Volvo 340 Winner Special '86
- V300 register
- Verbannen
-
Dit was beeteewee geen aanval op jou hoor Tjeerd. Ik heb van jou een hele eerlijke en redelijk harde 340 gekocht, met wat werk. Dat was bekend! Hier post ik mijn bevindingen - (zoals daarboven).
Ik had het hele lijstje van jou idd. Daarom vond ik het ook zo raar!
Heb je wellicht de laatste tijden enkel korte stukjes en niet hard gereden met de 340?
Anyway. We gaan binnenkort nog wat dingen doen aan de auto, en dan een lange rit zo'n 140/150 rijden - dan moet er heel wat zwarte zooi uit de auto komen en verwacht ik dat ie weer helemaal superduper loopt

*Wel weird dat er ?cht water in het koelvloeistofsysteem zit. Heb je 'm een x naar een lugubere Kwikshit gebracht:D?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
slb_340;117491 schreef : en dan een lange rit zo'n 140/150 rijden - dan moet er heel wat zwarte zooi uit de auto komen en verwacht ik dat ie weer helemaal superduper loopt
Gooi er liever een blikje reiniger in, laat de auto een halfuur lopen, zet 'm af, laat 'm afkoelen en ga de olie verversen.
150 rijden met afgewerkte olie zou ik niet doen. En dat blikje werkt super!
- Mark Smeets
- Moderator
-
Dus dan kun je ook eerst al nieuwe olie erop doen en dan pas dat spul erin mieteren?
- V300 register
- Verbannen
-

- Mark Smeets
- Moderator
-
Door 140 / 150 te rijden (wrm niet 120 in de 4, spaart bekeuringen?) verbrand die rommel blijkbaar ook? Olie reinig je daarmee niet

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Heb je hem geschorst? Denk ut wel he. Dit is een mooie wagen hoor niks mis mee. Ik heb een brief gehad dat die binnenkort wegenbelasting vrij word is ook hoognodig, 336 euro en volgend jaar komt er weer dik 20 euro bij....
Dat is echt een sirieus bedrag....
- V300 register
- Verbannen
-

Auto is niet geschorst, rijdt gewoon.
Ik heb even een testritje gemaakt. Eerst vreselijk inhouden etc, maar na 5 minuutjes! Hield dat op. Nu alle klepjes gesteld zijn en alles loopt 't blokje nog best mooi zeg!
Nu nog de volgende puntjes doen binnenkort!:
*Nogmaals de olie verversen
*Koelsysteem doorspoelen en opnieuw vullen
*Remsysteem aanpakken
+ Gereviseerde carb. monteren.
Ik denk dat deze auto 't dan nog zeker een lange tijd gaat volhouden

- V300 register
- Verbannen
-
Ik kijk wel na 1 a 2 nummerborden per dag op de rdw site je kunt maar een tik hebben he.
- V300 register
- Verbannen
-