× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-08-2008 22:49 #726738 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
het effect van de hysterese merk je vooral bij het uitrijden zonder gasgeven.

de auto gaat dan een beetje 'galloperen' dwz lichtjes van toerental varieren rond de 1800.


als de regeling niet AAN/UIT zou zijn, kon die het vacuum afbouwen vanaf plm 1850 toeren, naar volledig uit onder de 1750 toeren. dan merk je geen aan/uit schakelgedrag meer.

bij een VAG auto heet zo'n 'vloeiende regelklep' standaard; N75.
en die gaan bijna net zo vaak kapot als EMVK's :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2008 20:08 #726836 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Aha ok, helemaal duidelijk en leuk dat je het even uit wilt leggen, word die klep bij de VAG auto's ook gebruikt in automaten dan?

Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-09-2008 21:14 #726845 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Audi multitronic?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-09-2008 23:52 #726875 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
nee, de N75 is een luchtklep, heeft niets met automaten te maken. die zijn allemaal geregeld met hydraulische druk (ATF of andere speciale olie)

n75-achtige kleppen sturen meestal hele kleine balgjes aan;

- afslagklep (bij een diesel)
- wastegate of turbogeometrie (daar zit de echte N75)
- EGR klep

ik denk dan ook dat daar het probleem zit; ze zijn niet bedoeld om een grote buffer zoals de schijven van een vario, vacuum te regelen. De membraamdoosjes die ze normaal aansturen is maar een paar cc inhoud.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2008 20:23 #726952 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ah kijk dan heb ik waarschijnlijk erg veel geluk gehad met de VW Caddy 1.9 TDI ( het nieuwe model ) waar ik voor een vorige baas in gereden heb, 90.000 km zonder problemen..........nu maar hopen dat de EMVK het ook zo lang gaat volhouden nu hij weer naar behoren werkt!

Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2008 21:11 #727048 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vandaag het dashboard klokje binnengekregen, het lampje zit er alleen niet in en misschien dat iemand een idee heeft wat voor lampje (met houder) hierin hoort?




Komende zaterdag even netjes monteren.


Gr; Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2008 18:57 #727228 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Weer even een kleine update;

Er is weer wat voor het interieur bijgekomen en wel in de vorm van een verlengd middenconsole:


Met de draaiknop kan het basvolume geregeld worden :groovy:
Mocht ik nog eens de stoelverwarmingsmatjes kunnen vinden wil ik deze ook graag aansluiten :grr3:












Het klokje heb ik nog niet gemonteerd, ga dit dan samen doen met het monteren van het verlengde middenconsole.


Iemand misschien ook een idee met wat voor soort schroef/bout de achterkant van dit middenconsole word vastgezet?


Gr; Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2008 20:49 #727242 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
dat laatste vormde bij mij ook een probleem, ik had origineel het asbakje en centenbakje, zonder de verlenging met de schakelaars etc. dat zat met een lange parker in de tunnel geschroefd dit gat was echter zo uitgewoond dat daar niets mee te beginnen was. ik heb toen zonder verder te kijken of het ging passen het gat opgeboord en een m5 trekmoer geplaatst met dito boutje, en toen ging ik de tunnel passen.. mooi niet, bout te dik.

origineel is het met een parker geschroefd, maar ik ga nu van onderaf een plaatje tegen de bodem aan popnagelen en een m4 trekmoer plaatsen met boutje. geeft wat meer houvast als een parker denk ik..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2008 20:51 #727243 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

AvdAkker;67660 schreef : geeft wat meer houvast als een parker denk ik..

Ja, met al dat dwarse gedoe van je kun je elk beetje houvast gebruiken!
:humor:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2008 21:24 #727245 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Alles vastmaken met M8 bouten/moeren en locktite Anjo...........:D

Bedankt voor je antwoord, ik zat inderdaad ook al te denken aan een zelftappende parker met wat vaseline ofzo er tegen aan ivm roesten.

Als dit gemonteerd is weer eens verder prakeseren op het ruitenwisser inter(ge)val..............:wtf2:


Gr; Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets