in theorie rond de 100pk en 143Nm koppel moet krijgen, t.o.v. 80pk en 130Nm nu. Zonder elektronica, gewoon met een andere nokkenas, andere sproeierbezetting op de carb, uitlaat zonder katalysator, en misschien het modificeren van de luchtinlaat. Gewoon n?t wat pittiger dus
- V300 register
- Verbannen
-
Anders zou de motor er ?cht helemaal standaard en origineel uitzien, en dat kan natuurlijk niet bij zo'n special mini-ombouw

Als het werkt (lees: fijn rijd) zou dit wel de ideale ombouw zijn natuurlijk... Hoeveel moeite kost het nu om een nokkenas en carburateur te wisselen? In elk geval de moeite waard om te proberen.
- V300 register
- Verbannen
-

Al denk ik dat de stof er wel af is nu.....
Ik hoop wel dat je er een uitgebreid verslag van maakt met de 'ombouw'
- V300 register
- Verbannen
-

Een hele mooie, ja, aan de ene kant wel... Aan de andere kant heeft hij helaas ook zijn plekjes. De auto is gelast, maar de gaten vallen nog net niet in de deuren en voorspatborden. Gelukkig heb ik de spullen staan om dat probleem de wereld uit te helpen, maarja, vooral de spuiter wordt een kostenplaatje omdat ik dan ook meteen de volledige auto laat spuiten.
Bovendien heeft de Millionaire iets of wat champagnekleur door de lak, waardoor geen enkele ander paneel met kleurnummer 306-1 Smoke Silver Metallic goed matcht... Enerzijds jammer, maar anderzijds maakt dat de auto w?l uniek natuurlijk.
Dat verslag van de ombouw komt er, hoewel het niet heel rijk aan foto's zal worden. Met vettige olieklauwen aan een smartphone is niet echt een aanrader :snif:
- V300 register
- Verbannen
-

Bladel is wel een behoorlijk eind, ik had een spuiter in Duitsland die ook voor dealers werkt... niet duur en echt subliem werk....
Ja ik ken bladel nog wel van schoolkamp. Inmiddels ruim 27 jaar geleden dat ik daar geweest ben.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar ik ga mijn best doen.Ik ben wel benieuwd naar de spuiter waar jij op doelt, heb je misschien een website of zo?
Bladel en omgeving staat inderdaad bekend om de vele campings, vakantieparken, en kampeerplaatsen. Als je hier het dorp uit rijdt, dan heb je 3 vakantieparken en een stuk of 5 campings, allemaal min of meer aan dezelfde straat.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;226554 schreef : Moet je de ontsteking niet ook aanpassen om die vermogenswinst te halen? En de in- en uitlaatspruitstukken?
Dat is dus het stukje proberen... Ontsteking zat er helaas niet meer bij.
Maar wat zou er veranderd moeten worden aan de in- en uitlaatspruitstukken?