show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2014 23:28 #942951 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Ik zal even voor je kijken Bart. Stuur je wel ff een pb zo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2014 02:57 #942953 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Hoe kom je aan die 100 pk? Als ik zo zie wat Renault zelf aan 1.7's met carburateur heeft geleverd is er geen ??n die boven de 95 pk komt, maar misschien zoek ik niet goed.

Bij een andere nokkenas verandert ook het moment waarop in- en uitlaatkleppen openen en sluiten en dus zul je daar ook de ontsteking op aan moeten passen. Of dat nu alleen zit in de basisinstelling (x aantal graden voor of na BDP) of ook in de curve van de Renix durf ik je niet te vertellen, daar kan ik nauwelijks verstand veinzen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2014 07:22 #942954 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

Niels;226559 schreef : Hoe kom je aan die 100 pk? Als ik zo zie wat Renault zelf aan 1.7's met carburateur heeft geleverd is er geen ??n die boven de 95 pk komt, maar misschien zoek ik niet goed.


De verkoper had het over 100pk. Dat zal dan die 95pk uitvoering zijn, zonder katalysator met open luchtfilter of iets dergelijks.
Nu maakt 5pk natuurlijk niet zo gek veel uit, als de auto maar goed rijdt.

Van het ontstekingstijdstip heb ik ook niet veel verstand, daarom try & error :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2014 10:42 #942960 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bart's 340 GLE Millionaire
en dat terwijl het ontstekingstijdstip misschien wel het belangrijkste van allemaal is, je kunt straks wel meer mengsel in je cilinder krijgen; als je het niet op het juiste moment ontsteekt ga je er in vermogen misschien nog wel op achteruit ook.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2014 11:10 #942961 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
je kunt natuurlijk altijd je ontsteking nog 3 graden vroeger zetten, en als dat niet werkt de bdp sensor verplaatsen! de curve zelf wordt lastig aanpassen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2014 11:27 #942963 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Je kunt er een piggyback in zetten....dan kun je met je laptop de ontsteking instellen zoals je graag wil.
Draaien die motoren in een Renault met die setup ook op een renix? Dan zou ik daar eens achteraan gaan.Als die een andere Renix gebruiken als die wat Volvo gebruikt heeft dan kun je die misschien omwisselen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2014 11:50 #942964 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
ja Bart, probeer eens te achterhalen welk ontstekingssysteem er op zo'n Renault 21 zit (daar komen je nokkenas etc. vandaan toch?).
Misschien vind je in NL dan nog wat, anders kan ik komende zomer (tijdens m'n vakantie) wel even voor je kijken op een Franse sloperij. Daar stikt het werkelijk van de 21's/Nevada's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2014 12:58 #942965 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Ik vermoed dat er een Renix in een R21 zit, aangezien de ''R'' van Renix staat voor Renault (anders heet het Bendix).
Edit: Wikipedia bevestigt dit

Onderdelen uit Frankrijk meenemen is heel aardig aangeboden Joost, alleen wel lastig. Het vermogen opzoeken op kenteken gaat dan niet, en er zijn wel een stuk of 5 verschillende vermogens van een R21 1.7 te vinden.
Bovendien twijfel ik nog steeds of ik niet aan injectie wil beginnen, dan ben ik van die carburateur af. Vandaag ondervonden dat de vlotter zo lek als een zeef was, terwijl de auto eigenlijk nog prima reed. Bovendien weet ik dat de carburateurvoet zo krom als een hoepel is.
Ik heb wel een verse carb staan, maar om daar nou dit soort experimentele dingen mee uit te voeren :nono:

Anyway, de nokkenas en carburateursproeiers zijn gewisseld, de zaak afgesteld, en een testritje gereden.
Conclusie: de carburateur was al een bitch, en is nu nog erger. Stationair niet af te stellen onder de 1000 toeren, en het co staat bijna helemaal dicht. Verder blijft hij na een snelwegrit eventjes een 500 toeren hoger stationair lopen.

MAAR, ze rijdt prima!
Wat opvalt is dat de auto nu beter optrekt dan hij ooit heeft gedaan, vooral in de lage toeren (+- 2000 tot 3500). Al heb ik wel het idee dat hij in de hoge toeren nog wat luier is geworden dan hij al was, no big deal, want daar kom ik toch bijna nooit :D
Echter, voor het extra vermogen hoef je dit niet te doen (al heb ik niet de ideale ontsteking). Hij rijdt gevoelsmatig gewoon net even wat vlotter en soepeler.

Vanavond zal ik foto's en een filmpje posten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2014 13:25 #942967 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Dat zijn toch vreemde conclusies. De voet is krom, de vlotter is lek, en hij is niet af te stellen.
Vind je het vreemd dat de motor zich dan heel raar gaat gedragen?

Dit soort "experimenten" moet je juist doen met onderdelen die in goede staat verkeren en afstellen moet je dan doen met apparatuur (viergasmeter bijvoorbeeld, bij dit soort experimenten is alleen een CO-gehalte niet genoeg). En dat kan dan alleen als de staat van onderhoud goed is. Met name de sproeierbezetting kan bepaald worden door de auto op een rollenbank te zetten (er zijn gespecialiseerde bedrijven die op die manier de prestaties van de motor in wisselende omstandigheden "meten" en aan de hand daarvan de motor kunnen afstellen of aan custom tuning kunnen doen).

Mijn tip: probeer het nog eens, maar dan in de garage en met een goede (gereviseerde) carburateur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2014 15:06 #942969 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
En met een correcte ontsteking (zowel unit als afstelling).

Als het je niet om het vermogen te doen was, wat is dan de zin van de operatie? ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD