360 sedan met B200F motor uit 1989
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ook de bedrading, die niet origineel is.
Het relais zat rechts in het binnenspatbord geschroefd,
terwijl links tussen accu en binnenspatbord de stekker
voor dat relais gewoon aanwezig is.
Relais van de sloper erin en de extra zekering tussen de
stekkers in de kabelboom onder het dashboardkastje
aangesloten. Dit is een draai-klik zekering en die verbindt
twee reeds aanwezige stekkers met een wit/zwarte en
een blauw/zwarte draad.
Tectyldopjes verwijderd; helaas volgens de destructieve methode.
Alles goed schoongespoten en laten drogen.
Vanavond met de tectylbus aan de gang geweest.
De pret was er zo af. Binnen een paar minuten was de bus leeg.
Ik denk dat er nog wel 2 busjes in gaan. Morgen even een paar
nieuwe halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Die hebben geen oog voor de stabilisatorstangetjes
en het zou zonde zijn de lagers, schijven en blokken
van een auto die maar 114.000km heeft gelopen
eraf te halen en te voorzien van dezelfde delen die
meer dan het dubbele achter de kiezen hebben.
Dus maar weer de grote "veerpoten-wisseltruc" gedaan.
De XT heeft nu weer alle goeie onderdelen, gecombineerd
met GLT veren en dempers en omdat toch weer alles uit
elkaar moest, heb ik de gestraalde, geprimerde en zwart
geverfde veerpoten genomen en daar alles op overgezet.
Dat duurde 2 dagen en ging gepaard met de nodige kracht-
termen, omdat alles muur- en muurvast zit, ook na WD40.
Vooral de 2 bouten waarmee de remklauwhouder aan de poot zit.
Maar met behulp van een paar buizen, die ik op de sleutel had
geschoven, kwamen ze los, met een flinke knal.
Alles netjes teruggebouwd en een set Cetusvelgen gemonteerd,
die ik vorige week opgehaald had.
Op de foto's is duidelijk te zien hoe hoog de achterkant nu staat.
Geen gezicht, vind ik, dus hoog tijd voor echte GLT bladveren.
Ik zoek voor deze auto nog een linker voordeur, een rechter achterdeur
en een achterbumper in kleur. Anyone?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
komt me bekend voor; zo heb ik m'n klauwen ook wel eens los moeten halen, 1 meter pijpverlenging en vol in de pijp hangen tot je KLENG hoort:yummie:Fran?ois;117738 schreef : Maar met behulp van een paar buizen, die ik op de sleutel had geschoven, kwamen ze los, met een flinke knal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
waarom zoek je eigenlijk nog een voorbumper in kleur? Is die wat er nu opzit beschadigd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nee, een achterbumper, eventueel te ruil met een achterbumper van een
hatchback in dezelfde kleur, met trekhaak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;117761 schreef : waarom zoek je eigenlijk nog een voorbumper in kleur? Is die wat er nu opzit beschadigd?
Nee, een achterbumper, eventueel te ruil met een achterbumper van een
hatchback in dezelfde kleur, met trekhaak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn sloper 360 sedan heeft misschien nog wel een bruikbare bumper.
Edit: die moet natuurlijk wel in kleur zijn? Oeps dan heb je niks aan die van mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.