Het grote BROMMER topic!
- V300 register
- Verbannen
-
In de plaats van een revisie maar een gereviceerd 80cc blok gekocht. Waar na 3 maanden een 100cc op werd geschroeft. En een tijdje geleden heb ik die uit laten draaien naar 120cc

rij er alleen nooit meer mee omdat het niet zo goed is voor je rijbewijs als je aangehouden wordt met dat ding.
Hoop ooit nog is op motor kenteken te krijgen want me motorrijbewijs had ik al meteen gehaald na dat ik 18 was geworden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn brommer geschiedenis:
- Yamaha FS1
Meer kleuren ding, sloper, voor ? 75,=, in 1 kleur geverfd, verzekering willen nemen (was ? 200,= p/jr) en meteen door om 'm voor 200 te koop te zetten. (voor ? 175,= verkocht terwijl pa ? 175,= kreeg dezelfde dag voor z'n mazda 626 :humor:) - Vespa Ciao
voor 25 gulden bij de kringloop gevinden, investeringen voor rijdbaar krijgen: 1 bougie en 1 uitlaat. Na overspuiten in blauw metallic gejat. :cry2: - Kreidler
Koopje, leuk ding, echter ontdekt dat die olie lekte. (op de verkeerde manier, vastloper) Na fix 1/2 blokje rond en toen dood... bougie kabel wa shet niet volgens de 'expert'. (na verkoop voor ? 40,= te horen gekregen... dat het toch die bougiekabel was... :grr: ) - Batavus damesbrommertje
Gekregen van pa na de vastloper, startriem (getand kreng) gebroken en niet meer te krijgen, later defect gejat uit de schuur.
- V300 register
- Verbannen
-
1x Z?ndapp KS50 E750
Vespa 2+3 liepen 75 km/u op de klm teller van de auto, Z?ndapp 100.
Modificaties: geen, compleet origineel meneer agent;)
- V300 register
- Verbannen
-
Daarna een tijd op een Zundapp KS-50 gereden (geleend) en het fijnste was een groene Zundapp CS-50 met drie handversnellingen (kon je met drie man op zitten).
De laatste was een Honda SS-50....... de hockey-brommer. Heel bijzonder ding en jammer dat ik die niet meer heb.
Overigens ga ik nooit motorrijden, want heb echt een superhekel aan dat motorrijdersvolk. Ik houd van fietsen over dijken en die asociale motorrijders (ik denk 99% van dat volk) verzieken altijd mijn toertochtjes met onverantwoordelijk gedrag. Ook in de zomer op het terras heb je altijd enorm veel last van dat machogedrag. Bah, vervelend volk....
- Mark Smeets
- Moderator
-
Lucluc;85196 schreef : Daarna een tijd op een Zundapp KS-50 gereden (geleend) en het fijnste was een groene Zundapp CS-50 met drie handversnellingen (kon je
met drie man op zitten2 hele mooie dames meenemenyeehaa!).
(plaats minstens 5 tekens :wtf2:)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
koppeling en versnellingsbak naar de klote getrapt en toen ging er een 125cc breitwand onder. icm sportuitlaat, racekoppeling en 6 versnellingsbak een erg leuk dingetje.. top van 130+ en wheelies in z'n 3...
toen ree ik op een leuke zomermiddag met een gangetje van 90 parralel aan de provinciale weg en toen klapte het achterwiel vast. ben niet gevallen maar me eige wel de pleuris geschrokken. na die bijna dood ervaring ben ik met de "hobby" gekapt, heb het ding rijtechnisch weer in orde gemaakt en goed kunnen verkopen.
foto's zijn helaas verloren gegaan, de hdd heeft de vorige pc crash niet overleefd..
- V300 register
- Verbannen
-

(ieks, opa vertelt... :humor: )
- V300 register
- Verbannen
-
huysmans;85283 schreef : Ik heb ook geen foto's, ik kan me niet herrinneren ze gemaakt te hebben, was analoog en heel lang geleden... jaartje of 19-20.
(ieks, opa vertelt... :humor: )
Eind jaren 80 dus.
Nou... toen produceerde men, op enkele krampachtige uitzondering na, allang geen echte brommerts meer, echt niet.
Dat was de tijd van de plastieken "raceplee" productie.

(oh jee)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
huysmans;85174 schreef : Is het dan niet handiger om een motor te kopen?
Heb ik ook wel

Rij liever op me zundapp dan dat ik op me gs500 rij:groovy: