Even mezelf/mijn project voorstellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als komen we wel met de daf waarschijnlijk:woops:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;74620 schreef : In de winter zo'n eind gaan rijden met een oude 343? Pekel => de gaten zijn erin geroest al v??r je op dat stukkie asfalt bent:nono:
Ik snap niet dat iedereen zo bang is voor pekel....zorg gewoon voor een mooie laag tectiel en spuit je auto regelmatig af, ook aan de onderkant, en je zult er echt geen last van hebben.
Ik heb jarenlang gewoon met mijn Daf 66 Coupe gereden in de winter, nu zat er al genoeg roest op toen ik hem kocht maar ik heb gewoon alles gemaakt/behandeld en die plekken zijn echt niet opnieuw gaan roesten
tweakers.net/ext/f/0474c30b2d2da7b206cc5a3cc5b06332/full.jpgOvlov 3.6L;74618 schreef : In de winter is het kouder ----> minder grip ----> drifte!!!!

maargoed, beetje off-topic

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En je motor eens een keer lekker door laten lopen kan helemaaaaaal geen kwaad!
Je kunt wel in de zomer gaan, maar dan kom je niet aan rijden toe, elk half uur/uur een baansluiting. En als jullie dan de baan op gaan moet je de hele tijd iedereen langs laten omdat je te weinig/geen baankennis hebt.
Dus oplossing; Winter!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Je moet wel op een paar dingen letten:
- laat de motor goed warmdraaien; dwz niet alleen het koelwater op temperatuur maar ook de olie moet op temperatuur zijn.
- zorg dat de koeling in orde is
- zorg dat de oliedruk in orde is
- zorg dat de versnellingsbakolie en diff-olie op peil zijn
- zorg dat je koppeling goed is, wanneer deze eenmaal gaat slippen dan is het vrij snel gedaan
- laat de motor uitdraaien na zware belasting: laat de motor rustig stationair draaien zodat er nog olie rondgepompt wordt zodat de warmte van de warmte delen van de motor wordt afgevoerd totdat de motor op normale bedrijfstemperatuur is. Een rustig stukje uitrijden is beter dan de motor stationair laten draaien.
Vooral bij een turbo-motor is dit laatste punt zeer belangrijk.
Ik jaag m'n auto's, motoren enz altijd om de bepaalde tijd weleens door. (niet tot het uiterste maar af en toe moet er weleens flink gewerkt worden;)) Hier is helemaal niks mis mee, zo komt de boel tenminste nog eens flink op temperatuur. Dit heeft een aantal voordelen:
- eventueel vocht wat in de motorolie komt door het rijden van kleine stukken verdampt en kan geen schade meer aanrichten
- roetaanslag in de uitlaat (katalysator) en motordelen wordt volledig verbrand of doorgeblazen. De motor wordt als het ware schoon. Niet verkeerd voor bijvoorbeeld een katalysator.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar ook om een beetje te 'verkennen' hoe de baan erbij ligt.
Het komt daar regelmatig voor dat een kant hartstikke droog is en de andere kant het keihard regent.
Vergeet niet, een rondje is 22 km!!
Voor de mensen die heeeel erg zuinig zijn op hun volvo moeten echt niet gaan, een ongeluk zit daar echt maar in een klein hoekje!
En als je komt, zorg echt dat alles maar dan ook ALLES goed is en dubbel gecontroleerd, want je motor krijgt ze daar echt wel flink op z'n z.k.
En niet te vergeten je onderstel!
Is niet voor niets dat elk merk daar komt testen wat hun soort auto doet.
gr
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.