Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
flyhart;182022 schreef : oke, maar hoe!?
motorsteun is weer gefixed btw
Begin met boren met een 2mm boor tot ter hoogte van het schroefdraad. en ruim het gat op met een 4mm boor en daarna 6mm boor. En dan met hamer en beitel los tikken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Erik;182020 schreef : Contactslot kan ook vervangen worden zonder dashboard er uit.
Klopt, pap heeft het ook zo gedaan. Hoe kan ik nu niet vertellen, hij is de komende week nog in Frankrijk. Als je vraag daarna nog staat zal ik het hem vragen. Ik herinner me in elk geval een boor en breekijzer :crazy1:
- V300 register
- Verbannen
-
De mooie wagen heeft geen krimp gegeven. Had voor vertrek nog even een bougiekabelsetje erop gedrukt. paar keer 98 getankt etc etc.
We hebben de wagen af en toe flink op z'n donder gegeven. (Joost: 6000 toeren bijvoorbeeld). en hele stukken 160 op de teller. De hele rit heeftie een half litertje olie verbruikt. Nagenoeg niks dus. Foto's:
vertrek
bij de loire
bij een heel leuk zandweggetje door de wijnvelden (nog 18 flesjes van mee naar huis genomen
de stoelen zitten ook erg lekker buiten de auto in 35 graden zon
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
flyhart;182655 schreef : We hebben de wagen af en toe flink op z'n donder gegeven. (Joost: 6000 toeren bijvoorbeeld). en hele stukken 160 op de teller. De hele rit heeftie een half litertje olie verbruikt.
nice dat je 'm op zn donder gegeven hebt, maarre... op die 2500 Franse kilometers heeft mijn 345 geen drupje olie verbruikt :halo:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Olieverbruik lijkt me ook vrij fors? Tussen mijn oliewissels door (10000 KM) heb ik eigenlijk nooit bij hoeven vullen. Ging op die afstand van 3/4 naar 1/4 op de schaal.
- V300 register
- Verbannen
-
Ach, zolang het niet uit de hand loopt..
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
flyhart;182671 schreef : tsja, blijkbaar verbruikt de motor een beetje olie. Kan ook zijn omdat ik het gemeten heb toen de motor warm was.
Ach, zolang het niet uit de hand loopt..
Idd, als je meteen na het rijden meet kan er wat minder in lijken te zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;182656 schreef : nice dat je 'm op zn donder gegeven hebt, maarre... op die 2500 Franse kilometers heeft mijn 345 geen drupje olie verbruikt :halo:
Het 6000 toeren rijden en 160 rijden scheelt best wel wat in mogelijk olieverbruik. Vooral als je dat 2500klm doet. Soort olie speelt ook een rol.
0.5L lijkt me wat aan de hoge kant (mogelijk te snel gemeten zoals jeroen ook aangeeft) gezien wat ik zelf met het blok heb meegemaakt maar, is absoluut niet noemenswaardig hoog voor een oude auto. Als het goed gemeten is, is dat iets van 0.2L op 1000 zware kilometers.
Revisie bij volvo= 1L/1000klm.