Kan ik het beste mijn 340DL houden of verkopen...?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Een hedendaagse auto is veel duurder in onderhoud! Zelfs voor onze Toyota moeten we 485 euro lappen voor een beurt + APK (ok?, rijdt wel 30.000 per jaar).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;84684 schreef : ik heb even pb overleg met erik, dan heb ik misschien wel een heeeeel leuk aanbod voor je olaf
Ik heb zo'n vermoede dat het iets te maken heeft met de technische avond en een voorbereid uitgebreid probleem...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Precies wat ik bedoelde...AvdAkker schreef : Het is inmiddels algemeen bekend dat je bijna alleen nog maar bij de hobbyisten terecht kan voor het correct onderhouden van de variomatic. Bij de meeste dealers hoef je niet meer aan te kloppen, de kennis is vergaan. En als ze zeggen dat ze het kunnen, wordt het 9 van de 10x alsnog verkeerd uitgevoerd, wat een korte levensduur van de onderdelen ten gevolge heeft. We hebben het hier op het forum al een paar keer meegemaakt..
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
*Mijn dochter heeft een handicap waardoor ze niet lang kan lopen, daarom wil ik een rolstoel kunnen vervoeren met de achterbank omhoog. In een 340 kan dat makkelijk...
*Na 1000km rijden richting Spanje, werd ik pas een beetje flauw van het rijden en wilde toen pas het stuur overdragen...
*Toen ik in Frankrijk pech kreeg (wat met elke auto kan) kreeg ik hulp en support van veel club leden...
*Gemiddeld kost een veilige goedwerkende auto toch wel 3000 euro, een 340 is van af 500 al goed en heeft dus nog zeker 2000 euro pech marge...
*Ik vind het 340 model ook nog steeds niet mooi, maar ik geniet enorm van die eigenwijze wagen.
*Met deze winter veel auto's problemen hebben, maar bij de 300's erg weinig klachten zijn gemeld met hun 20 jaren oud.
*Het verbruik op lange ritten echt zuinig is: 1.15 tot 1.18 is al gemeld door velen.
*Een andere auto met zoveel ruimte veel meer wegenbelasting en verzekering kost.
*mijn auto werd voor mij ook al 3 keer gered van de sloper, en ik heb er al weer 30.000km uitgehaald na onderdelen vervangen...
En tot besluit wil ik je helpen te kiezen:
Doe die auto weg Olaf, voor je het weet heb je er een leuke hobby bij.
Groet, Jeroen
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Doe die auto weg???racousho;84823 schreef : Doe die auto weg Olaf, voor je het weet heb je er een leuke hobby bij.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Afijn, ik zal er eens goed over nadenken: intu?tief wint de "mannenlogica" het natuurlijk van de "vrouwenlogica" en ben ik ook sterk geneigd om 'm in ieder geval deze keer nog te repareren en dan weer verder te kijken, maar ja, zoals een ieder weet hebben wij mannen uiteindelijk niets te zeggen, en zijn het de vrouwen die de beslissingen nemen.... :wtf:
Hmmmmmmmmm, lastig, ik zal er nog eens een nachtje over slapen...
Overigens: dankzij een PB van elpee vraag ik me nu af of de mijne wel/geen redline is (ik heb me dit door een andere persoon - geen clublid - laten vertellen); elpee schreef nl. dat de redlines een rode lijn op de zijkant, bumper en bekleding hebben. Op de zijkant staat bij mij inderdaad een rode lijn (tezamen met een in breedte en wit-grijs schakering vari?rende andere lijn) over nagenoeg de volle lengte. Echter, op de bumper en in de bekleding kan ik zo geen duidelijke rode lijn herkennen. Wellicht toch geen redline dus???
Groet,
Olaf