Het grote "type-uitvoering-modeljaar-opties"-topic

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-10-2011 22:09 #889872 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Het grote "type-uitvoering-modeljaar-opties"-topic
Heeeee dat is apart, mijn kale basis 340 heeft ook vertraagd uitschakelende binnen verlichting, die mannen bij Volvo deden ook maar wat he, allemaal bedacht tijdens het pilsen op vrijdagmiddag na werktijd :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 22:10 #889873 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Het grote "type-uitvoering-modeljaar-opties"-topic

v0lv0freak;186392 schreef : Zoals Kevin al zegt, bij een 360GLE is dit vertraagd, samen met de binnenverlichting. Beetje vreemd dat jou 340GLE dat niet heeft, terwijl het wel een GLE is en niks te maken heeft met de 1.7 ipv 2 liter in het vooronder... slordig van Volvo ;)

Die van mij gaat ook vertraagd uit en het is een GLE, maar een gewone 360.
je moet alleen wachten tot de accu leeg is. :f

Tankdop ziet er mooi uit Steven en maakt de auto wat meer af.yeehaa!

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 22:16 #889879 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Het grote "type-uitvoering-modeljaar-opties"-topic
Haha! Lolbroek, maar dan moet je wel je deur open laten :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2011 22:29 #889884 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "type-uitvoering-modeljaar-opties"-topic
Bij mijn 340 GLE zit geen vertraging op de verlichting aan de binnenkant, nergens... Misschien wel makkelijk op te lossen door condensators parallel met de lampjes te zetten, deze heb ik namelijk genoeg liggen. Ik ga er eens mee prutsen binnenkort, en dan zal ik de resultaten posten voor de liefhebbers (in een ander topic, om dit topic niet te vervuilen) ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2011 22:33 #889886 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "type-uitvoering-modeljaar-opties"-topic
Ook hier geen vertraging! Gaat direct uit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2011 22:34 #889888 door V300 register
gaat niet lukken met condensators parallel over de lamp; als dit al enig effect heeft zal het vooral het inbranden van de deurcontacten zijn :+

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-10-2011 22:34 #889889 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Het grote "type-uitvoering-modeljaar-opties"-topic

General Custom;186408 schreef : Bij mijn 340 GLE zit geen vertraging op de verlichting aan de binnenkant, nergens... Misschien wel makkelijk op te lossen door condensators parallel met de lampjes te zetten, deze heb ik namelijk genoeg liggen. Ik ga er eens mee prutsen binnenkort, en dan zal ik de resultaten posten voor de liefhebbers (in een ander topic, om dit topic niet te vervuilen) ;)

Dat kan ook natuurlijk, vergeet dan alleen niet dat je ook een tweetal weerstanden nodig hebt waarover de condensator laad, en weer ontlaad.

De combinatie (RC schakelingetje) bepaald dan de vertragingsduur en snelheid van uitdoven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2011 23:00 #889896 door V300 register
de luxe versies hebben er speciaal een tijdschakelrelais voor; dat kun je er ook inbouwen dan ben je al snel klaar :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 23:56 #889909 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het grote "type-uitvoering-modeljaar-opties"-topic
ik blijf me er ook over verbazen met de haventrekkers die we hebben; scandinavie bijna altijd een volledig werklampenpakket, luchtbediende deur en motor/cabine verwarming, belgie ?ltijd een kentekenplaat, duitsland altijd een roetfilter, engeland altijd spiegelverwarming etc. je hoeft de specificaties al zowat niet meer te lezen als je de klantnaam/bestemming gehad hebt:D

is vanuit de fabriek ook wel een beetje een dealervoorkeur om auto's met een bepaalde standaard trim aan te kopen; of de trims net wat aanpassen (stripingtje etc.) om af te wijken van een direct product

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2011 07:14 #889912 door V300 register
Wat betreft de verlichting ga ik gewoon eens wat proberen (niet direct op de auto, maar met een accu en schakelaartje op zolder) volgens de try & error methode. Ik sluit zo'n ding aan, condensator ontploft, dan sluit ik iets anders aan, etc. Misschien werkt het, misschien niet... Een relais is natuurlijk altijd nog een uitkomst :D

Wat betreft de onderdelen die er wel ophoren, maar er niet zitten:
-Er hoort op mijn versie van de GLE ook zo'n zwart spoilertje te zitten. Dit zie ik zowel bij mij, de GLE van Steven, en de GLE op Marktplaats niet terug. Of hoort dat niet bij het GLE pakket, maar bij het Millionaire model?
-Het stuur verschilt. Bij mijn 340 GLE (Nederlands) en de 360 GLE van marktplaats.nl (Belgisch) is dat namelijk het stuur wat ook in een GLT zit, terwijl Stevens 360 GLE (Duits) een stuur heeft uit de gewone 340 uitvoeringen.
-De grill is anders. Steven heeft een grijze grill met GLE er op (wat mij betreft de mooiste), de auto van Marktplaats heeft dezelfde grill met GLE maar in het zwart, en mijn GLE heeft een gewone grijs-zwarte grill.

Deze auto van marktplaats.nl bedoel ik:
auto.marktplaats.nl/oldtimers/481445232-...bZNJ&fta_ind=18&fs=1

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC