× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

Lees meer
30-07-2008 19:58 #721429 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Zonde nu dat ik geen foto's heb gemaakt maar voor wat detail werk gaan de plastic afscherm platen er binnenkort toch weer even vanaf dus dan kan ik er alsnog even een foto van nemen zodat je kunt zien hoe ik het heb gedaan.

Eigenlijk gewoon het mdf frame op het plaatwerk van het kick-panel gemonteerd met daartussen een laag bitumen en ook op het plaatwerk van de binnen kant van het de kick-panel ruimte, beetje schapenwol om de ruimte wat op te vullen en klaar is je demping.

Het is een prima plek om wat kleinere luidsprekers te monteren en het geluidsbeeld staat toch vrij hoog in de auto, net boven het dashboard.

De actieve sub ondersteund de kleine luidsprekers prima, was eerst nog bang dat het een typisch boom boxje was maar dat is absoluut niet zo, loopt juist erg ver door en een mooi droog laag ( binnen de grenzen van zo'n klein kastje )

Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2008 20:24 #721430 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;63987 schreef : Ook had ik ondertussen bedacht om de versterker in het dashboard kastje te plaatsen, zo gezegd zo gedaan...


Wordt die versterker daar niet erg warm? Kan ie z'n warmte wel goed kwijt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2008 20:58 #721435 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Voor zover ik nu kan bekijken ( voelen ) gaat dat prima Doeke, ik ben nog bezig met de geleiders van de dashboardkastklep zodat bij openen hij op een kier blijft staan ( ca 5 cm open ) om bij zwaar gebruik, warmte zoals vandaag af te kunnen koelen of gewoon voor de show.

Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2008 09:31 #721484 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vlak naast dat kastje loopt het kanaal wat koude lucht door de middelste roosters blaast. Dit moet toch wel af te takken zijn zodat je hem zelfs actief kan koelen...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2008 19:21 #721526 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Leuk dat je dat zegt Jeroen, daar zat ik zelf gisteren ook ineens aan te denken, misschien dat ik daar nog eens wat mee ga doen.

Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2008 20:01 #721530 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Probeer het wel te doen terwijl het dashboard er in zit... Het is nogal een klus om alles uit te bouwen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-08-2008 22:51 #721656 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vrijdag avond, niet te warm en een zonnetje erbij...............met de auto bezig!

Maar weer eens even de auto gewassen want dat was al weer zo'n drie weken niet gebeurt.

Verder de bitumen platen die ik nog van het audio project over had verwerkt onder de achterbank, de bedoeling is om er nog twee pakken bij te kopen en dan de kofferbak bodem ook helemaal te bekleden met bitumen.

Ook heb ik vanavond het "full options" instrumentenpaneel binnen gekregen, even alle lampjes nalopen en de snelheids/kilometerteller uit het originele paneel halen zodat de kilometerstand iig origineel blijft.

Als ik het nieuwe paneel ga plaatsen is dat meteen een mooie gelegenheid om even wat naaimachine olie in de bowden kabel van de snelheidsmeter te laten lopen zodat deze onder de 50 km/h niet meer zo zwabbert.

Ok weer genoeg ge...., foto's!






















Volgend weekend bij droog weer verder.


Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-08-2008 23:01 #721657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
die matjes met kruis erin; dat IS al bitumen.. heel de kofferbodem heeft dat spul er ook al in zitten.


onder de achterbank bereik je meer met weefsel-achtige stoffen. Vilt, ofzo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2008 11:39 #721670 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ok Wouter, ik zal het onthouden en dat kan dan nog op de onderkant van de de achterbank zelf.

Ja ik wist dat dit al bitumen was, ik hoop op een stukje extra demping door de extra laag.

Gr; Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-08-2008 20:27 #722431 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Gisteren was het weer eens lekker zonnig en warm hier dus de 340 gewassen en sommige plaatdelen met cleaner behandeld, daarna de hele auto in de wax.












Vandaag het instrumentenpaneel uit de auto gehaald en de kilometerteller-snelheidsmeter verwisselt met die in het GLT instrumentenpaneel.

De voorzijde van de GLT unit schoongemaakt en de lampcontactjes schoongemaakt met contactspray.
Meteen ook alle lampjes gecontroleerd en de achtergrondlampjes verwisseld voor nieuwe.
Als laatste nog even de vacu?m slang er aan en wat foto's genomen:






GLT versus Basis ( hoewel het nog kaler kan zonder de klok..........)





Verder vraag ik me al een tijdje af hoe het nu toch zit met het interval relais, ik heb wat foto's van de bedrading onder de stuurkolom gemaakt en kom daar ook het volgende relais tegen:




Waarop ik me steeds harder begin af te vragen............rara hoe zit dit want de ruitenwisser handle kan omhoog (interval ) en op dit relais staat ook intervall, maar als ik de handle omhoog zet gebeurt er toch echt niets...........:wtf2:, misschien dat ??n van jullie het weet en anders nog maar eens een foto nemen van de draden die aan dit relais zitten en de bijbehorende draadkleuren in het schema opzoeken.

Eens even zien...verder nog iets, ow ja ik vroeg me af of de connectoren die op plaats 6 en 12 horen ( buitentemperatuur sensor ) ook ergens los te verkrijgen zijn.




Volgend weekend als het droog is de GLT unit inbouwen als ik de paar kleine onderdeeltjes kan krijgen die nog nodig zijn.


Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets