Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
- V300 register
- Verbannen
-
Was een beetje bang voor kleurverschil tussen de lampen door de gele reflector. Maar deze is echt miniem tot niks.
Het stickeren is heel makkelijk. Zal als er behoefte aan is een how-to maken. Maar het is een kwestie van
- een iets te groot stukje uitknippen
- glas goed schoonmaken
- beetje zeepsop erop (echt een klein beetje anders blijf je fohnen)
- erop plakken
- fohnen en met een creditcard (of een daarvoor bestemd vilten wrijver) het vocht eronder vandaan duwen
- de randen eromheen vouwen, en goed fohnen.
De folie krimpt als het ware om de lamp heen en hecht zich. Het resultaat is echt goed. Mijn tel. maakt waardeloze foto's als het schemerig is. Maar het kleurverschil is duidelijk. Woensdag maak ik een goede maar bijdeze:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Xenon heb ik aan gedacht, geeft wel echt woestelijk meer licht. maar ik vind het niet mooi icm gele lampen. Dus dan maar niet he

Als ik echt meer licht wil, klik ik de middelste hella's wel aan.
- V300 register
- Verbannen
-
xenon is inderdaad wel gaaf, alleen t past niet heel makkelijk in de koplampen, en het dekseltje kan er ook niet meer op, dus ideaal is het zeker niet! ga binnenkort denk ik van die 200% lampen halen
- V300 register
- Verbannen
-
Anyway. Je kan ook van die gele kapjes halen voor over de H4's (zijn niet heel makkelijk goedkoop te krijgen, maar toch). Maar dan vind ik weer dat ik zoveel geel aan de voorkant heb.
Die 200 % lampen ben ik ook wel benieuwd naar.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
volvofiel;187382 schreef : Dat is toch niets bijzonders die striping... is op zowat alle Volvo's uit de jaren '80/'90 geleverd, heet officieel 'pinstripe' geloof ik.
Zelfs de 850 van m'n broer had 't :crazy2:
volgens mij kun je die zo "nieuw op de rol" kopen per strekkende meter o.i.d.
pinstripe is met verf, kan ik wel regelen.
- V300 register
- Verbannen
-
vannochtend wil ik de Volvo starten. Geen lampjes op het dash. starten.. startmotor sloeg rond. maar niet aanslaan. Kreeg geen vonk vanuit de kabels en ook niet uit de bobine kabel (onlangs vervangen).
Begon al te vrezen voor de renix (na spookverhalen op het forum hier). Ik dacht, ey wtf.. ik heb niet voor niks een ANWB abbonement. Laat die kerel het maar ff uitzoeken, dan ga ik tot die tijd lekker warm binnen ene kopje koffie drinken. na 30 minuten waren ze er. En na alles doorgemeten te hebben, en de observatie van een aftermarket contactslot, vroeg hij mijdie eens open te maken. En jawel, kabeltje losgeschoten. ff solderen, starten en lopen. Bots.. koningen bij de ANWb.
tweede k*tverhaal.
Zoals jullie al wel hebben gelezen in het forum van Jeroen zou ik zijn gastank overnemen, samen in mijn 360 bouwen, en ik goedkoop touren. Zo gezegd, zo gedaan. Ik ' sochtends vroeg bij Jeroen voor de deur. Wij die gastank eruit bouwen. Als beunhaas rekenend op problemen, viel alles eigenlijk goed op z'n plek. Het uitbouwen vorderde langzaam maar gestaag, en alles kwam eigenlijk wel los. Zelf het grootste struikelblok, de gasleiding van jeroen's auto afhalen lukte makkelijk.
Nadat we de gasleiding onder mijn auto hadden gelegd, pakten we de gastank en probeerde die in mijn hatchback (vanuit een sedan) te leggen. Wat blijkt. De achterbalk van de hatchback heeft uitsparingen voor het reserve wiel. Daarom waren wij er vanuit gegaan dat de tank wel zou passen. Echter , zijn d ebevestigingspunten van de 53 liter tank zo ontworpen dat je nog meer ruimte om de tank nodig hebt. Die zit er bij mijn auto niet. Dus het hele feest ging niet door.
Genoeg praatjes, plaatjes:
bij jeroen voor de deur:
met een beetje passen en meten had de verdamper ook nog op deze plek (zoals hij bij jeroen zat) gekund.
Mijn auto omhoog:
frustratie lvl1000:
Al met al was het een gezellige dag. lekkere broodjes en koffie gekregen ^^
Met heel wat kennis rijker, komt er in januari een gloednieuwe gastank, die ik zelf in ga bouwen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
heb alles daar dus gelaten. Haal in januari bij vogelsautogas een compleet nieuwe set. Heb het voor die tijd echt te druk.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Voordelen:
Weer een persoon achter een forumnaam leren kennen;
Mijn LPG installatie is al gedemonteerd, klaar voor de verkoop;
Jos en ik weten nu dat we de volgende keer best zelf een LPG installatie kunnen inbouwen. (LEGO!)