show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Ex 343 '78 LPG

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2009 22:45 #788085 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ex 343 '78 LPG
de rode en zwarte?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-07-2009 14:01 #788139 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ex 343 '78 LPG
nou, toch maar de rode erin gehangen en... de motorkap waaide dicht Gelukkig zit de tube er nog niet aan want nu k?n de klep ook dicht :)
net op tijd voor het buitje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2009 16:27 #788317 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ex 343 '78 LPG

Erik;112755 schreef : Prima werk Koen. Ik zie vrijwiller bij je staan. Wat zou je willen doen voor de club?

koentje;112769 schreef : Nou, het betrof ooit wat bemoeienissen tijdens sleuteldagen. Voorlopig heb ik geen plannen die kant op


status reset naar V3C Clublid :D

dit was idd nog een restantje wat me niet eerder opgevallen was

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2009 07:58 #788583 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ex 343 '78 LPG
Toch jammer, had gehoopt dat de 343 rijdend zou zijn om naar Voorst te gaan maar het uitlijnen van de torquetube heeft nog wat voet in de aarde...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 18:45 #788625 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Ex 343 '78 LPG
ik hoop dat die gele 343 er ook weer rijdend aankomt... :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2009 17:43 #793646 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ex 343 '78 LPG
het is eindelijk gelukt de zooi er mooi uitgelijnd onder te hangen, dreunt net niet tegen de tunnel en de motorklep kan dicht :))
uiteindelijk bleek de primaire slechts met 1 ringetje aan elke kant verhangen te hoeven worden, de vario speelt nu ook voor achterste motorsteun

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2009 16:39 #794009 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ex 343 '78 LPG
Bij nader inzien toch maar beter een 5bak gebruiken, kan de schakelstang van de 5e versnelling de vario bedienen (PRND)
Dus als iemand nog een stoffig 5bakkie heeft liggen voor mij...?

defecte of ontbrekende eindaandrijving geen probleem evenals krakende synchroonmeshen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2010 12:45 #829716 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ex 343 '78 LPG
vd week eindelijk met succes een proefrit gemaakt :)
details volgen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2010 23:03 #832234 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Ex 343 '78 LPG
:pics:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2010 20:11 #832433 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ex 343 '78 LPG
tja... foto's.... er is eigelijk niks te zien. maar ik heb al battarijen gekocht voor de fototoestand :)
verder kan ik vermelden dat de 343 nu een normale versnellingspook heeft die de vario en de bak bediend. Lopen we even het H patroon door zien we D N R geheel links waarbij de D (van drive) linksboven zit, pook vooruit is dus vooruit rijden, net als bij een echte daf. Alleen vanuit D kun je de pook naar rechts bewegen waarbij de bak gewoon in prise-direct (de 4e dus) blijft staan. 'D' is nu geblokkeerd dus nu kun je al rijdend van 4 naar 3 wat dan de eerste overdrive zal zijn. Ook kun je nu verder naar '2' en misschien zelfs wel '1'. Of '1' in de praktijk gebruikt zal kunnen worden weet ik morgen, dan gaan we toerentallen meten bij bepaalde snelheden en de gevoelsmatige trekkracht die dan nog over is. Al roerend in de bak kun je niet perongeluk de vario in 'N' zetten; dat zou betekenen dat je de boel eerst tot stilstand moet brengen voor je de primair weer in 'D' kan zetten. Dit heb ik simpel kunnen doen door de voormalig achteruitrijblokkering te gebruiken, je moet dus de ring liften om van 'D' naar 'N' of 'R' te schakelen. In 'R' staat de bak altijd in prise-direct. De 'R' van de bak zelf wordt niet meer gebruikt. De '5' is er zelfs helemaal vanaf gesloopt, de as die de mof van de '5' bediende is nu verbonden met de stang naar de vario. Daar de slag maar 22 mm is komt 'P' ook te vervallen dus van vastgeroeste handremkabels heb ik ook al geen last meer :) Ik vond die 'P' toch altijd alleen maar handig om de moer los te kunnen draaien van het membraan.
Verders zit er een voetkoppeling in, deze wordt ooit ook automatisch maar zeer zeker niet zoals de centrifugaalkoppeling werkt, deze zou kapot gaan bij rijden in overdrive met minder dan 2000 toeren. Het lange-termijn-plan zou kunnen zijn dat ik dat met een grote vacuumpot en wat electronica oplos, maar eerst maar eens afwachten hoelang de op maat gemaakte assen zich houden. Het 'nieuwe rijden' nu dus ook voor de 343??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD