show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

MK II Volvo 340L van de rwdstudent

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2009 15:55 #746175 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Spruistuk foto's met 16v gasklephuis en K&N filter komen er aan. (buis)

Ik heb al een geschikte laptop :) Het lijkt me erg leuk om met dit alles te experimenteren. En het mooiste is nog; er komen extra pk's bij vrij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2009 16:00 #746179 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
NICE!!

Hoe kom je dan trouwens aan die codes die je injectie aansturen vroeg ik mij nu wel af? Zitten die dan al standaard in het systeem of...want dat snap ik niet helemaal! Of moet je dat allemaal zelf programmeren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2009 16:03 #746180 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
In principe zelf programmeren, maar dat schijnt erg goed te doen te zijn! Aangezien ik een behoorlijke autotechnische achtergrond heb, verwacht ik absoluut geen problemen.

Zoek maar eens op megasquirt, of kijk eens naar de nederlandse handleiding van KMS van kronenburg. (Google)


Edit: ontsteking ga ik ook programmeren trouwens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2009 16:13 #746181 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Dus eigenlijk is het een beetje een kwestie van de stand van de cilinders instellen in verhouding tot de ontsteking en dan de turbo erbij koppelen...
Althans dat is wat ik ervan begrepen heb...
Ik denk niet dat ik er zomaar aan zou beginnen, jij mss ook niet, mocht je je autotechnische achtergrond niet hebben gehad! Maar dan zou je mss ook niet eens aan driften beginnen!
Domme redenering van mij als is het zo lees!:crazy2:Achja, nieuwjaar is dan toch geen jaar om slimmer te worden! Better luck next year!

Succes er wel mee, hoop je ooit nog is te zien op een meeting, de 10de zal het wss niet zijn, aangezien je dan je ECU gaat halen, of er toch naar gaat kijken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2009 17:35 #746190 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent

Dendorssers;82267 schreef : NICE!!

Hoe kom je dan trouwens aan die codes die je injectie aansturen vroeg ik mij nu wel af? Zitten die dan al standaard in het systeem of...want dat snap ik niet helemaal! Of moet je dat allemaal zelf programmeren?



Bij zo'n injectiesystemen krijg je soms al de basis info om het blok te starten. Daarna moet je aan de hand van onder andere uitlaatgaswaarden de injectie op je eigen blok gaan aanpassen. Die hoeveelheid brandstof hangt natuurlijk (oa) af van het vermogen dat je moet ondersteunen.
Je stelt zelf in hoeveel brandstof er ingespoten wordt en hoeveel graden vervroeging/verlating van de ontsteking (raar woord: verlating:s) advance/retard er bij wel toerental, onder welke last is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2009 17:47 #746193 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent

rwdstudent;82263 schreef : Spruistuk foto's met 16v gasklephuis en K&N filter komen er aan. (buis)

Ik heb al een geschikte laptop :) Het lijkt me erg leuk om met dit alles te experimenteren. En het mooiste is nog; er komen extra pk's bij vrij.


En daar is buis met de foto's:

Met Evil Fridge

Zonder Evil Fridge

rwdstudent;82268 schreef : In principe zelf programmeren, maar dat schijnt erg goed te doen te zijn! Aangezien ik een behoorlijke autotechnische achtergrond heb, verwacht ik absoluut geen problemen.

Zoek maar eens op megasquirt, of kijk eens naar de nederlandse handleiding van KMS van kronenburg. (Google)


Edit: ontsteking ga ik ook programmeren trouwens.


Daarnaast heb je nog een goede vriend die al een klein beetje bekend is met programmeren in C (basic programmeertaal van de MegaSquirt-chip) en een beetje elektrotechnische achtergrond heeft ?N de kleurtjes van de draadjes kan onderscheiden :yesyes:
(Sorry dak 't erin wrijf Frits...............;))

Volvo 740TIC;82279 schreef : Bij zo'n injectiesystemen krijg je soms al de basis info om het blok te starten. Daarna moet je aan de hand van onder andere uitlaatgaswaarden de injectie op je eigen blok gaan aanpassen. Die hoeveelheid brandstof hangt natuurlijk (oa) af van het vermogen dat je moet ondersteunen.
Je stelt zelf in hoeveel brandstof er ingespoten wordt en hoeveel graden vervroeging/verlating van de ontsteking (raar woord: verlating:s) advance/retard er bij wel toerental, onder welke last is.


Misschien is het met de MegaSquirt ook mogelijk om het bestaande systeem te loggen en hiervanuit de kenvelden te onttrekken? Als dat mogelijk is dan zou dat een groot voordeel zijn.........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2009 19:28 #746210 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
standaard vervroegingskarakteristiek is een goed begin... deze staat in de werkplaatshandboeken etc.

(dit zijn 2 grafieken, 1 voor toerental en 1 voor motorvacuum, maar dat is dus 1 op 1 bij elkaar op te tellen in een XYZ 3d tabel zoals je ziet bij die pagina waarnaar gelinkt werd)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2009 10:22 #746327 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Dat programeerbaar management gaat op de 360 denk ik?

Goed bezig Frits! Hope to see it driving soon!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2009 21:52 #750369 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
De K-data komt op de 340. Meer informatie over de 360 komt later.

Hier een verslag van mijn rallycursus dag 1, op lelystad! De eerste stap naar de rally licencie!

hendrickxmotorsport.blogspot.com/2009/01/rallycursus-dag-1.html

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2009 22:37 #750376 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
En als het effe meezit dan heeft u aan het einde van de week misschien wel een complete uitlaat onder de 340 hangen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD