Blue Special No. 2 van Steven (ex)
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
wel het schroefje goed terug vastzetten naderhand

- V300 register
- Verbannen
-
Bij Brezan kan je ongetwijfeld de juiste onderdelen krijgen. Volvo moet zich schamen dat ze dit niet in huis hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
Die bougies en de rest vd ontsteking laat ik dus maar gewoon even zitten, want ik heb geen trek in een fout maken zo vlak voor ik naar de RDW wil rijden, maandagochtend is het namelijk zo ver! De bougies kreeg ik niet losser of vaster vanuit die benarde positie, ben eigenlijk allang blij dat ik er niet ??n gemold heb. Mijn geduld werd erg op de proef gesteld. Weer een bewijs dat ik niet geschikt ben voor 'techniek'.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;64356 schreef : even losmaken, kun je er gelijk een stuk beter bij.
wel het schroefje goed terug vastzetten naderhand
H?t schroefje? Zit dat ding met ??n schroef vast?
Ik maak altijd een tekeningetje van hoe het precies aangesloten was (volgorde kabels en hoe de schroefjes zaten)...ik heb de kap dus al wel losgehad, maar dat hielp niet zoveel. De hele stroomverdeler moet eraf...en toen haakte ik maar definitief af.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Afijn, de voorbereidingen zijn getroffen: 2 nieuwe bougies, luchtfilter en accu

- V300 register
- Verbannen
-
(das een AC delco, wordt nog leuk als je daar de puntjes + condensator van wilt gaan vervangen..)
overigens, bij een puntjes ontsteking is het niet zo slim om zonder meer de verdeler los te schroeven, want de verdraaiing bepaalt het ontstekingstijdstip.
je kunt hem wel aftekenen t.o.v. het blok en later precies zo terugzetten. het is 1 enkele moer, sleutelmaat 11, aan de linkerkant van de verdeler.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben nu ook blij dat ik de verdeler niet heb losgehaald. Als ik direct had gezien hoe ik 'm los kon halen, dan had ik dat wel gedaan namelijk en totaal niet op de verdraaiing gelet.
edit: doorgehaald = verkeerde uitleg, het ziet er gewoon anders uit allemaal

- V300 register
- Verbannen
-
(B14.1 ligt er in)
Omdat deze wagen puntjes ontsteking heeft heb ik voor de niet-R variant gekozen.
Het "ontstoord"-principe is dan niet nodig? Warum? Ik zit geheel niet in zulke materie.