Kan ik het beste mijn 340DL houden of verkopen...?
- V300 register
- Verbannen
-
Maar een pook die alleen met lage toeren te verzetten is klinkt als een kapotte ontkoppelaar. Teminste als die dan wel te verzetten is maakt deze dan een schrapend geluid? Dan is het zo het geval, en dan heb je dadelijk ook een kapotte cvt.
Ik had de mijne even uit de schrapping gehaald of schorsing hoe je het noemen wil, omdat ik het spruitstuk had vervangen wilde ik wel weten hoe die reed. Bleek ook nog eens effe de secundair ineens zo maar stuk te zijn. Geen wonder er zat veel te weinig olie in...
Ik dacht dat het een wiellager was of homonkineet. Nu heb ik zelf 2 secundairs nog liggen die heel zijn dus de secundair is er nu van afgehaald. 2 uur mee bezig geweest, en dat ding gewoon met riemen en al (riemen waren toch al versleten op de grond laten ploffen. Hij viel van de krik af.
Ik ga nu niks terug zetten hoewel ik een hele heb omdat ik maar eerst eens nieuwe riemen moet scoren.
Tja. Weet je ik maar dat ben ik, zou hem wel oplappen als ik jouw was. Voor mij klinkt dit niet erg eigenlijk. Maar ja ik lap alles op. Das ook niet echt de moeite lijkt me....
Heeft er niemand een 2e hands ontkoppelaar liggen? Koop die voor 10 of 15 euro wat ze er voor vragen en dat ding is echt makkelijk te monteren. Die rubbertjes gewoon met zeep erin duwen. Wel opletten dat je de 2 draadjes weer in de goede volgorde terugzet. Zijn de slangen goed aangesloten in de juiste volgorde? Vucuumslangen dus. Ik weet niet of het dit is, als die geen geluid maakt met het verzetten maar gewoon moeilijk gaat, is dit het volgens mij niet!
Als dan het probleem opgelost is, is het klaar. Maar goed ik kan me wel voorstellen dat je er allemaal geen zin in hebt. Maar een volvo 340 verkopen met mankementen, dan mag je blij zijn met 200 euro... Tenzij de prijzen de laaste tijd gestegen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Hallo,
Even een update na een paar maanden...
De afgelopen tijd ben ik dusdanig druk geweest met 1001 dingen, dat de auto nog niet verkocht is. Mijn eerder minimumbedrag van 500 Euro kan dus naar beneden bijgesteld worden, temeer aangezien we over anderhalve week op vakantie gaan en ik graag de auto voor die tijd zou willen verkopen.
Momenteel is het enige resterende bod afkomstig van iemand die graag de onderdelen wil gebruiken voor andere auto's die in een cross gebruikt gaan worden. Om die reden had ik in eerste instantie dan ook dit bod een beetje afgehouden, omdat ik heel graag zou zien dat de auto zou blijven rijden. Er is niet veel aan reparaties nodig, maar momenteel komt het financieel niet gelegen (ergo: onmogelijk) om er nog langer geld in te blijven stoppen, en zal ik realistisch moeten zijn en de auto toch maar zo snel mogelijk moeten proberen verkopen. Ik zal dan ook omtrent dit weekeinde een beslissing moeten nemen.
Afijn, als iemand interresse in de auto heeft, mag hij voor aanzienlijk minder weg dan de eerder gedachte 500 Euro...
De auto is eventueel ook goed te gebruiken als donorauto voor andere Volvo's, ik zou het alleen zo jammer vinden als 'ie voor een cross zou moeten dienen. Diverse onderdelen zijn in zeer goede staat, en/of nagenoeg nieuw; i.h.b. de koppelingsplaten (waarde 375 Euro) die in januari 2008 zijn geplaatst.
Wie redt deze Volvo van demontage?
(Als iemand wellicht niet zelf ge?nteresseerd is, maar denkt iemand te weten die dat wel is, hoor ik het ook graag)
Groet en bedankt,
Olaf
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Netwerken gaat meestal het beste bij dit type auto. Iemand verleiden tot een proefrit en de meeste mensen gaan na ff denken over op koop.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
elpee;111867 schreef : Maar zou het zonde vinden als de auto naar de cross verdwijnt en dan voornamelijk voor de plaatwerkdelen.
Inderdaad, dat is ook iets dat ik eigenlijk erg jammer zou vinden, temeer gezien de familiegeschiedenis achter de auto. :no:
Om die reden hoop ik dan ook dat een clublid interesse heeft.
Als ik het trouwens goed begrepen heb is de cross een cross met Dafs, en zou de Volvo direct gekanibaliseerd worden voor bepaalde onderdelen en zou de rest naar de sloop verdwijnen. Klinkt als een triest einde voor een auto die relatief makkelijk weer op te knappen is (de aandrijfriem (en misschien de ontkoppelaar) is waarschijnlijk het enige puntje dat voor de APK aangepakt moet worden; voor de rest is er zowel vorig jaar als in 2007 nog van alles aan vervangen en vernieuwd.
Helaas kan ik het me echter niet langer veroorloven de auto aan te houden, en moet ik deze dus eigenlijk wel binnen een paar dagen zien kwijt te raken...
Groet,
Olaf
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik ben vandaag door Olaf gebeld. Hij kiest voor direct geld. De auto is van zijn Opa geweest. De auto gaat voor onderdelen naar een DAF-cross gebeuren ergens bij Hengelo/Enschede. Ik zal kijken of ik de plaatwerkdelen nog van die kaffers kan lospeuteren. Ik hoop dat ze moed en eer hebben daar over te bellen. Ze hebben immers ook het lef een 300 te ontmantelen. Dat doen ze liever dan onderdelen bij clubleden te halen. Voor die 250 euro hadden ze bij mij heel wat onderdelen gehad.