Het grote BROMMER topic!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 23:12 #753157 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote BROMMER topic!

v0lv0freak;87034 schreef : Ik heb mijn rijbewijs 11 juni 2008 gehaald en had brommer er ook bij cadeau ;)

Overigens kunnen mensen van voor een bepaalde geboorte datum (ik dacht van voor 1986) het certificaat ook gewoon ophalen bij het postkantoor, zonder examen te doen.

Dat is niet meer sinds de overschakeling van het papieren rijbewijs naar het pasje! Als je A-B-C-D haalt krijg je AM er gratis bij, maar als je ouder dan 1960 (dat was het geloof ik) bent, moet je inmiddels wel gewoon examen doen, in tegenstelling tot 3 jaar geleden. Toen kon je het nog gewoon afhalen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-01-2009 23:18 #753159 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote BROMMER topic!

Jos360;87100 schreef : Dat is niet meer sinds de overschakeling van het papieren rijbewijs naar het pasje! Als je A-B-C-D haalt krijg je AM er gratis bij, maar als je ouder dan 1960 (dat was het geloof ik) bent, moet je inmiddels wel gewoon examen doen, in tegenstelling tot 3 jaar geleden. Toen kon je het nog gewoon afhalen.

Check de datum! 11 juni 2008 was allang het pasje (ik heb tenminste een pasje). En er staat toch echt B en AM op! :yesyes:

En pap is nog niet zolang geleden op het postkantoor zijn certificaat gaan halen, omdat in zijn tijd vroeger nog geen certificaat was.. Hij is in elk geval van 1960 toevallig, maar ik weet zeker dat de grens ergens in de jaren 80 was ;)

EDIT: sorry fout gelezen. Ik heb idd examen B gedaan, en dus krijg ik AM er gratis bij, zoals jezelf al zegt ;) Excuses.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 00:19 #753161 door V300 register

v0lv0freak;87102 schreef : Check de datum! 11 juni 2008 was allang het pasje (ik heb tenminste een pasje). En er staat toch echt B en AM op! :yesyes:

En pap is nog niet zolang geleden op het postkantoor zijn certificaat gaan halen, omdat in zijn tijd vroeger nog geen certificaat was.. Hij is in elk geval van 1960 toevallig, maar ik weet zeker dat de grens ergens in de jaren 80 was ;)

EDIT: sorry fout gelezen. Ik heb idd examen B gedaan, en dus krijg ik AM er gratis bij, zoals jezelf al zegt ;) Excuses.

Je hebt het al gezien. Ik heb nog even gegoogled:

dit WAS de regel:

Wanneer vrijstelling?
Als je bent geboren v??r 1 juni 1980 hoef je geen examen te doen om bromfiets te mogen rijden, je hebt dan dus vrijstelling. Je moet dan w?l een bromfietscertificaat hebben. Tenminste, als je geen rijbewijs voor auto of motor hebt.

Nu is dat dus niet meer van toepassing.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
15-02-2009 01:10 #755900 door Mark Smeets
Vandaag heeft pap eindelijk een ritje gemaakt, en ik een filmpje, dus voor de liefhebber:

[youtube]yJt3D4Y32RM[/youtube]

Ja hij startte niet zo goed.. Wat wil je met benzine van ruim 2 jaar oud en na een paar weken stilstaan (en daarvoor 20 jaar!).

Bah wat kunnen zusjes zeuren, dat stinkt.. :nono:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2009 23:46 #758526 door V300 register
Leuk hoor, mooie Z?ndapp.
En een tweetakt stinkt niet maar ruikt juist lekker. :D
Staat ie nu weer in de kamer?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-02-2009 17:19 #758668 door Mark Smeets

Volvo Jean;90113 schreef : Staat ie nu weer in de kamer?

:humor:

Nee, helaas niet meer. Maar hij staat wel droog in een gesloten ruimte :yesyes:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-03-2009 18:16 #762273 door Mark Smeets
[ATTACH]1451[/ATTACH]

Z?ndapp 3 Gang Sport Combinette Typ 510-171 !

Supersch?nes Sammlerst?ck, Baujahr 1961.
Top Zustand, gepflegt, neuer Sitz, usw...
Fahrtauglich!!!

Der Kilometerstand liegt bei ca. 123 000 km.
Betriebserlaubnis, Fahrzeugbrief und Fahrzeugschein liegt im Orginal vor.
Verkauf ohne Garantie.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2009 21:51 #762309 door V300 register
Heb zelf een KS-50 gehad. Volgens mij een van de laatste voordat de fabriek naar China ging. Was van m'n vader geweest. Toen de schommelas vesleten was heeft ie m uit elkaar gehaald, maar hij kon nergens meer een nieuwe as vinden. Gedurende 5 jaar raakten de onderdelen verspreid door het hele huis. Was een chinese puzzel om de zaak weer in elkaar te krijgen (wel met een nieuwe as die ik opgespoord had bij een bedrijfje dat ze toch nog had).
Vervolgens twee jaar rondgescheurd met dat ding, met af en toe een angstig momentje hier en daar...... Op een gegeven moment ben ik maar voor m'n motorrijbewijs gegaan, want het werd echt te link op het fietspad.

Overigens vallen motorrijders best mee Luc, maar op de dijk komt nu eenmaal het slechtste in de mens naar boven: ooit gezien hoe wandelaars en fietsers geen meter opzij gaan en je aankijken met een blik van: "Hoe durf je over de dijk te rijden waar ik Recreeer ????" Overigens fiets ik ook veel op de dijk, en als ik er woonde zou ik ook ziek worden van racemotoren die de hele dag langs bl?ren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2009 22:18 #762310 door V300 register
Ik heb maar 1 brommert gehad.

Dat was 'n Yamaha TZR. Daarna heeft een vriend van me het ding maar wat omgebouwd. Een openluchtfilter van een auto, een hele gekke uitlaat en 80cc, dubbele koppeling (zwaaaarrr) + nog wat andere aanpassingen.

Het blokje draaide zo 14000 rpm, en het ding ging met 6-bakje tot 160km/u. Hele leuke brommer was het wel!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
15-03-2009 23:06 #762451 door Mark Smeets
Zoals ik gisteren al min of meer aan gaf heeft pap nog een 2de Zundapp gekocht, dit keer een Sport-Combinette uit januari 1961! Maar 4 maanden jonger dan pap zelf :D
Om het nog een beetje 300-gerelateerd te houden, de foto's van het ophalen gisteren:

Mooi detail is, dat het originele Zundapp gereedschap erbij zat.
De uitterlijke staat van deze Zundapp is wat minder als de andere, en deze moet dus ook opnieuw worden gespoten, maar mag het na 48 jaar? :P
Motorisch loopt hij wel goed.

off-topic: het verbruik van de 360 viel pap heel erg mee, 1:12 met aanhangwagen. Was wel op de snelweg, maar niet met 80 ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC