show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Blue Special No. 2 van Steven (ex)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-05-2009 17:11 #777559 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Hmmm das niet zo fraai, hopelijk geen koppakkingsproblemen......, zit daar bij jouw auto een waarschuwingslampje voor dan?

Kun je me misschien ook zeggen tot hoe laat morgen de taxatiedag ongeveer gaat duren?, ik moet namelijk werken tot 14.00 uur en kan dan op zijn vroegst om 14.45 in Heerde zijn.

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2009 17:20 #777560 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Ik denk dat we dan nog wel bezig zijn.

Oh, h?, ik ging er vanuit dat er een lampje voor was. Niet over nagedacht.

Ik vermoed toch koppakkingsproblemen...het expansievaatje borrelt en naarmate motor warmer wordt, wordt de rook ook witter. :(

De olie bij peilstok knappert niet trouwens boven een vuurtje en het is ook erg vochtig weer hier, dus die rook kan ook daarmee te maken hebben. Ook geen smurrie op peilstok.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-05-2009 17:33 #777561 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Dat is behoorlijk balen dan zeg, misschien kunnen de technische mannen hier je nog wat verder helpen met dit probleem.
Voor zover mijn kennis reikt zeg ik ook; witte rook uit de uitlaat = koelvloeistof.......hopelijk is het allemaal niet al te ernstig.

Ik kom dan gewoon die kant op en mochten de taxaties al klaar en iedereen weer naar huis dan heb ik in ieder geval nog een leuke rit gehad!

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2009 17:38 #777562 door V300 register
Hoe nasty, kan ik niet gebruiken dit probleem...met gasgeven borrelt het serieus in het vaatje! Wie weet hoe lang ik hier al mee rondrij?!
Maar moet je dit ook niet op een andere manier merken in het rijden/starten? Want hij gaat als een trein.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2009 18:10 #777564 door V300 register
Ik heb dus wel net die koelvloeistof bijgevuld, misschien moet het systeem nog een beetje ontluchten (extra koelvloeistof opslokken)? Het niveau is al wel iets gedaald na het testritje...

Aarggh ik baal als een stekker. Wordt de ene auto net gefixed, gaat de ander moeilijk doen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2009 18:39 #777566 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
volgens mij gaat er bij het expansievaatje een slang van bovenop de radiateur in de rechterhoek een slangetje naar de linkerkant van de radiateur in een mooie lus tot onderop het expansievaatje

dat is een gigantisch leuke constructie, maar als het expansievaatje leeg is, is het ook heel lastig bijvullen. ik denk eerlijk gezegd dat het meevalt, en dat het systeem de tijd nodig heeft om te ontluchten. wat je wel kan doen, is de dop op de radiateur losdraaien, en als het dan daar borrelt is het dus wel foute boel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2009 19:36 #777568 door V300 register

AvdAkker;104922 schreef : volgens mij gaat er bij het expansievaatje een slang van bovenop de radiateur in de rechterhoek een slangetje naar de linkerkant van de radiateur in een mooie lus tot onderop het expansievaatje

stimmt.

AvdAkker;104922 schreef : ik denk eerlijk gezegd dat het meevalt, en dat het systeem de tijd nodig heeft om te ontluchten. wat je wel kan doen, is de dop op de radiateur losdraaien, en als het dan daar borrelt is het dus wel foute boel.

Dop los gehaald (zat goed vast). Niveau stond op de helft of 3/4 van de dikke slang. Kon er nog redelijk goed doorheen kijken. Beetje troebel wel, maar geen smurrie. Toen de motor warm werd steeg het niveau en kon ik welgeteld 1 bubbel tellen. Toen de slang eenmaal onder water stond bubbelde er niets en toen liep hij over.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2009 20:35 #777572 door V300 register
Net even een goed ritje gemaakt, resultaat met echt warme motor: totaal geen zichtbare (witte) rook. Tijdens het testen met de dop van de radiateur is het expansievaatje ongeveer 1/4 liter gedaald, ik kan me zo voorstellen dat als je zoveel wilt verbranden wel meer dan 6 keer goed gasgeven nodig is (er gingen slechts een paar spetters uit door het overlopen). Dus ik krijg weer iets meer hoop. Ook stond er na de rit van zojuist geen druk meer op de dop van het expansievatje. Wel bubbelde het nog iets tijdens gasgeven.

oja: ik wilde zojuist meer koelvloeistof halen, begon de cassi?re te miepen dat blauw niet bij rood kon. Maar ja, ik heb er al groene koelvloeistof bijgegooid en er zat rood in volgens mij. Maakt het ?berhaupt ook maar iets uit?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2009 20:41 #777573 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
koppakking is heel dus:)

als je echt een koppakking lek hebt, (compressieverlies naar koelwaterkanaal en dat kan bijv tussen cylinder 2&3 in) dan zie je eigenlijk continue best grote bellen opkomen in het vaatje als de motor loopt. als de motor koud is is starten amper mogelijk doordat de verbrandingskamer dan onder water staat

waars komt het door de waterpomp dat hij iets meer bubbelt met gasgeven

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2009 20:51 #777574 door V300 register
Nu nog de vraag waarom ik geen koelvloeistof meer had. Heb al een beetje lopen knijpen in slangen, maar niks kunnen vinden. Het zou zo maar kunnen zijn dat ik een hele tijd met te weinig koelvloeistof heb gereden, omdat ik dacht dat er nog wat in zat.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC