HUB
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;169918 schreef : O, maar misschien kan er ook wel een universeel eindpijpje van Halfords op o.i.d.
Niet aan gedacht eerlijk gezegd maar dat wordt vast een Johnniieding.
Jos360;169920 schreef : Of van je oude eindpijp het laatste bochtje afslijpen als die nog enigzins netjes is en er aan (laten) lassen.
Echt niet ! ! !
Ik heb al van iemand commentaar gehad op de afwerking dus er komt een mooi, glanzend nieuw en orgineel eindpijpje op. :yesyes:
Dat verdiend Hub wel na 8 jaar trouwe dienst. :y:
Ik heb even wat tekst gekopieerd van een topic van het Forum van SITEJE en die plak ik hier even:
Afgelopen zaterdag heeft Alex Hub gelast. Zie DIT ALBUM .
Ik had vier dagen daarvoor een einddemper via internet besteld want die wilde ik die zaterdag onder Hub monteren maar helaas bracht "Tante Pos die Tante Pos niet meer is" gisteren de uitlaat pas.
Dit is de nieuwe einddemper.
De ophanging is anders en het einde van de pijp is te kort, die kan nooit onder de auto vandaan steken.
Via het V3C-forum kwam ik erachter dat op dit soort einddempers nog een eindpijpje geplaatst moet worden.
Die heb ik vandaag besteld en dat wordt weer wachten op "Tante Pos".
Nadat ik vandaag de oude eindemper verwijderd had (wat zat dat ding vast) heb ik die even naast de nieuwe einddemper gelegd.
Idioot gewoon dat die einddemper zo geleverd wordt. Het enigste wat ik kan bedenken is dat je op deze manier het nog te bevestigen eindpijpje kan stellen zodat die mooi onder de auto uitsteekt.
Het schijnt trouwens een erg goedkope uitlaat te zijn, daar kwam ik achter toen ik het eindpijpje bestelde.
Op deze foto`s is de einddemper geplaatst.
Moet wel zeggen dat de uitlaat er mooi onder past en snel te monteren was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag even wat roest weggekrabt.
\
En de te behandelen plekken vet in de Owatrol gezet.
Alle roest verwijderd van de accubak.
Het glimt hier van de Owatrol.
De schroefdraad heeft nog net genoeg vlees om de accu vast te klemmen.
Hopelijk is de roest nu een halt toegeroepen en kan alles nog een paar jaar mee.
- V300 register
- Verbannen
-
Een half uurtje later.
En eindelijk is project einddemper afgerond.
Heb nog een keer de rotte plekken ingekwast met Owatrol op aanraden van Alex.
Morgen accu er weer in en kijken hou Hub nu klinkt.
Ik zal `t Marathongeluid wel gaan missen denk ik.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Jos360;169784 schreef : Het ziet er stevig uit en goed gelast inderdaad, plaatjes ook netjes gezet in de vorm, maar ik bedoelde de afwerking. Maargoed, dat is verder duidelijk
Was ook niet de bedoeling om het zo netjes te maken, maar om het goedkopieneukie klaar te krijgen...
Als het netjes moest, dat was ik wel wat meer tijd kwijt geweest.
Maar dat kan altijd nog, hoor.
- V300 register
- Verbannen
-
elpee;170342 schreef : Dat einpijpje ziet er niet slecht uit, hoe hij er uit steekt.
Ziet er best OK uit h?, vond ik ook al.

Gekke Gerritje;170353 schreef : Waar komen die demper en pijpje vandaan en wat kosten die???
De einddemper was incl. bevestigingbeugel en verzendkosten ? 61,- bij Topautoparts.
Achterpijpje was incl. bevestigingbeugel en verzendkosten ? 19,- bij Winparts. Daar is de einddemper stukken duurder trouwens en `t beste kan je natuurlijk proberen een einddemper uit 1 stuk aan te schaffen.
- V300 register
- Verbannen
-
josk;170418 schreef : Ziet er best OK uit h?, vond ik ook al.
De einddemper was incl. bevestigingbeugel en verzendkosten ? 61,- bij Topautoparts.
Achterpijpje was incl. bevestigingbeugel en verzendkosten ? 19,- bij Winparts. Daar is de einddemper stukken duurder trouwens en `t beste kan je natuurlijk proberen een einddemper uit 1 stuk aan te schaffen.
Ok, bij RD autoparts zag ik nu de complete einddemper voor 58 euro inkl. verzendkosten.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-