Het grote BROMMER topic!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2009 11:42 #751347 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote BROMMER topic!
had op me 15 een puch gehad. 16 jaar meteen certificaat gehaald en begonnen te sparen voor een zundapp. Daar na een duitse 529 gts50 gekocht. paar maanden daarna cilinder bewerkt liep tegen de 80. Daarmee ben ik overgens nog eens van emmen (Drenthe) naar zeeland mee gereden. Toen ik trug was waren me krukas lagers gaar door de lange stukken vol gas.

In de plaats van een revisie maar een gereviceerd 80cc blok gekocht. Waar na 3 maanden een 100cc op werd geschroeft. En een tijdje geleden heb ik die uit laten draaien naar 120cc :D en dat trekt toch best wel lekker.

rij er alleen nooit meer mee omdat het niet zo goed is voor je rijbewijs als je aangehouden wordt met dat ding.

Hoop ooit nog is op motor kenteken te krijgen want me motorrijbewijs had ik al meteen gehaald na dat ik 18 was geworden :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2009 11:59 #751351 door V300 register
Is het dan niet handiger om een motor te kopen?

Mijn brommer geschiedenis:
  • Yamaha FS1
    Meer kleuren ding, sloper, voor ? 75,=, in 1 kleur geverfd, verzekering willen nemen (was ? 200,= p/jr) en meteen door om 'm voor 200 te koop te zetten. (voor ? 175,= verkocht terwijl pa ? 175,= kreeg dezelfde dag voor z'n mazda 626 :humor:)
  • Vespa Ciao
    voor 25 gulden bij de kringloop gevinden, investeringen voor rijdbaar krijgen: 1 bougie en 1 uitlaat. Na overspuiten in blauw metallic gejat. :cry2:
  • Kreidler
    Koopje, leuk ding, echter ontdekt dat die olie lekte. (op de verkeerde manier, vastloper) Na fix 1/2 blokje rond en toen dood... bougie kabel wa shet niet volgens de 'expert'. (na verkoop voor ? 40,= te horen gekregen... dat het toch die bougiekabel was... :grr: )
  • Batavus damesbrommertje
    Gekregen van pa na de vastloper, startriem (getand kreng) gebroken en niet meer te krijgen, later defect gejat uit de schuur.
Na deze 50 cc brommers sinds 2002 over gegaan op m'n grote brommers, een Honda Sabre (700 cc) en een Kawasaki GT550-Z. (foto's beschikbaar indien gewenst in dit topic)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2009 13:18 #751365 door V300 register
3x vespa ciao E50, E150, E250
1x Z?ndapp KS50 E750

Vespa 2+3 liepen 75 km/u op de klm teller van de auto, Z?ndapp 100.
Modificaties: geen, compleet origineel meneer agent;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2009 13:26 #751368 door V300 register
Mijn eerste was een Honda MT-5. Die is in beslag genomen door de politie......

Daarna een tijd op een Zundapp KS-50 gereden (geleend) en het fijnste was een groene Zundapp CS-50 met drie handversnellingen (kon je met drie man op zitten).

De laatste was een Honda SS-50....... de hockey-brommer. Heel bijzonder ding en jammer dat ik die niet meer heb.

Overigens ga ik nooit motorrijden, want heb echt een superhekel aan dat motorrijdersvolk. Ik houd van fietsen over dijken en die asociale motorrijders (ik denk 99% van dat volk) verzieken altijd mijn toertochtjes met onverantwoordelijk gedrag. Ook in de zomer op het terras heb je altijd enorm veel last van dat machogedrag. Bah, vervelend volk....

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
19-01-2009 13:36 #751370 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote BROMMER topic!

Lucluc;85196 schreef : Daarna een tijd op een Zundapp KS-50 gereden (geleend) en het fijnste was een groene Zundapp CS-50 met drie handversnellingen (kon je met drie man op zitten 2 hele mooie dames meenemenyeehaa!).

(plaats minstens 5 tekens :wtf2:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2009 16:50 #751426 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het grote BROMMER topic!
ik heb een puchie gehad, helemaal standaard. 70cc op geknald en de ene warmloper na de andere. na een uit elkaar klappende kop had ik daar genoeg van en toen kwam de echte brommer, kreidler rmc uit 1980. uit elkaar gestript, volledig oranje gespoten, met wat zwarte en chromen accenten. zag er echt gelikt uit.

koppeling en versnellingsbak naar de klote getrapt en toen ging er een 125cc breitwand onder. icm sportuitlaat, racekoppeling en 6 versnellingsbak een erg leuk dingetje.. top van 130+ en wheelies in z'n 3...

toen ree ik op een leuke zomermiddag met een gangetje van 90 parralel aan de provinciale weg en toen klapte het achterwiel vast. ben niet gevallen maar me eige wel de pleuris geschrokken. na die bijna dood ervaring ben ik met de "hobby" gekapt, heb het ding rijtechnisch weer in orde gemaakt en goed kunnen verkopen.

foto's zijn helaas verloren gegaan, de hdd heeft de vorige pc crash niet overleefd..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2009 17:19 #751441 door V300 register
Ik heb ook geen foto's, ik kan me niet herrinneren ze gemaakt te hebben, was analoog en heel lang geleden... jaartje of 19-20. ;)

(ieks, opa vertelt... :humor: )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2009 00:19 #751577 door V300 register

huysmans;85283 schreef : Ik heb ook geen foto's, ik kan me niet herrinneren ze gemaakt te hebben, was analoog en heel lang geleden... jaartje of 19-20. ;)

(ieks, opa vertelt... :humor: )

Eind jaren 80 dus.
Nou... toen produceerde men, op enkele krampachtige uitzondering na, allang geen echte brommerts meer, echt niet.

Dat was de tijd van de plastieken "raceplee" productie. :D de sc**ter dus...
(oh jee)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2009 12:03 #751606 door V300 register
Waarom denk je dat ik 70's brommers had... (ok, en de vespa, maar voor ? 25,=... why not)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2009 13:15 #752280 door V300 register

huysmans;85174 schreef : Is het dan niet handiger om een motor te kopen?

Heb ik ook wel :D maar er gaat toch niks boven een zundappie
Rij liever op me zundapp dan dat ik op me gs500 rij:groovy:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC