show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-08-2009 22:46 #793382 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG

volvofiel;116232 schreef : Of je laat die deuren gewoon lassen, scheelt een hoop tijd aan zoekwerk!

Want mijn portieren zijn niet (meer) te koop, ik zag dat ik dat nog niet had geschreven.

de Sigarenhandelaar;116255 schreef : Zijn die deuren te koop, en is het laswerk te doen?
De bestuurdersdeur van onze auto is echt vergaan, de passagiersdeur is nog te redden eventueel. Heb je ook nog een kofferklep?
Stuur maar een PB

Zie bovenstaande quotes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 22:58 #793385 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG

de Sigarenhandelaar;116201 schreef : Het is gewoon niet netjes om zo in een topic te reageren. Helemaal niet omdat je de actuele staat van de auto niet kent.
Misschien is het zelfs wel een heel andere auto die hij twee jaar geleden in Duitsland gezien heeft!
Mensen die eventueel de auto wouden kopen/bezichtigen zijn nu i.i.g. wel afgeschrikt door deze buiksprekerij!

tsjah, ik vind persoonlijk dat er hierboven nog geen reacties staan die niet netjes zijn. die reacties komen van mensen die dit type auto door en door kennen, de zwakke punten weten en weten wat er in de volksmond onder "laswerk" verstaan wordt wat van een kwaliteit is waardoor ik persoonlijk in principe direct af zou vallen.

dat laatste lijkt mij dus niet het geval, zeker omdat jij zelf verkondigt dat het een prima opgeknapte auto is, als je dat de potentiele koper netjes aantoont is er toch niets aan de hand?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2009 23:02 #793386 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG
Misschien dat JL je vriendje is, maar hij laat zich bijhoorlijk negatief over de auto uit.
Terwijl hij niet zeker kan weten of het diegene is die hij bekeken heeft en zonder dat hij weet hoe hij er nu bij staat.
Maar daardoor drukt hij wel een negatief stempel op het topic, zonder dat het echt wat toevoegd.
Hij basseert zich puur op een 360 die hij twee jaar geleden in duitsland en waarvan hij denkt dat het deze is.

Voor de rest geef ik eerlijk toe dat het niet een 360 in showroomstaat is, maar het is ook niet zoals de aanname van JL een
auto waar "dus er zullen wel enorme kosten aan zitten komen".

Maargoed, het begint een beetje een vervelende welles nietes discussie te worden.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 23:08 #793388 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG
knal wat goede foto's in dit topic van de aangepakte plekken, als dat er goed uit ziet neemt ie vast z'n woorden terug.

ohja, en vriendjespolitiek doe ik niet aan, we zitten niet meer op de kleuterschool.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2009 23:56 #793399 door V300 register

de Sigarenhandelaar;116261 schreef : Misschien dat JL je vriendje is, maar hij laat zich bijhoorlijk negatief over de auto uit.

Lichtelijk negatief over wat hij gezien heeft 2 jaar geleden, ik heb heel v??l negatievere reviews gelezen! Stiekem willen we gewoon dat je de auto houdt, omdat ie tot nu toe klaarblijkelijk in goede handen is geweest. Zo'n oudje wil namelijk nog wel eens tussen wal en schip raken.

de Sigarenhandelaar;116261 schreef : Hij basseert zich puur op een 360 die hij twee jaar geleden in duitsland en waarvan hij denkt dat het deze is.

Jij neemt dus ook niet zomaar iets aan (net als wij over dat lassen), is heel gezond vind ik, maar deze GLT uit '82 is iets speciaals, vergeet je niet zo snel.

de Sigarenhandelaar;116261 schreef : Voor de rest geef ik eerlijk toe dat het niet een 360 in showroomstaat is, maar het is ook niet zoals de aanname van JL een
auto waar "dus er zullen wel enorme kosten aan zitten komen".

Wellicht een te snelle conclusie, maar aan elke auto van die leeftijd zitten kosten. Zeker als er gelast is weet je bijvoorbeeld dat het geen unieke - bijna niet meer te vinden - binnenslaper is geweest. Hoeft niet, is niet erg, maar ik denk gewoon dat we redelijk re?el zijn. We kraken niets af, sommigen vinden je potenti?le vraagprijs zelfs prima. Niks te vrezen toch?

Kortom: als je alles netjes weerlegt, of uitlegt is er niets aan de hand!

edit: ik vind dit een hele leuke auto en zou 'm 4 jaar geleden als een potentieeltje hebben gezien (mede door LPG en toen bijna belastingvrij) Heb nu al m'n handen (te) vol aan 2 auto's.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2009 08:18 #793434 door V300 register
Ruurd, het spijt me als je je aangevallen voelt. We lezen op het forum vaker van mensen die naar onderdelen op zoek zijn, dan van de prijzen schrikken en dan maar de auto in de verkoop doen. Dat is toch geen vreemde reactie? Veel mensen willen goedkoop belastingvrij rijden en als er flinke kosten aan zitten te komen, dan schuiven ze hem door. Heel goed om te horen dat dit bij jou en deze auto dus niet het geval is! Er zijn echt nog steeds mensen die een gaatje in een dorpel laten lassen, in plaats van gewoon een hele nieuwe (=spotgoedkoop!!!) erin laten lassen. Als er compleet nieuwe dorpels in zitten, de voorbalk goed is gelast, de voorschermen ok zijn, de roest rond de spiegels en parafan is aangepakt en de gaten bij in de hoeken bij de veerpoten weg zijn, dan is ie voorlopig in prima staat! Leuk, ik wil hem wel (weer) eens in het echt zien!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2009 10:44 #793444 door V300 register
Maar passen in deze auto geen deuren van een nieuwere 340/360?
Of kom je dan met de spiegels in de knoop?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2009 10:54 #793445 door V300 register
passen, en passend... dat zijn 2 verschillende dingen.

je hebt enorm veel verschillende deuren.

het verschil zit hem dan o.a. in:

- bevestiging van het ruitenmechanisme
- bevestiging van de binnenpanelen (heel belangrijk om niet met verkeerde type binnenpanelen komen te zitten)
- wel of geen spijltje (dit heeft natuurlijk ook invloed op het eerste punt..)
- spiegel op het plaatwerk, of in de hoek van het raam

vooral in de vroege series is er veel gewijzigd. Vanaf 1986 is zo'n beetje alles tussen de 3-deursen, en alles tussen de 4 en 5 deurs uitwisselbaar/om te bouwen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2009 10:56 #793446 door V300 register
detail is wel dat je in principe een deur van alle 3-deurs soorten (van 1976 tot 1991) in de auto kunt hangen. wat ik hierboven schrijf zijn alleen dan de problemen die je tegen kunt komen.

m.a.w. het past altijd. (scharnieren, slotvanger etc) maar of het passend is bij de auto (met name, het spijltje en je binnenpaneel) is een tweede vraag

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 19:30 #793497 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLT injectie 1982 LPG
Is uitwisselbaar (ik heb al eens een 343 met latere portieren gezien), maar dan nog moet je opnieuw spuiten.

Ook daalt de auto in waarde (en in taxatiewaarde al helem??l) als je latere portieren erin zet. Dat hoort niet.

Ook moet je dan andere binnenpanelen zoeken, kortom een complete deur vinden, want van het binnenwerk kun je helemaal niks overzetten. Bof je nog dat je geen CV hebt.

Maar als je wilt, post eens een paar foto's van die deuren hier. Het loont echt om ze te (laten) lassen!
Opnieuw spuiten moet je toch altijd.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC