Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
- Robbert Jan
- Nieuw lid
-
Ik zie Dai midden juni als ik mijn bestelling bij hem ophaal en kan dan vooruitbestelde en betaalde onderdelen van hem mee brengen tegen de engelse prijzen (zoals hij die adverteerd). Ik verwacht dat de euro in tussentijd nog verder zakt en ben nu aan het rekenen met een koers van 1.3 (was vanmorgen bijna 1.26 en zakkende).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- bougies
- bougiekabels
- verdeelkap
- rotor
- rode koni's rondom (zie boven)
- intraxx veren
- 14" open glt velgen
- laswerk LA (krikpunt verwijderd, mooi plaatje overheen gelast) Nu is het gebonk van het krikpunt tegen de bladveer weg
- cleanen, waxen poetsen.
Tot maandag, ik had al gemerkt dat het niet meer warm werd in de auto. Heb niet heelveel Km's terug de thermostaat vervangen. Ik dacht deze is kapot. Naja een ritje naar de bioscoop kan nog wel. Blijkbaar had hij ook al wat koelvloeistof eruit gespuugt. V-snaren piepten, dus die waren in bestelling.
Op de a10 BOEM, alle kvs eruit. meteen motor uitgezet, naar beneden gerolt en de ANWB gebeld. Gescheurde bovenste slang. nieuwe slang erop, starten, nog steeds lek. KAK. Bljkt de aansluiting helemaal van de radiateur afgebroken te zijn.
Waarschijnlijk slipten de v-snaren zo erg, dat de waterpomp niet goed aan werd gedreven, en vandaar dat het blok druk heeft opgebouwd. Nu zie je dat normaal aan de temp. meter, maar die bleek kapot. Als ik de auto nu op contact zet, staat hij meteen in het midden. Combinatie van factoren die tot deze problemen hebben geleid dus.
Ik heb een nieuwe oude radiateur opgehaald bij Brick Autosport (nog bedankt ^^). Vandaag:
- koelsysteem flushen (evt met soda, heb ik al eerder gedaan)
- radiateur vervangen
- slangen vervangen
- nieuwe thermostaat
- nieuwe v-snaren
- nalopen waar de storing in de temp. meter vandaan komt. Heb nog een andere tellerbak, dus we beginnen daar eens.
en dan kunnen we weer cruizen. Doe overigens gemiddeld 1 op 10,5. En de auto staat echt weer mooi in de lak en de druppeltjes liggen er prachtig bovenop
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Succes met de andere klusjes maar die lijken me niet al te ingewikkeld.
- V300 register
- Verbannen
-
@Maurits - thanks.
Nou, het is allemaal gelukt. Handig als de radiateur eruit is, dan kan je de v-snaren gewoon om de van heen slingeren. Bovenste koelslangen worden mooi warm, radiateur ook. Alleen de temperatuur meter doet toch nog wel rare dingen. Waar zit de temp. sensor? Ik kan hem echt nergens vinden - schaam me er eigenlijk een beetje voor -
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;206158 schreef : Hmm.. kan ik die er makkelijk uithalen? is het die draad die naar de onderkant van m'n inlaatspruitstuk loopt?
Volgens mij moet je wel spruitstuk demonteren of heel lang priegelen
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
- V300 register
- Verbannen
-
Is iemand bekend met het doormeten van de temp. sensor? Wat voor spanningen zou hij moeten geven bij welke temperaturen? en uit welke draden in de kabelboom zouden de spanningen moeten komen?
Ik ga zo eens teller bakken wisselen. De temp. meter komt nu een halve centimeter boven het eerste streetpje uit. Het is een 88 graden thermostaat, dus hij zou iets voor het midden moeten staan volgens mij? Radiateur wordt wel netjes warm, en de bovenste slang ook.
Tellerbak zou ik even mee wachten
Ik heb alle greenbooks, als ik even tijd heb wil ik wel voor je checken, maar volgens mij zat dat ook wel in het ledenmenu staan hier?