show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
340 1.7 gle millionaire
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-07-2008 18:12 #720402
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 340 1.7 gle millionaire
de auto heeft geen schade gehad achter,ik heb een kennis uit de autoschade er bij gehaald en die zag geen vreemde dingen achterin de auto.,ik wist alleen niet dat er een millionaire sticker op moest zitten..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-07-2008 19:05 #720406
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 340 1.7 gle millionaire
hier wat pics van de as,het hart van de as is 2 cm breed...en de lengte is 121 cm lang.,en 8,5 cm breed
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2008 19:48 #720411
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340 1.7 gle millionaire
Dit is toch gewoon een 340 as met een door een gevulkaniseerd rubber bevestigde spievertanding?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2008 19:50 #720412
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340 1.7 gle millionaire
En inderdaad, het differentieel zit aan de achterkant van de auto en heeft niks met de (cardanas) te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-07-2008 20:03 #720413
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 340 1.7 gle millionaire
wat zou het kunnen zijn dan,een kant van de as is de vertanding weg.,ligt dit aan de dif of zit er wat scheef in drijflijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
20-07-2008 23:45 #720426
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 340 1.7 gle millionaire
of aan een versleten koppelingsplaat? of aan ruimte in de spiebanen? of aan een scheve aandrijflijn, idd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-07-2008 00:04 #720432
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 1.7 gle millionaire
de inbusboutjes lopen nog wel eens iets los.
zodra er ook maar iets speling op komt, gaat het zitten jutteren en dan slijt de hele spiebaan weg!! totdat de tandjes niet meer blokvormig zijn maar messcherp, en dan breken ze weg (en draait de as dol)
voor de duidelijkheid; op de foto zie je de standaard 340 schakel, aandrijfas.
die is wel anders dan een aandrijfas van een vario, maar identiek aan de 340 1.4 handbak, 1700 en diesel.
de 360 aandrijfas is weer een hoofstuk apart; echt compleet anders.
zodra er ook maar iets speling op komt, gaat het zitten jutteren en dan slijt de hele spiebaan weg!! totdat de tandjes niet meer blokvormig zijn maar messcherp, en dan breken ze weg (en draait de as dol)
voor de duidelijkheid; op de foto zie je de standaard 340 schakel, aandrijfas.
die is wel anders dan een aandrijfas van een vario, maar identiek aan de 340 1.4 handbak, 1700 en diesel.
de 360 aandrijfas is weer een hoofstuk apart; echt compleet anders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-07-2008 15:33 #720524
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 340 1.7 gle millionaire
klopt idd,een inbusbout zat wel iets los ja.,zit er nog verschil qua diktes met as dan van een 340?wat is er dan anders aan een as van een 360?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2008 15:52 #720529
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340 1.7 gle millionaire
De constructie van de 360 aandrijving is totaal anders. Die is uitgevoerd volgens het "transaxle" principe, niet met een cardanas.
De aandrijfas van een 360 ligt in een aantal lagers in een stalen buis. Deze buis loopt van het koppelingshuis naar de versnellingsbak. Motor en versnellingsbak zijn in principe 1 geheel. De versnellingsbak is daardoor het 3e ophangpunt van de motor.
Zoek in 1 van de folders in het ledenmenu maar eens een plaatje op van de aandrijflijn van een 360.
Porsche 944 transaxle:
De aandrijfas van een 360 ligt in een aantal lagers in een stalen buis. Deze buis loopt van het koppelingshuis naar de versnellingsbak. Motor en versnellingsbak zijn in principe 1 geheel. De versnellingsbak is daardoor het 3e ophangpunt van de motor.
Zoek in 1 van de folders in het ledenmenu maar eens een plaatje op van de aandrijflijn van een 360.
Porsche 944 transaxle:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-07-2008 22:58 #720585
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 340 1.7 gle millionaire
is idd een verschil met as van een 340 en 360..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets