HaCo's Volvo 340
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
visueel kun je dan inspecteren of de grote o-ringen nog voor een "luchtdichte" afdichting zorgen, of de klepjes nog heel zijn.
dan neem je een multimerer:
meet het spoeltje zonder diode na (aangesloten op een groen/gele en een bruine draad) op weerstandsmeting, moet rond de 35 ohm zijn.
en dan het spoeltje met diode (aangesloten op een groene en een grijze draad), daarvan soldeer je aan 1 zijde de diode los, dan kun je het spoeltje meten op weerstandsmeting (moet weer rond de 35 ohm zijn) en dan de diode nameten met bijv de doorfluitstand, of ook een weerstandsmeting. als hij nog spert aan 1 zijde van de diode dan is het goed
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Naar ik heb begrepen is vandaag een stapel post voor de club de deur uit gegaan, dus daar zou ie bij kunnen zitten. Ik weet echter niet of je er tussen zat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
??n van de klepjes ziet er niet meer zo goed uit:
Het andere is nog intact:
Middenstuk, is het logisch dat je het centergat in het witte deel (mooi in het midden van de cirkel, maar aan de andere kant dan gefotografeerd) niet zo eenvoudig doorblaast als de andere gaten?
De spoelen, beide 35Ohm gemeten, diode is niet verwijderd en is dus ook niet getest.
Wil dus zeggen dat ik de andere EMVK ga open moeten doen en hopelijk vind ik daar toch 1 goed klepje in terug.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
...tot vandaag de EMVK precies nukkig doet.
- Zet ik de bergversnelling op begint de EMVK te zuigen op het terugschakelaansluiting ==> OK
- Zet ik de bergversnelling weer af, blijft deze zuigen

- Als ik er wat aan rammel en pruts stopt hij plots weer met zuigen, terug OK
- Geef ik gas gebeurt er niets meer, dus geen gezuig op het opschakelventiel.
- Maar blijft reageren op bergversnelling...
Kan het zijn dat ik de draden fout aangesloten heb? Moet zeggen dat bij de assemblage van de EMVK niet helemaal meer zeker was of EMVK delen fout 'gedraaid' stonden, gaat met stappen van 120?. Hoe dan ook de kleine stekker staat op de kleine aansluiting aan de rechter zijde van de EMVK, maar aan de andere zijde kon je precies de draden wisselen.
Suggesties zijn zoals steeds welkom...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
emvk werkt als of - of
dus als bergrem blijft hangen; kan hij niet de andere spoel bekrachtigen.
en als je de bergrem bediend met de bergremschakelaar, en hij blijft daarna af en toe hangen; dan is er een soldeereilandje in het tachorelais gaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Alvast bedankt voor je snel antwoord!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als het gare soldeereilandje weer goed is, zou de bergrem weer direct uit moeten gaan zoals het hoort; hang vervolgens een multimeter met voltmeting parralel aan de opschakelspoel als je daarna toeren verhoogd moet je 12v krijgen, krijg je dat niet; diode nog een keer doormeten en anders is de eindtransistor in het tacho uitgefikt:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
AvdAkker;103976 schreef : emvk werkt als of - of: dus als bergrem blijft hangen; kan hij niet de andere spoel bekrachtigen.
HaCo81;103977 schreef : Wat bedoel je precies met, emvk werkt als of - of ... (moet hier iets achterkomen?)
zo goed:D? ik bedoel dus, als de terugschakelzijde aangestuurd blijft; zorgt het tachorelais ervoor dat er niet opgeschakeld kan worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Werk aan de winkel dus!
Merci alleszins voor de hulp!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.