× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

Lees meer
24-07-2008 22:23 #720847 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Zo, weer even een kleine update!
Alvast mijn nederige excuses in deze update alleen maar:bla:

In de tussentijd bezig geweest met de voorbereidingen voor de audio die er in moet gaan komen.

- Antenne geplaatst.

- Bedrading gelegd ( cinch kabel met remote draad/voedingskabel/antenne kabel met voedingskabel voor de ingebouwde versterker.

-Van MDF de frames gemaakt waarde luidsprekers in komen en een plank met dezelfde grootte en vorm als de kofferbakmat, heb daar de mat op vast gelijmd.

Van het weekend bitumenmat plakken op de binnen en buitenzijde van het kick-panel gedeelte, luidspreker frames monteren en de ruimte opvullen met schapie schapie wol.....

Verder nog de luidsprekerbedrading trekken, deze zou eerst naar de radio stekker lopen maar ik heb ondertussen ook een kleine twee kanaals versterker erbij gekocht die waarschijnlijk in de ruimte achter het handschoenen kastje komt.

De voedingskabel moet dan dus ook nog even afgesplitst worden d.m.v verdeelblokjes en er zit een auxilary uitgang op de versterker om de actieve sub aan te sturen.

En dan natuurlijk nog alles aansluiten en afstellen, genoeg te doen nog dus maar dat is absoluut niet erg!

Van het weekend de camera maar weer even meenemen om wat foto's te te nemen zodat ik ze hier weer kan laten zien, want zoals een oud gezegde luid.....

:pics:


Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2008 14:22 #721184 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
zo'n mooie auto en dan nog niet af?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2008 21:39 #721249 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Eeeeeeeeeeeh nee Volvo freak, nog lang niet af........:nono:

Afgelopen zaterdag stopte het hier in Deventer om ca 11.00u met regenen dus hoppa meteen de auto ingedoken en aan de slag!
Vrijdag avond had ik de bitumen er al in geplakt dus kon ik nu beginnen met het monteren van de houten frames waar de luidsprekers nu inzitten.
Ook had ik ondertussen bedacht om de versterker in het dashboard kastje te plaatsen, zo gezegd zo gedaan en na een antal uurtjes flink zweten kon de nieuwe radio dan ook aangezet worden en...............yesssss dat klinkt lekker zeg, nog even de versterker en de subwoofer afgesteld om daarna even een kwartiertje te genieten van Tanita Tikeram :)

De dubbelzijdige kofferbak bekleding op een plaat is ook bijna klaar, heb er net de " vuile bekledingszijde" opgelijmd, morgen even langs de pasvorm gemaakte plaat afsnijden en de montage gaten voor de actieve sub er in maken en dan kan dat er van het weekend weer in.

Natuurlijk nog even een paar foto's van mijn rijdende concertzaal.....:p























En het schema van de installatie:




Zo dat is dat, nu weer verder met het exterieur/interieur (wassen, poetsen, polijsten,waxen, roest plekken behandelen upgraden etc etc )

Ook de techniek zal de komende tijd wat meer aandacht krijgen, het lijkt me sowieso leuk om op de aankomende sleuteldag aanwezig te kunnen zijn ( de auto eens aan de onderzijde bekijken en de technische staat door mensen die er meer verstand van hebben laten te laten beoordelen.

Als het aankomend weekend goed weer is ( droog ) weer lekker aan de slag met natuurlijk ( eehm als ik de camera niet vergeet mee te nemen...) weer de nodige foto's.

Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2008 11:09 #721302 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ziet er goed uit!
Waar zitten die houten frames en heb je daar ook een foto van?
Ik ben zelf niet zo'n fan van de speakers in de deurpanelen, die zijn gewoon veel te slap, dus ik zou ook graag mijn speakers in wat meer massa willen plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-07-2008 20:15 #721337 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
deze zit er bij mij in de 360..echt een klassieker.,een blaupunkt zurich..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2008 22:08 #721355 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Daar zeg je zoiets Jeroen, had inderdaad wel wat meer foto's kunnen nemen van alles ( ook de voorbereiding ) maar dat is er dus jammer genoeg niet echt van gekomen en daarbij komt nog dat als ik eenmaal lekker aan het werk ben ik ook maar door blijf gaan en zelfs moet opletten dat ik af en toe wel even wat eet en drink tussendoor.

De houten frames heb ik gemaakt van 8 mm MDF en gemonteerd op de plek van de oorspronkelijke luidsprekergaten in de kick-panels op zowel de binnen als buitenzijde van de carroserie op die plaats heb ik bitumen geplakt (fibraflex) en de ruimte ( "luidsprekerkast" ) opgevuld met schapie schapie wol.

Verder heb ik het originele kunststof luidspreker frame gebruikt om de gaten mee af te tekenen zodat de bestaande voorgestanste gaten in de carosserie gebruikt kunnen worden.


Het frame van deze luidspreker dus:



Wel veel passen en meten want zeker links was de ruimte beperkt vanwege de motorkap ontgrendeling.


Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2008 22:29 #721360 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Bodejodel;64040 schreef : Ziet er goed uit!
Waar zitten die houten frames en heb je daar ook een foto van?
Ik ben zelf niet zo'n fan van de speakers in de deurpanelen, die zijn gewoon veel te slap, dus ik zou ook graag mijn speakers in wat meer massa willen plaatsen.


wouter plaatst ze in de kickpanels, die kleine plastic plaatjes bij je voeten waar origineel een rechthoekige speaker in past. dit is van zulk slap plastic dat je het voor het mooie inderdaad moet verstevigen.

de deurpanelen zijn sterk genoeg voor een set speakers, (of 2, of 3, of 4) of je moet er een woofer van 20 kg tegenaan willen schroeven.

ziet er goed uit wouter! bitumen heb ik niet nodig, bij mij trilt toch alles wel.. voor een setup zoals de jouwe (zelfs al met een actieve sub) gaat het dan wel weer heel mooi klinken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2008 22:38 #721363 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

AvdAkker;64099 schreef : wouter plaatst ze in de kickpanels, die kleine plastic plaatjes bij je voeten waar origineel een rechthoekige speaker in past. dit is van zulk slap plastic dat je het voor het mooie inderdaad moet verstevigen.

Ik wist wel waar ze zaten, maar ik was benieuwd wat hij met het hout had gedaan. De kunststof bekleding helemaal vervangen door hout of alleen een rand rondom de speakers?

AvdAkker;64099 schreef : de deurpanelen zijn sterk genoeg voor een set speakers, (of 2, of 3, of 4) of je moet er een woofer van 20 kg tegenaan willen schroeven.

Ik had daar bij mijn vorige 360 10 cm speakers gemonteerd en ik vond dat de deurpanelen teveel meetrilden. Daardoor werd het geluid al vervormd bij een relatief laag volume. In de hoedenplank had ik 2 flinke 6x9 3-weg speakers zitten. Onder de volledige hoedenplank had ik 2 x 8 mm MDF gelijmd. Die speakers klonken wel zuiver.
Het hoeft van mij niet hard (ik wil nog langer van mijn oren genieten) maar het moet wel heel erg zuiver klinken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2008 22:49 #721366 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
ja das waar, dat van mij gaat wel zo hard dat je van kleine trillingen niets merkt:lol::lol:

meetrillen kun je ook verhelpen door over de gehele zijkant behalve bij de ruit een rubber strip op raakvlakken te plaatsen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2008 23:28 #721374 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dan trilt het paneel zelf nog wel mee, inclusief kaartenbak enzo...
Deurpaneel stijver en zwaarder maken met MDF en loodbitumen is eigenlijk de enige echt goede oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets