340 sedan uit 1984: mijn dagelijkse auto
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Deze moet rijden ben ik het ook wel mee eens. En deze motor weer OK maken is natuurlijk het mooiste (Alleen al om te bewijzen hoe degelijk deze motoren blijven:+). Maar een andere 1.4 is 99% zeker de goedkoopste en snelste oplossing.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Leg uit!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;77443 schreef : Als ik het goed begrijp is dat gedoe met de motorsteunen toch nog goed gekomen?
Nou, ik zal het even kort proberen te houden:
Er zat dus een B14.4E in, dus ga je bij Erik in de schuur op zoek naar een B 14.4E. Er staan verschillende B14.4S blokjes (met die pijpjes aan de kop) en ik heb gespot:
- B14.3
- B14.2
- B14.1
- B14.0
En verder nog enkele B172's, B200E, B230E, B20, etc. maar da's niet relevant. Ik wil een B14.4E, want dan denk ik het minste gezeik tegen te komen. Watskebeurt? De motorsteunen van het nieuwe blok zitten schuin, van de oude recht naar beneden. Dus, 2 mogelijkheden. Voorbalk vervangen of de motorsteunen over zetten. Ik koos voor motorsteunen overzetten. Losdraaien: krak. Andere kant: krak. Uitboren, schroefdraad heel gebleven. Maar nu: oude rechte motorsteunen hebben een engelse schroefdraad, het nieuwe blok heeft op die plek een metrische schroefdraad. De nieuwe motorsteunen passen wel op die plek, maar die zijn weer te hoog. Dus de nieuwe motorsteunen maar weer schuin geplaatst (met dat tussenstukje met stangetje). Al dat gedoe met krak en uitboren was dus niet nodig geweest. Afijn, moet je dus toch de voorbalk vervangen. Natuurlijk heeft Erik die in meervoud liggen (zoals Bram ook weet), dus vervangen..... past de stabilisatorstang weer niet. Die ook vervangen en eindelijk kan de motor erin. Nu werkt alles, maar ratelt de koppeling nog. Zal van het weekend wel goed komen.