show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2009 20:47 #793675 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG
Ah ok, daarvoor heb ik gewoon 2x1 meter blanke plaat staan van 0,75mm en 1mm hier ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 20:52 #793679 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG
Ja, maar dan moet je dat dubbel omgebogen raamrandje dus zelf fabriceren en zetten, terwijl je hem zo uit zo'n deurhuid kunt slijpen (en dan heb je ook nog eens een NOS raamrand!).
Maargoed, ieder z'n hobby.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 20:56 #793680 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG
deurhuid is gewoon uit 1 stuk plaatstaal te zetten en in z'n geheel te lassen, lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing.

ga je de deurhuid met losse stukjes staal oplappen dan loop je behoorlijk het risico dat de deurhuid uit z'n model gaat door het lassen en dan mag je er een paar kg plamuur tegenaangooien, dat laatste wil je uberhaupt absoluut niet hebben!! het is met die plaatdelen een beetje hetzelfde als lassen aan je dak; dat wil je koste wat koste voorkomen en mocht er een vervanger komen dan las je hem bij een deur op vergelijkbare plekken als de stijlen van het dak

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2009 21:19 #793687 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG
bij roest aan de onderkant is vaak ook het frame (het stuk horizontale plaat aan de onderkant) zwaar aangetast/krokant/weg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 21:20 #793688 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG
Kun je zo wegbuigen inderdaad }:)

Afijn, laten we de foto's maar even afwachten..?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2009 21:33 #793692 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG

AvdAkker;116570 schreef : deurhuid is gewoon uit 1 stuk plaatstaal te zetten en in z'n geheel te lassen, lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing.

ga je de deurhuid met losse stukjes staal oplappen dan loop je behoorlijk het risico dat de deurhuid uit z'n model gaat door het lassen en dan mag je er een paar kg plamuur tegenaangooien, dat laatste wil je uberhaupt absoluut niet hebben!! het is met die plaatdelen een beetje hetzelfde als lassen aan je dak; dat wil je koste wat koste voorkomen en mocht er een vervanger komen dan las je hem bij een deur op vergelijkbare plekken als de stijlen van het dak


Het is dat bij een V300 vaak de vervangingsdelen goedkoper zijn dan herstel (voorscherm, deur, motorkap, koffeklep). Maar bij zeldzame deuren zoals deze kun je echt wel een stuk vervangen zonder dat je al te veel krom laat trekken. Een beetje plamuur heb je altijd nodig als je gaat lassen, de rest kun je 95% terug in vorm zetten.
Als je een losse plaat in een deur zet zijn er een paar dingen waar je echt rekening mee moet houden: korte stukken lassen, goed af laten koelen (niet geforceerd) en elke keer aan de andere kant verder gaan met lassen. Alles wat hij dan kromtrekt kun je makkelijk met een geschikt setje hamers er uit kloppen tot hij nagenoeg 100% in vorm is.
Een deur is wat dat betreft nog niet zo'n groot oppervlak, en de roest zit vaak aan de randen en niet middenin. Bij een dak is dit al een ander verhaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2009 21:41 #793699 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG
ik zal proberen morgen foto's te maken. Het bedrijf dat er naar gekeken heeft wil het niet doen, hij zegt een andere deur is zoveel beter. Bij deze deur weet ik echt niet wat ik allemaal tegen ga komen. Dus als iemand van mening is dat de deur wel te herstellen is, zou ik ook graag iemand willen leren kennen die het kan/wil doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 22:50 #793736 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG
Vraag het eens aan een vriend van me:

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3888

Hij is een vakman en heeft ervaring met de Volvo 300 serie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 22:51 #793737 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG
Bij van den Bergh (zie boekoe Pienter) in Malden heb ik ze heel vakkundig met deuren om zien gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 22:55 #793741 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG
Die kan hij niet zien, dat gedeelte is alleen voor clubleden zichtbaar.

Dit is hem:
Schade herstelbedrijf:
Rob van den Bergh
(militaire) Daf 55 en Volvo restaurateur (Ton van den Berg)
Hoge brug 13
Malden Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Aardige man en hij heeft aan 1 oogopslag genoeg om de roestschade te inventariseren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD