show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
HaCo's Volvo 340
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2009 18:35 #751251
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HaCo's Volvo 340
Ik heb hier nog een foto van de CVT die ik genomen heb toen hij op de brug stond bij de vorige eigenaar. Is jammer genoeg met de gsm genomen, maar je kan er toch het een en ander op zien.
By HaCo
Is het normaal dat het primair gedeelte zo proper is, of zou deze kunnen vervangen geweest zijn? Zou misschien kunnen verklaren waarom de stang niet goed ingesteld is.
We hadden trouwens de indruk dat het vooruit duwen eenvoudiger liep dan achteruit. De achterste remmen waren initieel ook wel geblokkeerd, maar dat werd opgelost. Misschien was er nog iets niet pluis met de remmen, maar dan zou je denken dat je in de 2 richtingen hetzelfde merkt.

By HaCo
Is het normaal dat het primair gedeelte zo proper is, of zou deze kunnen vervangen geweest zijn? Zou misschien kunnen verklaren waarom de stang niet goed ingesteld is.
We hadden trouwens de indruk dat het vooruit duwen eenvoudiger liep dan achteruit. De achterste remmen waren initieel ook wel geblokkeerd, maar dat werd opgelost. Misschien was er nog iets niet pluis met de remmen, maar dan zou je denken dat je in de 2 richtingen hetzelfde merkt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 18:39 #751254
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic HaCo's Volvo 340
vet! ik zie idd een wel heel erg schoon primair, terwijl de trommels origineel lijken. en ook nieuwe moeren bij de primaire bevestiging, en nog het juiste type ook..
wat ik ook direct kan zien is dat de schijfafstand incorrect is:D de achterste poelies staan nu wel tegen elkaar aan volgens mij..
wat ik ook direct kan zien is dat de schijfafstand incorrect is:D de achterste poelies staan nu wel tegen elkaar aan volgens mij..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2009 19:59 #751259
door V300 register
Wow, kijk die onderkant eens, lijkt wel een nieuwe.
Succes ermee!
Succes ermee!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2009 20:14 #751261
door V300 register
indd, die schijvenstand kan nooit kloppen! Normaal moeten ze n?t iets dieper liggen dan de rand, ziet er erg nieuw uit die primair ja, maar die zullen ze toch zeker niet vervangen hebben na 20000????
Lijkt me onlogisch.
grtss
Lijkt me onlogisch.
grtss
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2009 20:20 #751263
door V300 register
Bedoelen jullie met schijvenstand, de afstand tussen de binnenste en de buitenste schijf van de secundaire polies?
Wil dat dan zeggen dat de prim/sec verder uit elkaar gezet moeten worden? Ik las in een boek van Haynes, dat de afstand tussen de binnenste en de buitenste schijven van de secundaire polies minimum 1.5mm moet zijn? Begrijp ik dat correct?
Alvast bedankt voor jullie bemerkingen. Jammer genoeg ken ik de geschiedenis van de wagen niet volledig. Ik heb wel een reserve prim/sec gearbox meegekregen, maar zonder de riemen.
Wil dat dan zeggen dat de prim/sec verder uit elkaar gezet moeten worden? Ik las in een boek van Haynes, dat de afstand tussen de binnenste en de buitenste schijven van de secundaire polies minimum 1.5mm moet zijn? Begrijp ik dat correct?
Alvast bedankt voor jullie bemerkingen. Jammer genoeg ken ik de geschiedenis van de wagen niet volledig. Ik heb wel een reserve prim/sec gearbox meegekregen, maar zonder de riemen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2009 20:32 #751264
door V300 register
Ja kan kloppen, ik weet alleen de waardes van daf, dus zou mogelijk kunnen zijn. Heel simpel bij te stellen, je draait de primairophangpunten een paar slagen los, en je draaid de bout aan die je aan die steun ziet zitten tegen de sec aan. Wielen ronddraaien, geloof 2 meter, en dan weer meten. Zo doorgaan totdat de gewenste afstand bereikt is, daarna de primair vastzetten en vo?la!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 20:37 #751265
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic HaCo's Volvo 340
1.5mm klopt idd. je moet enkel niet de primairophangpunten, maar de secundair ophang punten losdraaien (4x m8) de primaire is niet verstelbaar, secundaire heeft een sleuf bevestiging om te stellen.
het lijkt me niet dat er een compleet nieuw primair onder is gegaan, maar het is wel apart om die nagenoeg nieuwe onderdelen te zien, icm 4 nieuwe borgmoeren bij het primair.
het lijkt me niet dat er een compleet nieuw primair onder is gegaan, maar het is wel apart om die nagenoeg nieuwe onderdelen te zien, icm 4 nieuwe borgmoeren bij het primair.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 10:39 #751339
door V300 register
1,5 mm is nogal veel.
ideaal is tussen 0,5 en 1,0.
Overigens lijkt me dat buiten de schakelstang, ook de aandrijfas (vertanding) verdacht kan zijn.
Voor degene die de fout gaat zoeken is het belangrijk om te weten dat de secundaire aandrijving vast is. De poelies en riemen draaien dus altijd mee als de auto rijdt.
de omschakeling P/R/N/D zit in de primaire tandwielkast (die er inderdaad uitziet alsof ie vernieuwd is!)
veel voorkomende fouten zijn zoals genoemd,
- de afstelling van de schakelstang (de lengte van de verbinding tussen de pook en de primaire)
- de vertanding van de cardanas (vooral bij de koppeling)
succes met foutzoeken!!
ideaal is tussen 0,5 en 1,0.
Overigens lijkt me dat buiten de schakelstang, ook de aandrijfas (vertanding) verdacht kan zijn.
Voor degene die de fout gaat zoeken is het belangrijk om te weten dat de secundaire aandrijving vast is. De poelies en riemen draaien dus altijd mee als de auto rijdt.
de omschakeling P/R/N/D zit in de primaire tandwielkast (die er inderdaad uitziet alsof ie vernieuwd is!)
veel voorkomende fouten zijn zoals genoemd,
- de afstelling van de schakelstang (de lengte van de verbinding tussen de pook en de primaire)
- de vertanding van de cardanas (vooral bij de koppeling)
succes met foutzoeken!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-01-2009 16:42 #753431
door V300 register
Morgenvroeg ga ik naar mijn broer om te sleutelen! Metteen een nieuwe batterij erin (staat klaar) en eens kijken wat de problemen met de CVT precies zijn. Wel spijtig dat we geen testritten kunnen doen gezien ik niet over garageplaten beschik.
Zal proberen een paar mooie foto's van de CVT te nemen, nu dat de kap eraf is.
Hopelijk zijn er een paar mensen online voor als ik vragen heb, ik moet jullie allesinds al bedanken voor de tips die ik gekregen heb! Bedankt he!!!
Morgen erin vliegen!!! :woei:
Zal proberen een paar mooie foto's van de CVT te nemen, nu dat de kap eraf is.
Hopelijk zijn er een paar mensen online voor als ik vragen heb, ik moet jullie allesinds al bedanken voor de tips die ik gekregen heb! Bedankt he!!!
Morgen erin vliegen!!! :woei:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2009 16:44 #753432
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic HaCo's Volvo 340
Vraag anders even een paar telefoonnummers van mensen die er verstand van hebben. Kun je bij vragen altijd bellen.
Moderators: Mark Smeets