show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-03-2014 21:20 #942990
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Bijkomend voordeel, dan glimt de uitlaat net zo hard als dat kleppendeksel :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
09-03-2014 21:45 #942991
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
uitlaten roesten 99 vd 100 keer van binnenuit door op de lasnaad vanwege zuren in de uitlaatgassen, temperatuurwisselingen en condens
de enige manier om doorroesten te "voorkomen"; rijden
(zo doet de Toyota van m'n vader al 15 jaar en 430.000 km met de originele uitlaat, simpelweg omdat de auto vrijwel elke dag gebruikt wordt)
de enige manier om doorroesten te "voorkomen"; rijden
(zo doet de Toyota van m'n vader al 15 jaar en 430.000 km met de originele uitlaat, simpelweg omdat de auto vrijwel elke dag gebruikt wordt)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-03-2014 21:51 #942992
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Klopt Joost, uitlaat onder de v40 is ook nog de originele, bijna 4 ton erop en bijna 17 jaar oud..... dat was bij me BMW wel anders.... 3x uitlaat demper in 8 jaar.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2014 10:17 #942994
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Bij mij valt het op zich ook wel mee met de uitlaat. Bij aankoop kreeg ik een einddemper er bij van Frank, omdat die wel erg gaar was. Ik heb hier toch nog 3 jaar mee door kunnen rijden 
Scheelt misschien ook dat deze auto sowieso enkel met goed weer rijdt, en dan nog eens echt helemaal warm wordt en pas weer echt koud als hij terug in de stalling staat.
Verder nog een foto van het glim ding, om het af te leren
Hopen dat na het spuiten die oneindig diepe glans in de motorkap ook weer terug komt
Scheelt misschien ook dat deze auto sowieso enkel met goed weer rijdt, en dan nog eens echt helemaal warm wordt en pas weer echt koud als hij terug in de stalling staat.
Verder nog een foto van het glim ding, om het af te leren

Hopen dat na het spuiten die oneindig diepe glans in de motorkap ook weer terug komt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2014 18:14 #943074
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2014 18:19 #943075
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Ik ben van mening dat het toch een vreselijk mooi hebbeding is. Staat er weer lekker fris op hoor Bart!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2014 18:30 #943076
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Bedankt 
Maar eigenlijk valt het best mee...
De deuren hebben roest in de hoeken en achter de stootstrips, roest aan de binnenkant van de paravan, een deukje achter de rechter achterdeur, en hier en daar wt vrij diepe krassen waar ik me best wel aan erger.
Ik weet het, het valt allemaal best wel mee, maar het heeft mij doen besluiten om de auto helemaal uit elkaar te willen halen, ?lle (maar dan ook echt ?lle) roest te verwijderen, een spuitbeurt geven, en roestvrij plaatwerk aan te schaffen en van binnen te zinkprimeren en tectyleren. Gewoon 100% perfect dus.
Dit moet dit najaar of begin volgend jaar gebeuren.
Maar eigenlijk valt het best mee...
De deuren hebben roest in de hoeken en achter de stootstrips, roest aan de binnenkant van de paravan, een deukje achter de rechter achterdeur, en hier en daar wt vrij diepe krassen waar ik me best wel aan erger.
Ik weet het, het valt allemaal best wel mee, maar het heeft mij doen besluiten om de auto helemaal uit elkaar te willen halen, ?lle (maar dan ook echt ?lle) roest te verwijderen, een spuitbeurt geven, en roestvrij plaatwerk aan te schaffen en van binnen te zinkprimeren en tectyleren. Gewoon 100% perfect dus.
Dit moet dit najaar of begin volgend jaar gebeuren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2014 20:28 #943079
door V300 register
Goed bezig aan je millionaire's auto!
Kunt zien waar de miljonairs zitten
Overspuiten zal ook de nodige kosten worden?
Wil die van mij wel eens naast die van jouw plaatsen.
Kan die van mij ook mee genomen met overspuiten.
Twee voor de prijs van 1?
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Goed bezig aan je millionaire's auto!
Kunt zien waar de miljonairs zitten
Overspuiten zal ook de nodige kosten worden?
Wil die van mij wel eens naast die van jouw plaatsen.
Kan die van mij ook mee genomen met overspuiten.
Twee voor de prijs van 1?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2014 20:55 #943080
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Dat zijn feitelijk kleinigheden Bart, zolang een deur geen laswerk is, maar een vervangingdeel ...
@Arthur, was het maar zo eenvoudig, het spuiten zelf is nog niet eens het werk, de kostprijs voor de lak ook niet eens.
De tijd die nodig is om het voor te bereiden, demonteren, (roest)schade herstellen, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, grondlaag, schuren, 1e laag kleur, 2e laag blanke lak schuren, 3e laag blanke lak, schuren, montage, polijsten, afmonteren, poetsen....
Dan heb je wel een uitmuntende auto, die er subliem uitziet, maar je ondertussen 1 nier, halve lever, 3 ribben en een long hebt moeten af staan
@Arthur, was het maar zo eenvoudig, het spuiten zelf is nog niet eens het werk, de kostprijs voor de lak ook niet eens.
De tijd die nodig is om het voor te bereiden, demonteren, (roest)schade herstellen, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, grondlaag, schuren, 1e laag kleur, 2e laag blanke lak schuren, 3e laag blanke lak, schuren, montage, polijsten, afmonteren, poetsen....
Dan heb je wel een uitmuntende auto, die er subliem uitziet, maar je ondertussen 1 nier, halve lever, 3 ribben en een long hebt moeten af staan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2014 23:13 #943084
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Om te spuiten moet je rond de 3000 euro rekenen als je zelf alles demonteerd en weer in elkaar zet. Niet goedkoop inderdaad.
Moet het bedrijf zelf alles in en uit elkaar draaien, dan is het rond de ?5000.
Vooral het strakzetten is inderdaad specialistisch werk en kost tijd en geld. Maar dan is de auto ook weer echt helemaal perfect. Als je het doet, doe het dan goed!
Ik kies er voor om dit te doen. Deze auto gaat waarschijnlijk toch nooit meer weg, en dan kan hij er de volgende 20 jaar gewoon weer tegenaan
Moet het bedrijf zelf alles in en uit elkaar draaien, dan is het rond de ?5000.
Vooral het strakzetten is inderdaad specialistisch werk en kost tijd en geld. Maar dan is de auto ook weer echt helemaal perfect. Als je het doet, doe het dan goed!
Ik kies er voor om dit te doen. Deze auto gaat waarschijnlijk toch nooit meer weg, en dan kan hij er de volgende 20 jaar gewoon weer tegenaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





