Blue Special No. 2 van Steven (ex)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Kun je me misschien ook zeggen tot hoe laat morgen de taxatiedag ongeveer gaat duren?, ik moet namelijk werken tot 14.00 uur en kan dan op zijn vroegst om 14.45 in Heerde zijn.
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Oh, h?, ik ging er vanuit dat er een lampje voor was. Niet over nagedacht.
Ik vermoed toch koppakkingsproblemen...het expansievaatje borrelt en naarmate motor warmer wordt, wordt de rook ook witter.

De olie bij peilstok knappert niet trouwens boven een vuurtje en het is ook erg vochtig weer hier, dus die rook kan ook daarmee te maken hebben. Ook geen smurrie op peilstok.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Voor zover mijn kennis reikt zeg ik ook; witte rook uit de uitlaat = koelvloeistof.......hopelijk is het allemaal niet al te ernstig.
Ik kom dan gewoon die kant op en mochten de taxaties al klaar en iedereen weer naar huis dan heb ik in ieder geval nog een leuke rit gehad!
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar moet je dit ook niet op een andere manier merken in het rijden/starten? Want hij gaat als een trein.
- V300 register
- Verbannen
-
Aarggh ik baal als een stekker. Wordt de ene auto net gefixed, gaat de ander moeilijk doen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat is een gigantisch leuke constructie, maar als het expansievaatje leeg is, is het ook heel lastig bijvullen. ik denk eerlijk gezegd dat het meevalt, en dat het systeem de tijd nodig heeft om te ontluchten. wat je wel kan doen, is de dop op de radiateur losdraaien, en als het dan daar borrelt is het dus wel foute boel.
- V300 register
- Verbannen
-
stimmt.AvdAkker;104922 schreef : volgens mij gaat er bij het expansievaatje een slang van bovenop de radiateur in de rechterhoek een slangetje naar de linkerkant van de radiateur in een mooie lus tot onderop het expansievaatje
Dop los gehaald (zat goed vast). Niveau stond op de helft of 3/4 van de dikke slang. Kon er nog redelijk goed doorheen kijken. Beetje troebel wel, maar geen smurrie. Toen de motor warm werd steeg het niveau en kon ik welgeteld 1 bubbel tellen. Toen de slang eenmaal onder water stond bubbelde er niets en toen liep hij over.AvdAkker;104922 schreef : ik denk eerlijk gezegd dat het meevalt, en dat het systeem de tijd nodig heeft om te ontluchten. wat je wel kan doen, is de dop op de radiateur losdraaien, en als het dan daar borrelt is het dus wel foute boel.
- V300 register
- Verbannen
-
oja: ik wilde zojuist meer koelvloeistof halen, begon de cassi?re te miepen dat blauw niet bij rood kon. Maar ja, ik heb er al groene koelvloeistof bijgegooid en er zat rood in volgens mij. Maakt het ?berhaupt ook maar iets uit?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als je echt een koppakking lek hebt, (compressieverlies naar koelwaterkanaal en dat kan bijv tussen cylinder 2&3 in) dan zie je eigenlijk continue best grote bellen opkomen in het vaatje als de motor loopt. als de motor koud is is starten amper mogelijk doordat de verbrandingskamer dan onder water staat
waars komt het door de waterpomp dat hij iets meer bubbelt met gasgeven
- V300 register
- Verbannen
-