Nog even voorstellen
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Wat betreft de apk vrees ik/vrezen we er wel voor: dorpels hebben plekken, wielkastranden hebben gaten, voorbalk is flink vermoerd. Bij remmen trekt ie enorm naar links en de auto 'deint' behoorlijk(al ben ik natuurlijk een veel stuggere auto gewend). Maargoed, we zullen zien!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Wielkastranden zijn volgens mij niet belangrijk? Dat is alleen maar het uitterlijk.. Dorpels mogen een bepaald percentage roest hebben.
We horen het morgen:)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
die wielkastranden valt onder de categorie "de carosserie mag geen scherpe delen bevatten" afhankelijk van hoe die wielkastranden zijn is dat dus wel of geen afkeur:Pv0lv0freak;91138 schreef : Wielkastranden zijn volgens mij niet belangrijk? Dat is alleen maar het uitterlijk..
of de remmen afkeur zijn hangt er van af of de keurmeester er een rondje mee rijd:), al is het na een dergelijke stalling in principe ook wel normaal dat je aan nieuwe remvloeistof/remslangen/achterwielremcylinders toe bent, al is het maar voor je eigen veiligheid.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Afijn, de DLS is ook met gaten in de wielkastrand achter door de APK gekomen, net als met een gat bij de voorpoot en een flink gat in de dorpel.
Zoals de keurmeester zei: "Hij mag wel w?t roest hebben...".:halo:
- V300 register
- Verbannen
-
...zelfs als je dat dichtplamuurt (geen oplossing, ik weet, maar iig geen scherpe randen meer) dan is ook dit geen afkeur, zolang de binnenschermen maar niet (te) rot zijn (in de wielkast dus). Ik kom er al drie jaar zonder problemen mee door de keuring.volvofiel;91206 schreef : Als die schermen nog niet zozeer zijn toegetakeld als het scherm op de bijgevoegde foto, is er voor de APK niks aan de hand.
- V300 register
- Verbannen
-
-Kentekenplaat voorzijde monteren
-Ruitenwisserbladen zijn slecht
-Subframe achterzijde is plaatselijk doorgeroest
-Auto remt scheef, trekt naar links weg
-Bevestiging spoorstang links moet herzien
-Massaprobleem in achterlichtunit
-Stabilisatorlink rechts is aandachtspunt
-En er was nog iets, maar dat ben ik weer vergeten. Doeke, kom er eens in?

Alle roest (en dat is best veel) was zowaar nog binnen de normen. Het houdt niks over, maar het is voldoende:w00t:
Kortom, we gaan de komende tijd eens wat aan het klussen, en dan op naar de Elandrun!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Op een zondag flink er tegenaan en je hebt de lijst weggewerkt. Succes (en veel plezier)!
- V300 register
- Verbannen
-
"subframe" is eigenlijk alleen van toepassing bij de vario's.