Het grote "type-uitvoering-modeljaar-opties"-topic
- Mark Smeets
- Moderator
-
General Custom;186437 schreef : Wat betreft de onderdelen die er wel ophoren, maar er niet zitten:
-Er hoort op mijn versie van de GLE ook zo'n zwart spoilertje te zitten. Dit zie ik zowel bij mij, de GLE van Steven, en de GLE op Marktplaats niet terug. Of hoort dat niet bij het GLE pakket, maar bij het Millionaire model?
Nee dat spoilertje hoort alleen bij een GLT. Dus dat zit nooit op een GLE.
General Custom;186437 schreef : marktplaats.nl (Belgisch) is dat namelijk het stuur wat ook in een GLT zit, terwijl Stevens 360 GLE (Duits) een stuur heeft uit de gewone 340 uitvoeringen.
Nee ook dit verschil klopt. Steven heeft namelijk nog een MK2, jij hebt al een MK3. MK3 GLE's en GLT's hebben al het 'dikke' stuur. GL's ook dacht ik, maar weet ik niet zeker. De GL specials wel in elk geval

De GLE van marktplaats is nog een MK2, maar heeft wel al het dikke stuur zie ik. Waarschijnlijk is dit vanaf MY 85 dan, of de eigenaar heeft het zelf omgezet.
General Custom;186437 schreef : -De grill is anders. Steven heeft een grijze grill met GLE er op (wat mij betreft de mooiste), de auto van Marktplaats heeft dezelfde grill met GLE maar in het zwart, en mijn GLE heeft een gewone grijs-zwarte grill.
Wederom, Steven heeft nog een MK2. Bij de MK2 had de GLS en GLE een chrome (grijze) gril. Vanaf de MK3 bestond deze niet meer.
Overigens past zo'n grijze gril ook niet op jou auto, omdat de latere grils iets kleiner zijn, omdat men andere bumpers plaatste

De GLE van marktplaats heeft dus niet de originele gril meer.
Als je maar lang genoeg op het forum rondzwerft leer je al deze verschillen wel kennen. Het wordt pas leuk als je je in de echte oudtjes gaat verdiepen (76 t/m 81?), die schijnen per modeljaar te verschillen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Mijn gouden GLE MK2 heeft het dunne stuur maar die is dan ook MY84.
- V300 register
- Verbannen
-

Ik heb trouwens wel vaker gehoord/gezien/gelezen dat zo'n spoilertje ook op een Millionaire thuishoort...Alleen, het zit er niet op :+ (ik heb er wel eentje klaarliggen, maar wil eigenlijk geen gaten boren) Deze zal dus niet bij het GLE pakket horen, maar bij het Millionaire type?
Wat betreft het stuur: Ik ben laatst op de sloop geweest, daar stond een witte 360 GL van 1989 met een dik stuur. Ook stond er een special (die nu een tellerbak mist

- Mark Smeets
- Moderator
-

360's van het laatste type hadden dacht ik altijd het dikke stuur.
- V300 register
- Verbannen
-
ben trouwens wel benieuwd hoe het zit met de handgrepen aan het dak? ik had er origineel maar ??n, aan de passagierszijde! is dat ook per auto verschillend?
- V300 register
- Verbannen
-
Joris;186472 schreef : ben trouwens wel benieuwd hoe het zit met de handgrepen aan het dak? ik had er origineel maar ??n, aan de passagierszijde! is dat ook per auto verschillend?
Bij mij zitten er 3, alleen bij de bestuurder niet. Ook zitten er hoofdsteunen en gordels achterin, dus misschien hangt dat wel samen :confused:
- Mark Smeets
- Moderator
-
General Custom;186477 schreef : Ook zitten er hoofdsteunen en gordels achterin, dus misschien hangt dat wel samen :confused:
Hoofdsteunen achterin was standaard in een GLE ja

Die handgrepen bij het dak is een goede. Ik dacht dat 3 standaard was, blijkbaar niet?
Ik heb er overigens 4, ook eentje bij de bestuurder. Maar dat is gepruts van de vorige eigenaar helaas :crazy2:
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;186487 schreef : Ik heb er overigens 4, ook eentje bij de bestuurder. Maar dat is gepruts van de vorige eigenaar helaas :crazy2:
Waarom zou je d?t doen, wilde hij met zijn voeten sturen of zo :+
- Mark Smeets
- Moderator
-
General Custom;186494 schreef : Waarom zou je d?t doen, wilde hij met zijn voeten sturen of zo :+
De laatst zin zegt het al, hij was een prutser

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;186495 schreef : De laatst zin zegt het al, hij was een prutser
Is dat ook de auto met optie dubbelle vloermat