show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2009 21:17 #762846 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)
Dat valt nog tegen trouwens! Is er een van 12 mm, ik heb er toch wat achter lopen zoeken! Wou hem dan ook op de dag zelf nog hebben, dat was het mss ook, want ze konden hem wel bestellen op sommige plekken! Is makkelijk te doen!
Als je dan toch bezig bent Jan, vervang dan gewoon de hele zooi zoals ik gedaan heb! Zelfs ik heb niet alles gedaan, maar dat kan je zien in mijn topic!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 21:59 #762853 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)
dunne slang is binnendiameter ?6,
de ene dikkere slang van de tankontluchting is ?12mm.

en als je met die ?6bezig bent, gelijk de stukjes bovenop het vlotter en in de motorruimte ook doen, ben je er gelijk van af

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2009 22:54 #762870 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)
Zal het zeker even doorlezen. Maar een eventuele reparatie doe ik liever toch niet zelf, gewoon met hulp van Erik dan weet ik zeker dat het goed is...!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2009 21:55 #763046 door V300 register

Dendorssers;94589 schreef : Dat valt nog tegen trouwens! Is er een van 12 mm, ik heb er toch wat achter lopen zoeken! Wou hem dan ook op de dag zelf nog hebben, dat was het mss ook, want ze konden hem wel bestellen op sommige plekken! Is makkelijk te doen!
Als je dan toch bezig bent Jan, vervang dan gewoon de hele zooi zoals ik gedaan heb! Zelfs ik heb niet alles gedaan, maar dat kan je zien in mijn topic!

Alles op de tank van/naar de motor is al gedaan. Bij de dealer navragen of de vulslang nog te bestellen is leverde helaas een negatief antwoord op, zelfs niet nog ergens in een verloren magazijn te vinden. Ik zou alles zo vervangen. (nou ja, zo... ik weet wat voor karwei het is, al bij een 760 gedaan) Kan het weer 24 jaar mee.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2009 22:26 #763068 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)
Tip: neem een flesje water mee in je binnenzak en gooi die op de sloop in de tank. Gortdroog = meenemen, vochtig = lekker laten liggen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2009 08:57 #763119 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1990 Volvo 340 GL van Arnoud (voorheen van Sid)
...en een week later gaat ie lekken... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2009 12:49 #767558 door V300 register
Gister was weer een vruchtbare dag.
We zijn naar Erik toe geweest om het lelijke voorscherm te vervangen en te kijken naar de benzinetank.
We zijn begonnen met het voorscherm... De schade was erger dan we dachten. Het leek zo simpel, het oude scherm er af en het nieuwe er op.
De meeste schroeven gingen er goed uit, er zaten er een paar vastgeroest en andere zaten vast achter het polyester waar de vorige eigenaar het scherm had mee te proberen te repareren. We zijn er ook achter waarom het zo'n bobbel was. Hij/zij had er panty's sokken en een of ander net achter gestopt ter opvulling:crazy2:. Heel apart. Helaas bleek het binnenscherm ook aangetast. Dat moet dus gelast worden, maar daar was gister geen tijd voor. Zie foto's

De benzinetank. We hebben de lek ontdekt. En de tank meteen vervangen door een goede lekvrije tank. Die heeft Erik schoongeslepen. Ik heb hem behandeld met roestomvormer en een laag tectyl, dus dat moet nog heel lang meekunnen.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2009 13:11 #767560 door V300 register
Haha, geniaal die panty's. Zo heb ik een keer een geodriehoek in een Opel Kadett geplamuurd (wielkastrand achter uiteraard)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 00:42 #767700 door V300 register
Haha, echt prachtig. Wie verzint zoiets nou.
De staat van het binnenscherm is helaas minder prachtig. Zo zag de mijne er ook uit... Stukje lassen, kaalschuren en tectyleren. Daarna hoef je het niet meer aan te kijken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 10:02 #767909 door V300 register
Een geodriehoek vind ik wel slim! Maar panty's?!
Ja ik heb een afspraak gemaakt met Erik om te lassen... En dan moet het inderdaad weer goed zijn!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC