show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340 sedan uit 1984: mijn dagelijkse auto

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2008 09:56 #734350 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 sedan uit 1984: mijn dagelijkse auto
Met zo'n klmstand is het toch niet zo erg dat het motortje misschien/waarschijnlijk op is. Nieuw motortje zorgt er misschien ook voor dat hij weer iets frisser/vlotter rijdt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2008 10:00 #734351 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 sedan uit 1984: mijn dagelijkse auto
Hij reed al erg fris volgens mij, toch?

Deze moet rijden ben ik het ook wel mee eens. En deze motor weer OK maken is natuurlijk het mooiste (Alleen al om te bewijzen hoe degelijk deze motoren blijven:+). Maar een andere 1.4 is 99% zeker de goedkoopste en snelste oplossing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2008 10:02 #734352 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 sedan uit 1984: mijn dagelijkse auto
Ik wilde zo graag de 6 ton halen! Maar het is inderdaad geen schande als hij aan zijn einde is. Motortje liep verder uitstekend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2008 10:05 #734353 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 sedan uit 1984: mijn dagelijkse auto
Dan verwijderen we straks allemaal onze reactie, er is helemaal nooit een ander motortje ingekomen:D. Wat niet weet.........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 10:24 #734354 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 340 sedan uit 1984: mijn dagelijkse auto
Dat lijkt me een goed idee. Zoek dan nog slagletters en cijfers om het orginele serie nummer over te zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2008 10:29 #734355 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 sedan uit 1984: mijn dagelijkse auto
Permanent marker;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 09:55 #738993 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 sedan uit 1984: mijn dagelijkse auto
Hij leeft weer!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2008 10:22 #738997 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340 sedan uit 1984: mijn dagelijkse auto
Goed nieuws!

Leg uit!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 18:19 #739071 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 sedan uit 1984: mijn dagelijkse auto
Als ik het goed begrijp is dat gedoe met de motorsteunen toch nog goed gekomen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 20:59 #739112 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 sedan uit 1984: mijn dagelijkse auto

Niels;77443 schreef : Als ik het goed begrijp is dat gedoe met de motorsteunen toch nog goed gekomen?


Nou, ik zal het even kort proberen te houden:

Er zat dus een B14.4E in, dus ga je bij Erik in de schuur op zoek naar een B 14.4E. Er staan verschillende B14.4S blokjes (met die pijpjes aan de kop) en ik heb gespot:

- B14.3
- B14.2
- B14.1
- B14.0

En verder nog enkele B172's, B200E, B230E, B20, etc. maar da's niet relevant. Ik wil een B14.4E, want dan denk ik het minste gezeik tegen te komen. Watskebeurt? De motorsteunen van het nieuwe blok zitten schuin, van de oude recht naar beneden. Dus, 2 mogelijkheden. Voorbalk vervangen of de motorsteunen over zetten. Ik koos voor motorsteunen overzetten. Losdraaien: krak. Andere kant: krak. Uitboren, schroefdraad heel gebleven. Maar nu: oude rechte motorsteunen hebben een engelse schroefdraad, het nieuwe blok heeft op die plek een metrische schroefdraad. De nieuwe motorsteunen passen wel op die plek, maar die zijn weer te hoog. Dus de nieuwe motorsteunen maar weer schuin geplaatst (met dat tussenstukje met stangetje). Al dat gedoe met krak en uitboren was dus niet nodig geweest. Afijn, moet je dus toch de voorbalk vervangen. Natuurlijk heeft Erik die in meervoud liggen (zoals Bram ook weet), dus vervangen..... past de stabilisatorstang weer niet. Die ook vervangen en eindelijk kan de motor erin. Nu werkt alles, maar ratelt de koppeling nog. Zal van het weekend wel goed komen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD