show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2009 23:00 #803478 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)
Fijn om te lezen. Is al dat (las) werk niet voor niets geweest. De volvo 300 krijgt steeds meer waardering. Ook op de VKB (volvo klassieker beurs) gebeurde dat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2009 23:04 #803480 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)
De echte liefhebber en mensen die de auto gewoon waarderen (als dat niet hetzelfde is?!) gaan er volgens mij gewoon voor.
En inderdaad is het erg leuk om zoiets te horen. Het is misschien wel net zoals je een huis verkoopt, je hebt er veel waarde aangehecht en je hoopt natuurlijk dat de nieuwe eigenaars dat ook doen.

@ Erik dat werk is inderdaad niet voor niets geweest. Ik ging er in eerste instantie ook niet vanuit dat de 360 zo snel al op mijn pad kwam. Mocht ik de 340 niet verkocht hebben zou mijn moeder er nu in hebben gereden....

• Arnoud Coenrady
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2010 22:12 #832768 door Arnoud Coenrady
Beantwoord door Arnoud Coenrady in topic 1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)
Hier een bericht van de nieuwe eigenaar van deze 340 GL. Ik ben al wel langer actief op het forum (vooral topics lezen), maar het was nog niet echt nodig om dit showroomtopic te updaten om de doodeenvoudige reden dat er in de tussentijd niet zo veel schokkende zaken met deze auto gebeurd zijn (gelukkig maar :)). Ik heb dan ook naar alle tevredenheid inmiddels 10.000 km gereden yeehaa!.
http://forum.volvo300club.nl/attachment.php?attachmentid=2376&stc=1&d=1274558684 en http://forum.volvo300club.nl/attachment.php?attachmentid=2377&stc=1&d=1274558684

Daarnaast heb ik samen met Erik inmiddels de remcylinders (zo heten die dingen geloof ik) op de achterremmen vervangen (want die was aan beginnen met lekken) en nog een aantal zaken samen met hem gedaan, ook heeft de auto wat regulier onderhoud gehad bij de garage. Nu het weer mooier weer wordt, ga ik weer verder met de roestduivel te bestrijden. De voorbalk heb ik al aangepakt door er drie lagen Hammerrite en twee lagen Motip op te spuiten. Ik ben benieuwd hoelang dat spul blijft zitten, want de roestplekken zaten er van de winter binnen twee weken op (terwijl ik in de winter netjes de onderkant heb afgespoeld).
http://forum.volvo300club.nl/attachment.php?attachmentid=2378&stc=1&d=1274558684V??r de winter
http://forum.volvo300club.nl/attachment.php?attachmentid=2379&stc=1&d=1274558684Na de winter :no:
http://forum.volvo300club.nl/attachment.php?attachmentid=2380&stc=1&d=1274558684Na behandeling :)

Als de vrije tijd het toelaat worden de velgen (binnenkant), wielkasten, wielranden en achterklep ook nog onderhanden genomen. Dit is mijn eerste auto en sinds ik hem heb, heb ik er een nieuwe hobby bij!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 14:08 #832827 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)
Leuke update!

Let wel op met die Hammerite. Ik heb het alleen gebruikt om tijdelijk even wat lasnaden te beschermen (de auto stond toch zowat het hele jaar in de stalling). Nu, na 8.000 km, begint hier en daar weer wat roest door te schemeren. Hammerite is prima spul om tijdelijk te gebruiken, maar op den duur zul je het grondiger moeten aanpakken.

• Arnoud Coenrady
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 22:08 #876992 door Arnoud Coenrady
Beantwoord door Arnoud Coenrady in topic 1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)
Vandaag de magische grens van de 200.000 km gehaald. yeehaa!Voor het bewijs kijk hier: www.mijnalbum.nl/Album=UX4GZBT4 . Vorige week liet hij mij voor het eerst sinds ik hem heb in de steek, in de zin dat ik de wegenwacht moest bellen. Er bleek (te veel) corrosie in de renix te zitten, waardoor hij niet meer wou starten. De man van de anwb heeft de unit uit elkaar gehaald, lichtjes opgeschuurd, met een spray behandeld en vervolgens weer in elkaar gezet. Daarna kon ik de reis weer vervolgen.

Hammerite bleek inderdaad niet afdoende te werken. De auto is daarom tussen oktober 2010 en februari 2011 in restauratie geweest via www.pkar.nl/ De gehele bodem is nu (zo goed als) roestvrij voor de komende jaren. Wel regelmatig schoonhouden natuurlijk:yesyes: om het zo te houden.

@Moderators: Wellicht een idee om de titel van dit topic een wat logischere naam te geven? Bijv: "1990 Volvo 340 GL van Arnoud"

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 23:15 #877001 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)
Aangepast!

Ik had al een blik mogen werpen op het werk van Pim. Zuinig mee zijn! (maar dat zit duidelijk wel goed)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2011 12:29 #877030 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)
Goed bezig! Heb je foto's van wat er gerepareerd is?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2011 21:33 #877068 door V300 register
Flinke km stand voor een 340 maar dus makkelijk haalbaar

Toch knap dat je km teller voorruit gaat als je stil staat, of is de snelheids- meter defect.

Op naar de 250 duizend :w00t:

• Arnoud Coenrady
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2011 21:38 #877069 door Arnoud Coenrady
Foto's heeft Pim gedurende de restauratie wel gemaakt. Ik heb die foto's nog niet gezien aangezien hij ze op cd-rom heeft gezet en die nog een keer mijn kant uit moet komen. Wat ik begrepen heb van Pim was het vooral schrikken toen de achterbumper eraf werd gehaald, hier zat flinke roestvorming. Er zijn tijdens de restauratie ook twee nieuwe dorpels ingezet, dit was ook behoorlijk nodig.

Zodra ik de foto's heb, zal ik ze hier uploaden.

• Arnoud Coenrady
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2012 22:20 #914302 door Arnoud Coenrady
Bezoek Vrom 2012

Van 7-14 augustus op vakantie in Zweden geweest. Ik ben samen met mijn vader met onze twee 340's afgereisd naar Zweden. We hebben onder andere de VROM bezocht, waarbij we op zaterdag hebben meegedaan aan de rondrit en zondag aan het evenement bij het museum. Beide auto's hebben zich goed gehouden. Gelukkig was de temperatuur vorige week ook precies goed om comfortabel in de auto te reizen. Ik zal voor de Volvoice een uitgebreider verslag schrijven. Hieronder alvast wat foto's en filmpjes.

In de parkeergarage van een hotel in Duitsland, op de heenweg

Op de boot van Duitsland naar Denemarken (Puttgarden-Rodby)

En eentje vanaf de andere kant

Binnenrijden van Zweden, al rijdende genomen.

Bed and Breakfast, nabij Staffanstorp. Op heen weg laatste tussenstop voor eindbestemming Kung?lv

Ergens op een doodlopende onverharde weg

Samen in de regen op die zelfde onverharde doodlopende weg.

En nog eentje, schuin van voren

Zomaar ergens...

Ontdek de twee 340's. Klaarmaken voor het begin van de rondrit

Bij het eindpunt van de rondrit, in Alings?s. Een onbekende persoon checkt zijn Amazone...

Naast ons was er nog ??n andere 300 op de VROM. Een Zweedse 360 uit 1984.

En eentje genomen vanaf iets verder weg

Bewonderende blikken bij onze strategische staplek, door toeval pal bij de ingang. Gebroederlijk naast een aantal Zwitserse 850 R's.

Na afloop voor de ingang van het museum. In spiegelbeeld de 340's alsmede de rest van de bezoekende auto's

Snel een grasveld opgereden waar een Volvo-bord stond. Opvallend is hoe kraakhelder de lucht die dag was.

Hier officieel voor het hoofdkantoor.

En mijn vaders Volvo met het neusje in de andere richting

Uitkijkend op het jonge kroost

en

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC