show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 Gls

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2010 14:25 #832624 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 Gls
dit zou wel eens aan de bougiekabels kunnen liggen, laagtoerig krijg je dan een "wasted spark" effect maar op wat meer toeren een veel te vroege of te late ontsteking (afhankelijk van welke kabel er vonkoverslag heeft)

anyhow, bougiekabels is m'n eerste gok. verder eigenlijk alle servicedelen van de ontsteking (bougies/bougiekabels/rotor/verdelerkap. ik zie op de foto's dat je een modeljaar 85 auto hebt, die heeft dus al een renix ontsteking:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-05-2010 15:00 #832629 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 Gls
Oke bedankt voor de reacties, dan zal ik een nieuwe set bougiekabels ophalen, de rest van die onderdelen heb ik al eerder vervangen, hopen dat dat helpt:yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2010 17:42 #832639 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 Gls
Als je alleen maar op gas rijdt en je nog een Zenith carburateur hebt, kun je er prat op gaan dat die na een paar duizend km niet meer goed functioneert. Of regelmatig een stukje op benzine rijden, of alleen maar op gas en dan de sproeiernaald uit de carb halen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2010 18:09 #832645 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 Gls
10 tegen 1 dat er een B200K in zit:)

en je krijgt bij LPG inbouwen op benzine eerst problemen met stationair draaien als je hem niet meer op benzine laat lopen en daar lees ik niets over:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2010 20:37 #832665 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 Gls

AvdAkker;144509 schreef : 10 tegen 1 dat er een B200K in zit:)


90 tegen 1 dat je gelijk hebt, maar ik vond het het vermelden wel waard :)

Zonde als je door gasrijden jezelf 60 euro en een hoop werk door de neus boort door de naald en sproeier te laten "stuiteren" (al helemaal als er geen olie meer in zit).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2010 23:55 #832692 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 Gls
:yesyes:Mooie auto's zeg!

volvie340;144452 schreef : Ik weet niet of dat normaal is op lpg???

In mijn 360 op LPG heb ik afgelopen week nog de teller op de 190 gehad op een verlaten stukje snelweg om te kijken of ik nog last had van vermogensverlies bij hogere toeren. Dat ging dus prima!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2010 10:38 #832707 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 Gls
ik rijd ook regelmatig wel stukken op benzine, af en toe een keer een km of 100 over de snelweg, Ze hadden bij de inbouw ook wel uitgelegd dat dat beter was;D

@bodejodel
Dat is wel een stukje harder, 190kmh, dat lijkt mij ook wel een beetje eng zo hard met een 360:yesyes: toen die van mij nog wat harder ging vond ik het bij 140/150 al hard genoeg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2010 22:37 #832774 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 Gls
Zelfs bij die snelheden (waarschijnlijk tussen de 170 en 180 echte km/h) voelt hij nog erg stabiel aan hoor. Als dat bij jou niet zo is dan is er wat onderhoud aan het onderstel nodig denk ik. Bij mij vind ik dat zelfs al noodzakelijk terwijl hij nog goed voelt bij die snelheden. (Volgende week komen er polybushes, Koni dempers, stuggere veren en een stabilisatorstang op.)
Ik rij nooit zo hard, maar ik wilde nu ff kijken of de LPG installatie goed afgesteld stond. Jouw motor heeft misschien iets minder vermogen, maar hij moet ook op LPG gewoon veel harder kunnen rijden. 170 moet je eigenlijk nog wel kunnen halen denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 14:09 #832829 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 Gls
Het is natuurlijk geen injectie, dus 170 is dan ook echt wel de absolute top. Dan moet de motor dus ook echt "perfect" in orde zijn, net als het onderhoud.

Edit: 170 op de teller moet wel te doen zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2010 12:18 #832907 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 Gls
Nou Joost, met m'n groene GLS (B19A) heb ik wel eens 195 op de teller gereden, op bezine. Tegenwoordig vind ik het niet meer nodig om zo hard te gaan.

Mijn andere 360 met B200K en lpg loopt ook met gemak 160 op de teller. LPG zit er al 283.000 km in, dus de jouwe zou dat ook moeten kunnen. Ligt ook stevig op de weg, ondanks versleten schokdempers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD