340 1.7 gle millionaire
- J. Ruiter
- Verbannen
-
er zit een diff onder van een 2 liter(360)..de aandrijas is ook afkomstig van een 360,ik heb het diff vervangen na 2 weken dat ik de auto had,het diff ging kapot.,en moest toen een 2ehandse diff vinden voor een 340 gle.,toen ik het kenteken door gaf zeiden ze 340 model.,ging het diff monteren en toen kwam ik er achter dat er een ander diff onder zat dan de 1.7.,namelijk de 2 liter diff en aandrijfas..nu heb ik op de site van de v3c gezien dat de millionaire een speciaal model qua is techniek,extirieur,intirieur..dus of nou de 2 liter diff of de 1.7 diff standaard was weet ik niet..wat ik wel weet dat de aandrijfas en diff van de 2 liter er hier onder zit en deze vertandinding in de as aan een kant weg is..mischien een beunhaas geweest die er een diff en as van de 2 liter onder heeft gezet?Bodejodel;62739 schreef : Een aandrijfas van een 340 die niet onder een 340 past?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
ga ik ff naar de schuur om wat foto's te schieten van de as,van de auto komen morgen de foto's...staat namelijk in de garage van mijn schoonouders..:worship:antiekeradio;62743 schreef : ja, ik snap het ook nog steeds niet!
maar ik hoop dat Jeroen wat foto's maakt zodat we met zn allen kunnen mee gapen. Een 1.7 met torquetube, dat zou nieuws zijn...
- V300 register
- Verbannen
-
Koppelingshuis-primaire aandrijfas-versnellingsbak-differentieel-secundaire aandrijfassen.
Het leek erop dat je de primaire aandrijfas van een 360 onder een 340 wilde
gaan schroeven. Dat zou moeilijk worden.
Differentieel en aandrijfassen van een andere 340 terugbouwen, zou ik dan
zeggen.
Volgens mij zijn de differentielen van een 300 gelijk qua inbouw.
De reductie kan verschillend zijn.
Alleen de secundaire aandrijfassen van een 360 GLT verschillen van de rest.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het zou kunnen dat het differentieel van 1.7 vooral omdat t een GLE is, een andere overbrenging heeft dan een 'gewone' 1.7. Als (ik zeg als) er al een dikke torque tube onder zit, dan hebben ze aan het koppelingshuis toch de nodige aanpassingen moeten verrichten denk ik. aangezien dat de (buitenste) dikke, zwarte stalen huls aan de voorkant met 4 bouten/moeren aan het kopp. huis geschroefd is. Al met al vrij onwaarschijnlijk dus.. Heb je niet per ongeluk een aandrijfas van een variomaatje gepakt, en toen tot de conclusie gekomen dat t niet paste, want dan zou t wel kunnen..ik wacht in spanning af naar de vorderingen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-