show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLS 1984 Hatchback

  • Robbert Jan
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 10:29 #908094 door Robbert Jan
Beantwoord door Robbert Jan in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
PM me maar.
Ik zie Dai midden juni als ik mijn bestelling bij hem ophaal en kan dan vooruitbestelde en betaalde onderdelen van hem mee brengen tegen de engelse prijzen (zoals hij die adverteerd). Ik verwacht dat de euro in tussentijd nog verder zakt en ben nu aan het rekenen met een koers van 1.3 (was vanmorgen bijna 1.26 en zakkende).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-10-2012 10:33 #916102 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Oke, mijn thread was alweer naar de 3e pagina verdwenen. We reden tot nu toe vrolijk rond in de 360 op gas. in de afgelopen maanden vervangen:
- bougies
- bougiekabels
- verdeelkap
- rotor
- rode koni's rondom (zie boven)
- intraxx veren
- 14" open glt velgen
- laswerk LA (krikpunt verwijderd, mooi plaatje overheen gelast) Nu is het gebonk van het krikpunt tegen de bladveer weg
- cleanen, waxen poetsen.

Tot maandag, ik had al gemerkt dat het niet meer warm werd in de auto. Heb niet heelveel Km's terug de thermostaat vervangen. Ik dacht deze is kapot. Naja een ritje naar de bioscoop kan nog wel. Blijkbaar had hij ook al wat koelvloeistof eruit gespuugt. V-snaren piepten, dus die waren in bestelling.

Op de a10 BOEM, alle kvs eruit. meteen motor uitgezet, naar beneden gerolt en de ANWB gebeld. Gescheurde bovenste slang. nieuwe slang erop, starten, nog steeds lek. KAK. Bljkt de aansluiting helemaal van de radiateur afgebroken te zijn.

Waarschijnlijk slipten de v-snaren zo erg, dat de waterpomp niet goed aan werd gedreven, en vandaar dat het blok druk heeft opgebouwd. Nu zie je dat normaal aan de temp. meter, maar die bleek kapot. Als ik de auto nu op contact zet, staat hij meteen in het midden. Combinatie van factoren die tot deze problemen hebben geleid dus.

Ik heb een nieuwe oude radiateur opgehaald bij Brick Autosport (nog bedankt ^^). Vandaag:
- koelsysteem flushen (evt met soda, heb ik al eerder gedaan)
- radiateur vervangen
- slangen vervangen
- nieuwe thermostaat
- nieuwe v-snaren
- nalopen waar de storing in de temp. meter vandaan komt. Heb nog een andere tellerbak, dus we beginnen daar eens.

en dan kunnen we weer cruizen. Doe overigens gemiddeld 1 op 10,5. En de auto staat echt weer mooi in de lak en de druppeltjes liggen er prachtig bovenop

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-10-2012 11:14 #916104 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Ow dat is extreem zuinig! Zou dat puur komen door een moderne verdamper?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-10-2012 20:21 #916116 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Wat vervelend Jos, gelukkig weet je al wat het is en kun je er mee aan de slag. Ben wel benieuwd hoe je het koelsysteem flusht want alleen de onderste slang losmaken en leeg laten lopen zorgde er bij mij voor dat maar driekwart oid er uit was.
Succes met de andere klusjes maar die lijken me niet al te ingewikkeld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2012 08:20 #916124 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
@ JL - ik weet het niet, ik rij wel eigenlijk alleen maar snelheid KM's.
@Maurits - thanks.

Nou, het is allemaal gelukt. Handig als de radiateur eruit is, dan kan je de v-snaren gewoon om de van heen slingeren. Bovenste koelslangen worden mooi warm, radiateur ook. Alleen de temperatuur meter doet toch nog wel rare dingen. Waar zit de temp. sensor? Ik kan hem echt nergens vinden - schaam me er eigenlijk een beetje voor -

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2012 09:37 #916125 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Temp sensor zit in je cylinderkop onder het spruitstuk verstopt. Goed om te horen dat je weer opweg bent! :V300:

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2012 09:51 #916126 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Hmm.. kan ik die er makkelijk uithalen? is het die draad die naar de onderkant van m'n inlaatspruitstuk loopt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2012 13:50 #916131 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback

flyhart;206158 schreef : Hmm.. kan ik die er makkelijk uithalen? is het die draad die naar de onderkant van m'n inlaatspruitstuk loopt?


Volgens mij moet je wel spruitstuk demonteren of heel lang priegelen

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2012 13:53 #916132 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
KAK..

Is iemand bekend met het doormeten van de temp. sensor? Wat voor spanningen zou hij moeten geven bij welke temperaturen? en uit welke draden in de kabelboom zouden de spanningen moeten komen?

Ik ga zo eens teller bakken wisselen. De temp. meter komt nu een halve centimeter boven het eerste streetpje uit. Het is een 88 graden thermostaat, dus hij zou iets voor het midden moeten staan volgens mij? Radiateur wordt wel netjes warm, en de bovenste slang ook.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2012 14:49 #916134 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
kan ook nog in de bedrading zitten natuurlijk, of slechte "ground" op de sensor of tellerbak.
Tellerbak zou ik even mee wachten
Ik heb alle greenbooks, als ik even tijd heb wil ik wel voor je checken, maar volgens mij zat dat ook wel in het ledenmenu staan hier?

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD