show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Blue Special No. 2 van Steven (ex)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2007 10:51 #673067 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Als het goed is komt de parkeerwachtster(die weet daar veel vanaf want die doet ook in oude auto`s) hier zo een visje eten dan zal ik het eens navragen en dan laat ik het je meteen weten via een p.b.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2007 10:56 #673068 door V300 register
thanks, als het niet mag, dan moet ik 'm eerst naar de schuur van m'n ouders brengen en dan de autotransporter weer teurgbrengen naar utrecht (wat dus sowieso moet als ie wordt afgekeurd), dat zou geen ramp zijn, maar handiger is zeker als ie wordt goedgekeurd en daarna hier mag staan :) Overigens hebben we hier geen parkeerwachters, omdat het vrij parkeren is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2007 11:02 #673069 door V300 register
Er staat hier trouwens al heel lang een Citroen CX 20 RE voor de deur...ik heb even het kenteken gechecked...hij is niet gekeurd. Dat mag dus eigenlijk ook niet, toch? Kan ik 'm er net zo goed naast zetten. Alleen valt die van mij dan meer op door geen plaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2007 11:23 #673070 door V300 register

punkazz;29035 schreef : Er staat hier trouwens al heel lang een Citroen CX 20 RE voor de deur...ik heb even het kenteken gechecked...hij is niet gekeurd. Dat mag dus eigenlijk ook niet, toch? Kan ik 'm er net zo goed naast zetten. Alleen valt die van mij dan meer op door geen plaat.

als er iemand tegenaan rijdt ben je waarschijnlijk zuur, maar als het voor 2 dagen is.. tjah, je moet het zelf weten natuurlijk. officieel zal het ongetwijfeld NIET mogen. kun je de auto niet ergens voor een paar dagen op een priv? terrein kwijt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2007 13:02 #673071 door V300 register
ik vraag het sowieso nog even na bij de rdw, en anders kan ik 'm inderdaad wel kwijt bij m'n ouders.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2007 16:45 #673088 door V300 register
Je mag geen auto zonder kenteken op de openbare weg zetten, dus ook niet voor twee dagen. Maar goed... ik sluit me aan bij wat Wouter zegt ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2007 18:08 #673131 door V300 register
Ik heb 'm opgehaald! Helaas was het veel te druk bij de RDW in Veldhoven en zijn we doorgereden naar Heerde, waar ik de auto in de schuur heb gezet. De keuring komt dus later en zal nog wel eventjes duren. Heb er ook geen haast mee en ik denk dat ik dat ook niet moet hebben, want er zijn toch een aantal punten waar hij op afgekeurd kan worden. Maar daar heb ik zeker (op lange termijn) geld en tijd voor over.
Op het keuringsrapport uit Belgi? staan ook een aantal meldingen die daar mee te maken hebben.

- Aan de rechterdorpel zit een roestplek met breuk/gat. In Belgi? nog geen afkeur, maar in NL weet ik het zo net nog niet (kan meer rottigheid achter zitten). Dit wordt (ooit) laswerk en dat wil ik goed laten doen, maar als het mag eerst zonder laswerk door de keuring, anders wordt het lastig met het vervoeren van de auto. Nu maar hopen dat er verder niets verstopt zit.
- Rookuitstoot ligt ook wat aan de hoge kant. Denk dat dat met het CO gehalte te maken heeft. (kwam er in Belgi? wel mee door vorig jaar)
- De uitlaat heeft z'n langste tijd ook wel gehad denk ik. Dat had ik al wel een beetje verwacht, omdat hij een mooie (niets voor de 3-serie) brom maakt. Mag best zo blijven, maar kans op een gat ergens is groot. In het laatste stuk zit tevens een rare knik.

Eigenlijk is dat alles wat ik als technisch leek kan zien en beredeneren. Remmen lijken goed te werken. De motor ziet er schoon uit en over de lak word ik steeds enthousiaster. Afgezien van de ruwe afwerking op plekken die niet direct zichtbaar zijn, vind ik 'm mooi glimmen, op de grille na dan. Ook geen spoor van een chocolip. Hij start en loopt goed, voor zover ik in dat kleine stuk naar de schuur heb kunnen voelen, bij de schuur aangekomen kon ik de choke al weer uitzetten.

Over de rit: toch spannend zo'n auto vlak achter je! Maar alles is vlekkeloos verlopen. Helaas geen foto's kunnen maken. Had ik erg graag gewild, maar de batterijen waren leeg, aarrgghh. Was erg mooi geweest zo'n V70 met 343 combinatie.

Ik probeer deze echt te behouden voor langere termijn, maar in eerste instantie wordt het een roadtrip-auto voor bijvoorbeeld naar Zweden, dus hoeft niet direct perfect te zijn. De nadruk blijft nog steeds op de functie van de auto liggen...dus mocht je me ooit in deze auto zien en nog 'plekjes' zien: "ik heb ze gezien (of niet :woops:), maar heb er nog niks aan gedaan". ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2007 18:27 #673134 door V300 register
Gaaf dat ie nu in Nederland is! Ik vond je eerste al erg leuk, en ik kon nog duidelijk zien hoe hij er nieuw uitgezien zou hebben :D Ik vind het echt een van de leukste 300's die ik ben tegengekomen.

En nu nog eentje erbij! :groovy:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2007 20:21 #673136 door V300 register
Mooi man ik hoop dje er veel plezier van gaat krijgen.
En die plekjes krijgen we allemaal naar maten we ouder worden.... toch:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2007 11:54 #673158 door V300 register

punkazz;29104 schreef : ...dus hoeft niet direct perfect te zijn. De nadruk blijft nog steeds op de functie van de auto liggen...dus mocht je me ooit in deze auto zien en nog 'plekjes' zien: "ik heb ze gezien (of niet :woops:), maar heb er nog niks aan gedaan". ;)

Ik ben het helemaal met je eens! Auto's mogen best wat 'karakter' hebben.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC