show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
360 sedan met B200F motor uit 1989
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-08-2009 09:51 #629334
door V300 register
360 sedan met B200F motor uit 1989 is gemaakt door V300 register
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5160
Ik zal jullie uit de droom helpen: ik heb deze auto gekocht.
Positief:
-jaar APK
-dorpels, onderzijde, voorbalk hard
-sluitende onderhoudshistorie door Volvo dealer, inclusief distributieriem
-originele Volvo radio/cassette, staat erg mooi.
-werkend, electrisch bediend schuif/kanteldak.
-motor loopt mooi rustig, schakelt goed, momenteel 114.000km
-voorzien van contactslotverlichting en sleutel met verlichting
-omdat dit een late 360 is, zijn alle trimdelen zwart, eerder alleen
voorbehouden aan de GLT uitvoering.
-speakers in voetenruimte, die zet ik in de hoedenplank. De GLT panelen
zijn van de schuin geplaatste speakers voorzien en de bedrading is er al.
Negatief:
-flinke deuk in rechter achterportier, portier is afgeschreven.
-banden niet gebalanceerd, bij snelheden boven 100km/u trillen
de vullingen uit je kiezen.
-mistlampen werken wel, maar zijn knullig aangesloten.
-het is een standaard 360, rijdt zompig, helt enorm over in bochten.
-einddemper kaduuk.
-motorbeschermplaat stuk, hangt er half onderuit, maar dat heb
ik bij meerdere 300's gezien.
Wat zijn de plannen?
Kort gezegd, deze "kale luis" ombouwen naar GLT-specs.
Dat kan met de onderdelen van de GLT waar ik het kenteken
van ingeleverd heb. Daarbij zet ik tevens de veerpoten en de
bladveren van de donor over, 14inch GLT velgen met goede banden
eronder en het rijgedrag zal enorm verbeteren.
Die veerpoten had ik nog niet zolang geleden ontroest, opnieuw
gespoten en van gasgevulde schokdempers voorzien.
Ben al begonnen, GLT instrumentenpaneel en stuur overgezet,
voorbumper, zwarte grille, koplampwissers.
Dan de mistlampen verwijderen, de voorbalk schoonspuiten en met
een bus ML-Tectyl behandelen, de boel netjes aansluiten en de
zo gezochte 3-delige GLT frontspoiler overzetten.
Het moeilijkste zal de bedrading van de centrale vergrendeling en de
electrische ramen worden, die moet helemaal overgebouwd worden
en dat betekent dat zowat alle interieurdelen eruit moeten.
Zal binnenkort een paar fotootjes plaatsen.
Als de operatie geslaagd is, zal deze auto veel gelijkenis met mijn
dagelijkse auto vertonen, de 360GLT sedan op gas.
Ik zal jullie uit de droom helpen: ik heb deze auto gekocht.
Positief:
-jaar APK
-dorpels, onderzijde, voorbalk hard
-sluitende onderhoudshistorie door Volvo dealer, inclusief distributieriem
-originele Volvo radio/cassette, staat erg mooi.
-werkend, electrisch bediend schuif/kanteldak.
-motor loopt mooi rustig, schakelt goed, momenteel 114.000km
-voorzien van contactslotverlichting en sleutel met verlichting
-omdat dit een late 360 is, zijn alle trimdelen zwart, eerder alleen
voorbehouden aan de GLT uitvoering.
-speakers in voetenruimte, die zet ik in de hoedenplank. De GLT panelen
zijn van de schuin geplaatste speakers voorzien en de bedrading is er al.
Negatief:
-flinke deuk in rechter achterportier, portier is afgeschreven.
-banden niet gebalanceerd, bij snelheden boven 100km/u trillen
de vullingen uit je kiezen.
-mistlampen werken wel, maar zijn knullig aangesloten.
-het is een standaard 360, rijdt zompig, helt enorm over in bochten.
-einddemper kaduuk.
-motorbeschermplaat stuk, hangt er half onderuit, maar dat heb
ik bij meerdere 300's gezien.
Wat zijn de plannen?
Kort gezegd, deze "kale luis" ombouwen naar GLT-specs.
Dat kan met de onderdelen van de GLT waar ik het kenteken
van ingeleverd heb. Daarbij zet ik tevens de veerpoten en de
bladveren van de donor over, 14inch GLT velgen met goede banden
eronder en het rijgedrag zal enorm verbeteren.
Die veerpoten had ik nog niet zolang geleden ontroest, opnieuw
gespoten en van gasgevulde schokdempers voorzien.
Ben al begonnen, GLT instrumentenpaneel en stuur overgezet,
voorbumper, zwarte grille, koplampwissers.
Dan de mistlampen verwijderen, de voorbalk schoonspuiten en met
een bus ML-Tectyl behandelen, de boel netjes aansluiten en de
zo gezochte 3-delige GLT frontspoiler overzetten.
Het moeilijkste zal de bedrading van de centrale vergrendeling en de
electrische ramen worden, die moet helemaal overgebouwd worden
en dat betekent dat zowat alle interieurdelen eruit moeten.
Zal binnenkort een paar fotootjes plaatsen.
Als de operatie geslaagd is, zal deze auto veel gelijkenis met mijn
dagelijkse auto vertonen, de 360GLT sedan op gas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2009 10:47 #792021
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 360 sedan met B200F motor uit 1989
Proficiat met je aankoop Francois! Klinkt erg goed! Alleen zonde van het achterportier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
02-08-2009 10:59 #792022
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 360 sedan met B200F motor uit 1989
Klinkt goed, vooral dat inspuiten van de balken met tectyl.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
02-08-2009 11:53 #792027
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 sedan met B200F motor uit 1989
Leuk!
Veel succes (en plezier) ermee, we zien 'm vanzelf wel een keer :+
Veel succes (en plezier) ermee, we zien 'm vanzelf wel een keer :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
02-08-2009 19:43 #792092
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 sedan met B200F motor uit 1989
Leuke plannen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2009 22:13 #792914
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 sedan met B200F motor uit 1989
Van de sloper overgebouwd zijn inmiddels:
-centrale vergrendeling
-stoelverwarming
-electrische ramen
-speakers van de voetenruimte naar de hoedenplank verhuisd
-GLT klokkenwinkel
-GLT stuur
-achterbank
-deurpanelen
-GLT voorpoten (dus veren en dempers)
-GLT achterdempers
-middenconsole met bedieningsknoppen en kunstleren omhulsel handrem
-in kleur gespoten voorbumper
-koplampwissers
-zwarte GLT grille
-linker buitenspiegel vervangen (daar was een met de hand geknipt glas
overheen geplakt)
De auto staat nu erg naar voren gekanteld, een super wigvorm dus.
Heb nog een set losse GLT bladveren, zodat de auto weer normaal oogt.
Nog een hoop te doen, dus. Maar het wordt nog ens wat.
-centrale vergrendeling
-stoelverwarming
-electrische ramen
-speakers van de voetenruimte naar de hoedenplank verhuisd
-GLT klokkenwinkel
-GLT stuur
-achterbank
-deurpanelen
-GLT voorpoten (dus veren en dempers)
-GLT achterdempers
-middenconsole met bedieningsknoppen en kunstleren omhulsel handrem
-in kleur gespoten voorbumper
-koplampwissers
-zwarte GLT grille
-linker buitenspiegel vervangen (daar was een met de hand geknipt glas
overheen geplakt)
De auto staat nu erg naar voren gekanteld, een super wigvorm dus.
Heb nog een set losse GLT bladveren, zodat de auto weer normaal oogt.
Nog een hoop te doen, dus. Maar het wordt nog ens wat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2009 22:35 #792917
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 sedan met B200F motor uit 1989
Nu je er toch mee bezig bent, lijkt het me een goed moment deze vraag te stellen: hoe zit het eigenlijk met de (niet-)uitwisselbaarheid van de achterbumpers van sedans en hatchbacks?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2009 22:41 #792918
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 sedan met B200F motor uit 1989
De achterbumper heeft een opdoffer gehad.
De ophanging aan de carrosserie is anders.
Ik denk dat de bumper zelf identiek is.
Alleen heb ik op de donor een trekhaak.
En dan is er een hapje uit de bumper geknipt.
Wil dus wel graag ruilen met een "ongeschonden"
bumper in de juiste kleur, dan krijgt de persoon in
kwestie de trekhaak er gratis bij.
De ophanging aan de carrosserie is anders.
Ik denk dat de bumper zelf identiek is.
Alleen heb ik op de donor een trekhaak.
En dan is er een hapje uit de bumper geknipt.
Wil dus wel graag ruilen met een "ongeschonden"
bumper in de juiste kleur, dan krijgt de persoon in
kwestie de trekhaak er gratis bij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-08-2009 21:22 #793355
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 sedan met B200F motor uit 1989
Even een paar fotootjes:
Alle stickers heb ik van de achterruit verwijderd, ook de sticker met de website van de verkoper.
Alle stickers heb ik van de achterruit verwijderd, ook de sticker met de website van de verkoper.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
11-08-2009 21:28 #793358
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 sedan met B200F motor uit 1989
Mooi, Fran?ois!
Krijgen we die auto vrijdag nog te zien of is dat uit de richting?
Krijgen we die auto vrijdag nog te zien of is dat uit de richting?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets