show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Blue Special No. 2 van Steven (ex)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 15:26 #768395 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Wie wil mij binnenkort klepjes leren stellen? Vandaag met het raam open was het echt duidelijk te horen, storend. Ik zal dus wel over de schouders meekijken/zelf proberen/fouten maken en met pen en papier + fototoestel in de aanslag staan. Uiteraard kan ik naar je toe komen (deze zomer). Wat een heerlijk weer...waarom zit ik nog achter de computer?!?!?!?!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 15:56 #768408 door V300 register
Zal ik je eens een keer helpen Steven? Ik heb er een heel handig gereedschapje voor en natuurlijk mijn veelgeprezen voelermaatjes. Als jij voor een nieuwe klepdekselpakking zorgt komt het heulemaal goed.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 16:00 #768410 door V300 register
Vind het een goed plan. Is die pakking ergens te bestellen via internet?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 16:08 #768412 door V300 register
Gewoon even naar de materialenzaak (de Brezan ofzo). Kost je vijf euries :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 16:23 #768417 door V300 register

Niels;97882 schreef : Zal ik je eens een keer helpen Steven? Ik heb er een heel handig gereedschapje voor en natuurlijk mijn veelgeprezen voelermaatjes. Als jij voor een nieuwe klepdekselpakking zorgt komt het heulemaal goed.

Ik ben zo lui geweest om de bestaande klepdekselpakking te hergebruiken (en op zondag heb je niet echt een open winkel) Ik moet 'm ook echt eens vervangen. Is dat stel-tooltje ook bij de brezan te bestelen? (met de vingers kreeg je 'm ook wel versteld, maar bij het vastzetten is die methode iets minder handig)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 16:31 #768418 door V300 register
Nee die heb ik geleend van een collega die ooit Dafjes heeft gereden en zodoende met die Cleon-blokjes te maken had. Geen idee of het nog te bestellen is, ik zal Hans van Dunn? nog even vragen, die heeft het nummer van het ding opgeschreven, volgens mij is het van Facom. Ik heb er ook ??n voor de luchtgekoelde boxertwins van DAF :)

Je kunt er zowel de borgmoer mee lossen/vastmaken als de stelbout mee draaien. Het kan ook met twee losse sleuteltjes, maar dan kom je altijd een hand tekort.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 21:21 #768459 door V300 register
Je kan ook een mini bahco gebruiken. Klepdekselpakking hoef je niet te vervangen mits hij niet gescheurd is. Er niet te hard weer vastzetten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2009 16:27 #769048 door V300 register
Net even de achterbankzitting vervangen door die van Buijs, maar hij is toch net iets anders, hij heeft een extra 'zitpatroon' in het midden en sluit bij de lendesteunen links en rechts niet zo goed aan op de rugleuning, er valt een klein gaatje. Weer een kleine afwijking gevonden tussen types van hetzelfde jaar.
Ik ga ook nog een keer de bijrijdersstoel vervangen, want die van Buijs ziet er beter uit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2009 16:39 #777554 door V300 register
Vanmiddag even dit autootje getrakteerd op nieuwe verdeelkap, bougiekabels en morgen nog rotor (bougies zijn net nieuw). Hij loopt nu al beter stationair. Ook nieuw klepdekselpakking besteld (die zijn toch wel voor alle 1.4-blokkies gelijk neem ik aan?) want Niels gaat ws morgen m'n klepjes stellen tijdens de taxatiedag. Nice!
Er blijft alleen een klein ergernisje over: de bobinekabel. Ik heb dus de bobine tegen het schutbord zitten en die lange kabels zijn niet meer te krijgen bij Brezan (60-70 cm) (volvodealer hier hoef ik helemaal nergens meer voor heen). Waar bestellen andere 343-rijders dat kreng? Elke keer weer gezeur ermee, ook bij FCCService.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2009 17:01 #777558 door V300 register
Tot mijn grote schrik zag ik trouwens dat mijn expansievat koelsysteem helemaal leeg was! Maar er zat nog wel veel in het systeem, want alles wat ik erbij gooide paste in het expansievatje. Maar het waarschuwingslampje is dus wel defect. Ik heb geen lekkage gemerkt...wat kan het nog meer zijn? Ik heb niets gemerkt dat de motor te heet werd oid. Het erge is, is dat ik dacht d??r het vatje heen te kunnen zien dat er nog voldoende in zat. Dus niet. Shame on me.

edit: ik heb al wat testjes gevonden, ga ik ff doen...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC