Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Maargoed, ieder z'n hobby.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ga je de deurhuid met losse stukjes staal oplappen dan loop je behoorlijk het risico dat de deurhuid uit z'n model gaat door het lassen en dan mag je er een paar kg plamuur tegenaangooien, dat laatste wil je uberhaupt absoluut niet hebben!! het is met die plaatdelen een beetje hetzelfde als lassen aan je dak; dat wil je koste wat koste voorkomen en mocht er een vervanger komen dan las je hem bij een deur op vergelijkbare plekken als de stijlen van het dak
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Afijn, laten we de foto's maar even afwachten..?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;116570 schreef : deurhuid is gewoon uit 1 stuk plaatstaal te zetten en in z'n geheel te lassen, lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing.
ga je de deurhuid met losse stukjes staal oplappen dan loop je behoorlijk het risico dat de deurhuid uit z'n model gaat door het lassen en dan mag je er een paar kg plamuur tegenaangooien, dat laatste wil je uberhaupt absoluut niet hebben!! het is met die plaatdelen een beetje hetzelfde als lassen aan je dak; dat wil je koste wat koste voorkomen en mocht er een vervanger komen dan las je hem bij een deur op vergelijkbare plekken als de stijlen van het dak
Het is dat bij een V300 vaak de vervangingsdelen goedkoper zijn dan herstel (voorscherm, deur, motorkap, koffeklep). Maar bij zeldzame deuren zoals deze kun je echt wel een stuk vervangen zonder dat je al te veel krom laat trekken. Een beetje plamuur heb je altijd nodig als je gaat lassen, de rest kun je 95% terug in vorm zetten.
Als je een losse plaat in een deur zet zijn er een paar dingen waar je echt rekening mee moet houden: korte stukken lassen, goed af laten koelen (niet geforceerd) en elke keer aan de andere kant verder gaan met lassen. Alles wat hij dan kromtrekt kun je makkelijk met een geschikt setje hamers er uit kloppen tot hij nagenoeg 100% in vorm is.
Een deur is wat dat betreft nog niet zo'n groot oppervlak, en de roest zit vaak aan de randen en niet middenin. Bij een dak is dit al een ander verhaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3888
Hij is een vakman en heeft ervaring met de Volvo 300 serie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dit is hem:
Schade herstelbedrijf:
Rob van den Bergh
(militaire) Daf 55 en Volvo restaurateur (Ton van den Berg)
Hoge brug 13
Malden
Aardige man en hij heeft aan 1 oogopslag genoeg om de roestschade te inventariseren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.