show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 Winner Special '86

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 13:37 #794573 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner Special '86
@Tjeerd: Dat wist ik me ook te herinneren ja! Vandaar dat 't me zo verbaasde.

Dit was beeteewee geen aanval op jou hoor Tjeerd. Ik heb van jou een hele eerlijke en redelijk harde 340 gekocht, met wat werk. Dat was bekend! Hier post ik mijn bevindingen - (zoals daarboven).

Ik had het hele lijstje van jou idd. Daarom vond ik het ook zo raar!

Heb je wellicht de laatste tijden enkel korte stukjes en niet hard gereden met de 340?

Anyway. We gaan binnenkort nog wat dingen doen aan de auto, en dan een lange rit zo'n 140/150 rijden - dan moet er heel wat zwarte zooi uit de auto komen en verwacht ik dat ie weer helemaal superduper loopt :)

*Wel weird dat er ?cht water in het koelvloeistofsysteem zit. Heb je 'm een x naar een lugubere Kwikshit gebracht:D?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2009 21:54 #794637 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 Winner Special '86

slb_340;117491 schreef : en dan een lange rit zo'n 140/150 rijden - dan moet er heel wat zwarte zooi uit de auto komen en verwacht ik dat ie weer helemaal superduper loopt :)

Gooi er liever een blikje reiniger in, laat de auto een halfuur lopen, zet 'm af, laat 'm afkoelen en ga de olie verversen.

150 rijden met afgewerkte olie zou ik niet doen. En dat blikje werkt super!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-08-2009 23:08 #794669 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 Winner Special '86
In het topic over de 360 van Jan (loopt onregelmatig) hadden we het hier ook over, en toen zeiden 'jullie' (of jij erbij zat weet ik niet Joost) dat het niet nodig was de olie daarna te vervangen, want die 'rommel' komt niet in de olie, maar verbrand mee met de uitlaatgassen...

Dus dan kun je ook eerst al nieuwe olie erop doen en dan pas dat spul erin mieteren?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 23:13 #794671 door V300 register
Er zitten verschillende systemen in een auto die gereinigd kunnen worden Mark. In het topic over Jan's 360 ging het over de injectoren (=brandstofsysteem). Hier gaat het over olie. Die 2 komen niet bij elkaar als het goed is ;)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-08-2009 23:18 #794675 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 Winner Special '86
het ging over 140 / 150 rijden en daarmee je motor reinigen. Het ging bij Jan idd over de zwarte aanslag in de cylinders.
Door 140 / 150 te rijden (wrm niet 120 in de 4, spaart bekeuringen?) verbrand die rommel blijkbaar ook? Olie reinig je daarmee niet :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 23:20 #794677 door V300 register
Olie reinig je niet inderdaad. Het blok zou je met schone olie theoretisch schoon kunnen branden door een tijdje flink door te rijden. In de praktijk werkt dit niet echt optimaal en daarom raadt Joost olie-reiniger aan, en daarna de olie verversen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 23:35 #794681 door V300 register
Tja ik vind bij aanschaft van 2e hands auto,s dat bijna de regel geld hoek om garantie om. Tenzij ik ter goede trouw een wagen koop de verkoper zegt dat die goed is en 1 dag later blijkt dat je om de 10 km 2 liter water er bij moet gooien en er een mooie waterdamp wolk uitkomt omdat het blok gescheurd is. Kortom als je opgelicht bent. Of dat de verkoper beter had moeten weten.

Heb je hem geschorst? Denk ut wel he. Dit is een mooie wagen hoor niks mis mee. Ik heb een brief gehad dat die binnenkort wegenbelasting vrij word is ook hoognodig, 336 euro en volgend jaar komt er weer dik 20 euro bij....

Dat is echt een sirieus bedrag....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 10:10 #794691 door V300 register
120 in 4 draai je wel veel toeren, maar heb je minder belasting. Bij 150 belast je de motor ook daadwerkelijk. En onbelast veel toeren draaien is slecht voor het blok. Dus 150 in zn 5 is beter dan 120 in zn 4 :).

Auto is niet geschorst, rijdt gewoon.

Ik heb even een testritje gemaakt. Eerst vreselijk inhouden etc, maar na 5 minuutjes! Hield dat op. Nu alle klepjes gesteld zijn en alles loopt 't blokje nog best mooi zeg!

Nu nog de volgende puntjes doen binnenkort!:

*Nogmaals de olie verversen
*Koelsysteem doorspoelen en opnieuw vullen
*Remsysteem aanpakken
+ Gereviseerde carb. monteren.

Ik denk dat deze auto 't dan nog zeker een lange tijd gaat volhouden :) en ik besef me nu ook Tjeerd; als je al dat werk n?et had uitgevoerd - dat deze auto allang rijp voor de sloop was!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 14:16 #794766 door V300 register
Heeft je verzekering dan wel doorgegeven dat die verzekert is op de rwd site staat van niet. Niet dat ik me ergens mee wil bemoeien hoor, mijn zus heeft hetzelfde ooit eens gehad. Die reed 6 maanden onverzekerd rond, terwijl ze wel betaald had...

Ik kijk wel na 1 a 2 nummerborden per dag op de rdw site je kunt maar een tik hebben he.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 14:17 #794768 door V300 register
Had ik laatst ook... 3 maanden onverzekerd rondgereden omdat de verzekeringsmaatschappij een foutje gemaakt had met de tussenpersoon... Kijk daar inderdaad goed mee uit! (RDW site kun je zien of hij verzekerd geregistreerd staat).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC