Het grote BROMMER topic!
- Mark Smeets
- Moderator
-
cryowim;84934 schreef : Heb ook zo'n model zundapp gehad alleen met handversnelling (3)
Dacht dat model met voetversnelling alleen luchtkoeling had en 4 versnellingen.blok was merkwaardig geknepen: inlaatpoort is 22X12 mm en de carb die er op zat was 10 mm! haalde daarmee met een groter tandwiel toch nog 60 km
Pap heeft zich voor de keuring een beetje erin verdiept.. in NL schint 10 mm carb normaal te zijn. Pap heeft een Duitse, en die heeft een 15 mm car. Volgens de gegevens heeft een NL C50 2,5PK en een Duitse ongeveer 4PK. En daar komt op deze dan nog eens een sportuitlaat bij.

Overigens is dit ook eentje met kick-starter.
@ Jos. Dit is ook een 68-er.
Pap had zelf vroeger de voorloper van dit model, met een y-tank en de spatboorden over de wielen heen gebogen. Overigens heeft er op deze waarschijnlijk ook zo'n hoge tank als op de jouwe gezeten, maar is die door de vorige eigenaar omgeruild voor deze.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- Mark Smeets
- Moderator
-
Jos360;84932 schreef : edit: Waar is je groot/dimlicht schakelaar? Zit die daar bij het contactslot? Of is dat weer wat anders?
Volgens mij is er maar 1 stand voor het licht... Dat zet je in elk geval aan via het contactslot..
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Pap wilde eentje hebben, klaar om te gebruiken.. dus gewoon gewacht totdat hij een goede tegen kwam!Jos360;84943 schreef : Gelukkig is hij in zulke goede staat! Als ik zoiets zie krijg ik echt zin om aan de mijne te beginnen.
Jos360;84948 schreef : Heb je geen duplolamp dan? Bij mij heeft het contactslot 3 standen: Uit-Aan-Aan+licht, en dan heb je op de plek van jouw bel een schakelaar om de duplolamp tussen groot en dimlicht te schakelen.
Ik heb die schakelaar nooit zien zitten, dus ik denk het niet... :hmmz2:
Misschien mist die schakelaar wel.. zal het pap morgen eens vragen hoe dat zit.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb vroegah ('72) een Kreidler RS 5 versn. gehad en alweer vijf jaar geleden leek het mij wel leuk om er weer een te hebben.
Van de toen al geldende prijzen voor een knappe viel ik zowat van me stoel.
Dan toch gewoon zelf ??n opbouwen.
Een Zwitsers frame gekocht plus de rest en overnieuw opbouwen.
Om een heel lang verhaal kort te houden...
Zomerdag kan ik weer over een 'druppel koplamp' naar het asfalt staren.

Althans... zou kunnen. Het is een beetje uit de handgelopen (natuurlijk) redelijk mooi geworden dus staat ie IN huis.

foto,s volgen
- Mark Smeets
- Moderator
-
v0lv0freak;84953 schreef : Ik heb die schakelaar nooit zien zitten, dus ik denk het niet... :hmmz2:
Misschien mist die schakelaar wel.. zal het pap morgen eens vragen hoe dat zit.
Ik heb het net nagevraagd. In NL was dat idd verplicht, in Duitsland niet, en daarom zit het niet op pap zijn brommer. Maar hij heeft de schakelaar wel al hier liggen, dus komt er nog op

Maar er komt ook nog een hoog stuur op. Dus ik denk dat het daarom nog niet erop zit.
Volvo Jean;84971 schreef : Oh jee... we gaan het over brommertjes hebben. :w00t:
Het is een beetje uit de handgelopen (natuurlijk) redelijk mooi geworden dus staat ie IN huis.
Die van pap staat in de woonkomen!

Nu moet ik wel bekennen dat de woonkamer momenteel verbouwd wordt... :f
- V300 register
- Verbannen
-
Erg h?...:yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-